مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

ثروتمند خودساخته – چطور میتونیم بهتر پس انداز کنیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

برای تبدیل شدن به یک ثروتمند خودساخته اولین راه صرفه جویی و پس انداز پول است. اگر تاکنون فکر می کردید بدون صرفه جویی و تنها با کسب درآمد بیشتر ثروتمند می شدید، باید بگوییم که این یک اشتباه محض است. در واقع کسب درآمد بیشتر بدون صرفه جویی و پس انداز به ثروت نمی انجامد اما اغلب ما برای پیشرفت با ثبات بیشتر تلاش می کنیم. در این مقاله از خود ساخته راه های پس انداز پول را به شما یادآوری می کنیم. با ما همراه باشید!

راه های پس انداز پول ؛ به خاطر داشتن ارزش خالص درآمد

آیا ارزش خالص خود را می دانید؟ بسیاری از افراد آخرین پولی را که در حسابشان است، به عنوان سود می پندارند. در حالی که این ارزش خالص درآمد آنها نیست. در واقع ارزش خالص مهمترین ملاک مالی شخصی محسوب می شود. اگر می خواهید راه های پس انداز پول را بدانید باید میزان سود خالص را از هزینه هایی که برای بدست آوردن آن صرف کرده اید، جدا کنید.

ارزش خالص درآمد به معنای آزادی مالی است و از میزان درآمد کمتر می شود. این میزان را به عنوان پس انداز در ته حساب خود نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: مدیریت پول – قسمت اول

راه های پس انداز پول ؛ قانون 50/30/20 را اعمال کنید

تا زمانی که ارزش خالص خود را در اولویت قرار ندهید، پول شما همیشه راهی برای مصرف پیدا خواهد کرد. در واقع یکی از راه های پس انداز پول ابتدا ارزش قائل شدن برای بخشی است که نیاز مبرم به آن ندارید. ما در اینجا در مورد بودجه صحبت می کنیم. اگر در مورد پول و ارزش خالص آن اطلاعی نداشته باشید، به محض داشتن پول فوراً برای خرج کردن آن به دنبال دلیل و بهانه می گردید. لازم است یک لباس دیگر بخرم، باید خانه بزرگتری خریداری کنم. این وسایل کهنه شده اند و ….

اگر می خواهید راه های پس انداز پول را اجرا کنید باید بتوانید برای آینده پول پس انداز کنید. برای هزینه های ضروری کمتر از 50 درصد درآمد را صرف کنید. این هزینه شامل خوراک، پوشاک و مسکن است که به آن نیاز مبرم دارید.

حدود 30 درصد درآمد را برای خواسته هایی همچون سفر، سرگرمی و تفریح صرف کنید. این پول را از قبل رزرو کنید. و حدود 20 درصد باقی مانده درآمد را به عنوان پس انداز در بانک قرار دهید.

بیشتر بخوانید: چگونگی مدیریت پول – قسمت دوم

راه های پس انداز پول ؛ قانون 50/30/20 را اعمال کنید

ثروتمند

راه های پس انداز پول ؛ مقایسه نرخ بهره فروشگاه

اگر بدهی از جمله بدهی دانشگاه یا وام خودرو دارید می توانید از بانک هایی که با سود کمتر وام می دهند، کمک بگیرید. این روش شما را برای پرداخت سریع تر بدهی های طولانی مدت کمک می کند. البته نباید برای این کار به دردسر بیفتید.

راه های پس انداز پول ؛ ایجاد اهداف روشن

یک ضرب المثل معروف انگلیسی می گوید: « اگر نمی دانید که به کجا می روید، هر جایی شما را با خود به آنجا می برد.» پس خودتان مشخص کنید که باید به کجا بروید. برای راه های پس انداز پول باید معنی «به اندازه کافی» را بدانیم. در واقع زمانی که به چیزی نیازی نداریم برای آن، پول بیش از حد صرف نکنیم.

بزرگترین دغدغه مردم داشتن استطاعت مالی در دوره بازنشستگی است. در واقع در آن دوره زمان بیشتری برای تفریح و سرگرمی دارید و از سوی دیگر بیماری و نیاز به درمان هم به سراغتان می آید. بنابراین برای اینکه بتوانید برای آن دوره استقلال مالی داشته باشید لازم است بین 10 تا 20 برابر درآمد فعلی پس انداز داشته باشید. تورم بالا هم در افزایش هزینه های بازنشستگی تاثیرگذار است. برای مثال در 20 سال گذشته میزان تورم باعث تغییرات زیادی در میزان هزینه ها شده است.

بیشتر بخوانید: جدیدترین روش پس انداز را یاد بگیرید و در مسیر پول قرار بگیرید

راه های پس انداز پول ؛ ایجاد اهداف روشن

ثروتمند

راه های پس انداز پول ؛ حرکت کم اما مداوم

سفر  هزار کیلومتری تنها با یک قدم آغاز می شود. اما این قدم ها مداوم هستند تا شما را به مقصد برسانند. تمرکز بر حرکت مثبت یکی دیگر از راه های پس انداز پول است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. لائو تسو یکی از محققانی که در BJ Fogg آزمایشگاه تکنولوژی استنفورد کار می کند و بر عادت های کوچک تاکید زیادی دارد. از نظر لائو قدم های کوچک برای رسیدن به اهداف بزرگتر برداشته می شوند. در روش Fogg بر صرفه جویی در 1٪ تمرکز می شود. در واقع یکی از راه های پس انداز پول توجه به مقدارهای کم است که شاید از نظر شما کم باشد اما می تواند شما را برای آینده کمک کند.

گام های کوچک به موفقیت های بزرگ تبدیل می شوند. اما مداومت بر پس اندازهای کم هم می تواند در میزان پول های پس انداز شده تغییرات زیادی ایجاد کند و حتی بر شیوه زندگی شما در آینده هم تاثیرات زیادی بر جا بگذارد.

راه های پس انداز پول ؛ پس انداز برای استفاده بیشتر

بسیاری از ما زمانی که به دلیل بی توجهی رفتاری قادر به پس انداز پول نیستیم، نامید می شویم. شما با مقدار پول اندک امروز قادر به خرید بسیاری از وسایل مورد نیازتان نیستید. در حالی که اگر همین مقدارهای کم را در کنار هم قرار دهید به پول بیشتری می رسید و می توانید در آینده چیزهای بیشتری را خریداری کنید.

راه های پس انداز پول و صرفه جویی بیشتر در زندگی

ثروتمند

راه های پس انداز پول ؛ تست 72 ساعته را اجرا کنید

حتی یک خرید غیرضروری می تواند تمام پس انداز شما را از بین ببرد. یکی از راه های پس انداز پول توسط کارل ریچاردز توصیه شده است که بر روی آزمون 72 ساعته تاکید دارد. در این آزمون به جای تسلیم شدن می توانید برای مدت 72 ساعت از خرید بسیاری از لوازم خودداری کنید. پس از گذشت چند روز در مورد اقلامی که خریداری نکرده اید، تجدیدنظر کنید. مطمئنا به این نتیجه می رسید که خرید آن ها هیچ ضرورتی نداشته و بدون آنها هم میتوانید به زندگی ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه می توانیم مسائل و تصمیم گیری های مالی مان را ساده تر کنیم؟

راه های پس انداز پول ؛ اتوماتیک

حساب پس انداز خود را همانند یک اشتراک ماهانه تلقی کنید. برای مثال اگر 200 هزارتومان برای خرید لباس یا لوازم آرایش صرف می کنید، از این کار منصرف شوید و آن را بدون هیچ تفکری به حساب پس انداز متصل کنید. به این ترتیب هر ماه به صورت خودکار با تنظیم کدهای ماهانه مقداری از درآمد شما که صرف خریدهای غیرضروری می شد، به حساب پس انداز می رود.

بیشتر بخوانید:با این 8 راهکار ساده، در سال جدید ثروتمند شوید

راه های پس انداز پول ؛در مکان های مناسب پس انداز کنید

بهترین بانک ها و موسسات را برای پس انداز انتخاب کنید که بعدها از کرده خود پشیمان نشوید. در موسساتی که قادر به دریافت وام شوید. و به طمع دریافت سود بیشتر پس اندازتان را در یک موسسه غیرمجاز قرار ندهید.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

3 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست