مقالهموفقیت در کسب و کار

تکنیک های بازاریابی دقیقه نودی (جمعه سیاه)

اشتراک گذاری این مطالب در:

تعطیلات خاص و شمارش معکوس مثل نون و پنیر کنار هم میمونه. تا حالا شده تعطیلاتی تموم شده باشه و شما شمارش معکوس ندیده باشید؟
غیر از این یکی از موثر ترین راه های روانشناختی برای ترغیب افراد به خرید از شما این است که به آنها القا کنید فرصت مناسب برای ارزان خریدن را از دست می دهند یا جنس مورد نیازشان را دیگر نمی توانند بخرند چون تمام می شود.
شما می بینید که آمازون همواره از این تکنیک برای موفقیت در کسب و کار استفاده می کند و مطمئن باشید آمازون در انتخاب تکنیک های فروش خود اشتباه نمی کند پس شما هم حتما این کار را انجام دهید

تخفیف‌های هوشمند پیشنهاد دهید:

بهترین پیشنهادهای Black Friday حساب شده هستند، پیشنهادهای دیوانه‌وار ندهید. محصولاتی را پیدا کنید که در انبارتون باقی موندن یا اونهایی که ممکن است برای مدت کوتاهی مد باشند و با پایین‌ترین قیمتی که می‌توانید آن‌ها را پیشنهاد دهید.

یا یک جور پیشنهاد کلی مثل ۱۰٪ تخفیف به ازای هر ۵۰ هزار تومان خرید.  البته نگران نباشید که خرید ۸۰ هزار تومانی تخفیف کمی می‌گیرد.

اگر کارت هدیه می‌فروشید، انتخاب دیگر این است که با هر خرید، یک کارت هدیه رایگان پیشنهاد دهید. مثلا یک کارت هدیه ۲۵ هزار تومانی به ازای هر ۱۰۰ هزار تومان خرید.

و ارسال رایگان خیلی مهم است. می توان گفت یک جور رمز موفقیت در فروش است.

بیشتر بخوانید: ٤ راه برای اینکه مشتری را تبدیل به بازاریاب کنید

 

در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید:

استفاده از رسانه‌های اجتماعی یک امر واضح است. درست مانند ایمیل می‌توانید محصولاتی که پیشنهاد ویژه دارند را در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام یا حتی پینترست به طور مرتب پست کنید و فعال باشید. فراموش نکنید که از هشتگ‌های مرتبط مانند #تخفیف #حراج و … استفاده کنید.

برای بازاریابی دقیقه نودی در رسانه‌های اجتماعی ۲ هدف دارید.

۱-: بدون آزار دادن فالورها و دوستانتان، پیشنهادها را پست کنید(می‌توانید از همان برنامه ایمیلی استفاده کنید).

۲-: به کاربران پاسخ دهید. خیلی ساده است. تمرکز خود را برای چند روز بر روی این پیشنهادهای ویژه بگذارید. فراموش نکنید که برای محتوای مربوط به این روزها، از یک طرح یکسان استفاده کنید و محتوای خود را جوری بسازید که مخاطب با آن ارتباط برقرار کند.

به مشتری‌های مهم خود پیام جداگانه بفرستید:

همانطوری که مناسبات را به دوستان و آشنایان تبریک می‌گویید، برای مشتریان هم پیام تبریکی ارسال کنید.

می‌توانید از سابقه خرید، مشتریان مهم را انتخاب کنید. این ممکن است برای یک کسب‌وکار کوچک ۱۰ یا ۲۰ نفر باشد و برای یک شرکت سایز متوسط ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ مشتری باشد.

برای هر کدام از این مشتریان، یک دعوتنامه خاص بفرستید و دو چیز را به خاطر داشته باشید

اول اینکه این پیشنهاد خاص واقعا باید خاص باشد. باید بهتر از پیشنهادی باشد که شما با ایمیل برای هم می‌فرستید یا در اکانت‌های رسانه‌های اجتماعیتان اعلام می‌کنید.

دوم، پیام را برای آن‌ها شخصی سازی کنید. برای مثال، به جای اینکه فقط یک ایمیل بفرستید، یک کارت تبریک بفرستید. اگر همین حالا شروع کنید، زمان خواهید داشت.

آیا می‌دانید تنها ۵٪ تا ۸٪ از کاربرانی که وارد سایت شما می‌شوند از شما خرید می‌کنند؟ یعنی ۹۵٪ از کسانی که وارد صفحه می‌شوند برای شما مشتریان بالقوه (لید) هستند. آن‌ها را دنبال و تشویق کنید پول‌های زیر فرش را خرج کنند. هدف‌گذاری مجدد در تبلیغات کلیکی از بهترین نوع هدف‌گذاری مجدد است و بسیار ساده انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: جدیدترین روش پس انداز را یاد بگیرید و در مسیر پول قرار بگیرید

حتماْ با مناسبت فروش دقیقه نودی انجام دهید

یکی از مهم ترین نکات این است که شما یکی از تعطیلات ها یا مراسمات ملی یا مذهبی را برای شروع یا پایان فروش دقیقه نودی خود قرار دهید تا بتوانید به تناسب با موضوعیت روز یا مناسبت آن ایام تبلیغات انجام داده و محصولات خود را به فروش برسانید.اگر مغازه دارید و افراد در محل به صورت فیزیکی حضور پیدا می کنند با گذاشتن موسیقی، عکس یا تم های مربوط به آن تعطیلات به آنها یادآوری و القا کنید که چرا به خرید آمده اند

مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست