مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

٤ راه برای اینکه مشتری را تبدیل به بازاریاب کنید

اشتراک گذاری این مطالب در:

چطور میتونم کاری کنم که مشتریان من معرف من بشن؟ معرفی میتونه توی چندین شکل اتفاق بیوفتن – – دوتا از معروف ترین شکل‌های بازاریابی،  روش معرفی دهان به دهان و معرفی همکاران هست. معرفی دهان به دهان از انواع اولیه معرفی هست که توی اون یک فرد به فرد دیگه درمورد کسب و کار ، محصول و یا سرویس شما میگه. معرفی همکاران وقتی اتفاق میوفته که یک موجودیت با یک لیست یا شنوندگان به تبلیغ  کسب و کار ، محصول و یا سرویس شما بپردازه.

برای موفقیت در کسب و کار ما روی معرفی دهان به دهان تمرکز میکنیم. برای اینکه به تعداد زیادی از معرفی‌های دهان به دهان دست پیدا کنید باید:

  • خدمت کنید
  • انگیزه ایجاد کنید
  • بشناسید
  • یادآوری کنید

بیشتر بخوانید: هیچوقت مشتری جدید بدست نمیارید اگه بازارهای جدید رو مورد هدف قرار ندید

۱) به مشتریان خودتون خدمت کنید

معرفی‌ها از اینجا شروع میشن که چقدر شما یا محصولتون نیازهای مشتریانتون رو برآورده میکنه. این ممکنه که واضح به نظر برسه اما نمیتونم بهتون بگم چندبار یه سرویس فوق‌العاده از یک مالک گرفتم اما به خاطر برخورد بد فروشنده از معرفی اون مکان به سایرین خودداری کردم.

۲) در مشتریانتون انگیزه ایجاد کنید

مرحله دوم ایجاد انگیزه در مشتریان هست برای این که به معرف شما تبدیل بشن. معمولاً این از طریق جوایز مالی امکان پذیره اما باید تأثیر هم ایجاد کنه. شرکت‌ها وقتی به اندازه کافی به مشتریانشون جایزه نمیدن تا با ستایش از شرکت تعریف بکنن، توی این زمینه شکست میخورن. اگه معرف بیشتری میخاین، زمان خوبی برای خساست نیست.

من تعجب میکنم که چطور بعضی کمپانی‌ها هزاران دلار خرج تبلیغات برای افرادی میکنن که هیچ آشنایی با کسب و کارشون ندارن و فقط حاضرن کارت هدیه‌های ۲۵ دلاری به مشتریانشون برای معرفی کردن بدن. این دیوونه کننده‌س. برعکس باور عموم، اگه میخواید که معرف‌های بیشتری داشته باشید، نیازمند سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در این زمینه هستید.

بیشتر بخوانید: تکنیک های رمزگشایی زبان بدن و چهره شناسی

۳) مشتریان خودتونو بشناسید

اگه که میخواید معرفی رو به حد اعلای خودش برسونید، راه‌هایی پیدا کنید که مشتریانی که به صورت عمومی شما رو معرفی میکنن رو بشناسید. فیسبوک، محل کار و خبرنامه‌ها محل‌های مناسبی برای شروع هستن.

مقاله‌ای درمورد اینکه این فرد چقدر شگفت انگیز هست بنویسید و ازشون بابت معرفی شما توی خبرنامه‌تون تشکر کنید. ایجاد راهی که معرفان شما بتونن موفقیت‌های خودشون رو با بقیه به اشتراک بزارن همچنین یه موقعیت مناسبه که تبلیغی هم برای کسب و کار شما بشه.

بیشتر بخوانید: چطور یه کسب و کار رو بدون (تقریبا) هیچ پولی شروع کنیم؟

۴) به مشتریانتون یادآوری کنید

درنهایت، اگه شما واقعا معرفی مشتریانتون رو میخواین، باید به دیگران یادآوری کنید که کی هستید، چه کارهایی انجام میدید و اینکه شما همچنان این کسب و کارو ادامه میدید. مطالعات نشون داده که بعد از یه تعامل مثبت با یه مشتری،  شما بیشتر از سه روز توی ذهن مشتری تاثیر مثبت ندارید و توی اون سه روزه که مشتری احتمال معرفی شما رو داره. استفاده از خبرنامه، کارت تبریک، یا یک نوشته شخصی برای ایجاد یک تعامل مثبت با مشتری احتمال معرفی شما رو افزایش میده.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست