مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

برای میلیاردر شدن 10 اصل از میلیاردرهای خودساخته را یاد بگیرید

اشتراک گذاری این مطالب در:

میلیاردرها چیزی دارند که اکثر ما نداریم ، البته بخاطر اینکه هنوز یاد نگرفته ایم . من زمان زیادی را با میلیاردرها گذرانده ام ، به طور گسترده آنها را مطالعه کردم و این چیزی بود که یافتم : میلیاردرها به این دلیل میلیاردر هستند که همه آنها از یک مجموعه یکتا از اصول و قواعد پیروی میکنند که به آنها کمک میکند ، زمانی که بقیه به دنبال چالش ها هستند ، آنها مقاومت کنند .  من به این ده اصل میگویم ” چارچوب موفقیت میلیاردرها ” . برای موفقیت در کسب و کار این مطلب خودساخته را تا آخر بخوانید.

اصل 1 . سادگی هدف

میلیاردرها میلیاردر هستند چون زمانی که قصد داشتند یک امپراطوری بسازند ، بر یک هدف مشخص متمرکز بودند . تمام تلاش ها و انرژی آنها صرف دنبال کردن همان هدف کاملا مشخص شده بود . برای مثال :  هنری فورد میخواست صنعت اتومبیل را دموکراسی سازی کند تا برای همه در دسترس باشد .  بیل گیتس قصد داشت یک کامپیوتر برای هر خانه در آمریکا اختصاص دهد .  استیو جابز میخواست تمام قدرت یک کامپیوتر را در یک موبایل قرار دهد و استفاده از آن را آسان سازد.  وقتی به این اهداف نگاه میکنیم آنها بسیار بزرگ و باابهت به نظر میرسند و همچنین میتوانند در یک جمله ساده و قابل درک خلاصه شوند.

[restrict paid=”true”]

اصل2. سادگی طرح و نقشه

میلیاردها به عنوان افرادی با نقشه های با جزئیات و با دقت طراحی شده شناخته نمیشوند .
هرب کلر ، موسس شرکت بزرگ هواپیمایی جنوب غرب ، برای تاسیس شرکت هواپیمایی خود از شماره های پیچیده و تکنیک های مبتکرانه و هوشمندانه استفاده نکرد . نقشه او برای شرکت جنوب غرب از این سه اصل پیروی میکرد :
چرخ ها را بالا ببر و بعد چرخ ها را پایین بیاور
خوش بگذرون
” قیمت ارزان ” را برای شرکت هواپیمایی قبول کن
این اصول بسیار ساده پایه و اساس تاسیس سودآور ترین شرکت هواپیمایی در تاریخ صنعت هوایی است . ساده سازی چیزها به همه کارکنان کمک میکند تا برتاثیرگذارترین فعالیت ها برای موفقیت شرکت تمرکز کنند .

بیشتر بخوانید: 14 راهکار ساده‌ی کسب ثروت که شما را از یک ورشکسته به یک میلیاردر تبدیل می‌کنن

اصل3. تحمل و مدارا را محدود کنید

میلیاردرها تحمل شان در امور مختلف را محدود میکنند ، کمی بی عاطفه به نظر می آید اما در واقع هوشمندانه است . میلیاردرها موفقیت را از خواسته هایشان نمیگیرند بلکه ان را با محدود کردن تحمل شان از دنیا استخراج میکنند .
انها افراد بی کفایت و غیر سودمند را تحمل نمیکنند . آنها همچنین نتیجه ندادن را تحمل نمیکنند . فشار عمومی را تحمل نمیکنند ، آنها مایل به پذیرفتن انزوا ، تنهایی و سختی هایی که ساختن یک چیز بزرگ در بر دارد هستند .
میلیاردرها 1درصد از افرادی هستند که چیزهایی را که 99درصد از ما از آنها دوری میکنیم را تحمل میکنند و عموما از چیزهایی که ما تحمل میکنیم دوری میکنند ، آنها مکررا زندگی خود را بهینه سازی میکنند . هر روز از خود میپرسند که محرک عملیاتی در زندگی من کجاست ؟ برای فردایی بهتر باید امروز از شر چه چیزهایی خلاص شوم ؟ آنها بی درنگ این مسائل را تشخیص داده و پالایش میکنند ، به همین دلیل است که میلیاردرها بزرگترین نتایج دنیا را میسازند .

بیشتر بخوانید: چه راه هایی برای تقویت قدرت باور ذهن وجود دارد؟

اصل4. اعتماد مطلق به مردم

میلیاردرها تنها در شرایط خاص به مردم تکیه نمیکنند بلکه مطلقا و هر روز به مردم اعتماد میکنند ، از دستیار شخصی گرفته تا همه اعضای شرکت ، با آنها رابطه عالی و حرفه ای دارند تا هر زمان که نیاز بود به آنها تکیه کنند . چرا ؟ هیچ فردی به تنهایی نمیتواند قدرت نفوذ و جنبش لازم برای کسب میلیاردها دلار را بسازد ، یک میلیاردر از مردم درخواست کار میکند و در مقابل به آنها حفاظت و حمایت ارائه میدهد چون میداند که کارآفرینان به تنهایی نمیتوانند هیچ کاری انجام دهند و همه ما نیز میدانیم که با اتحاد میتوانیم سریع تر به جلو حرکت کنیم .

اصل5. فداکاری مطلق نسبت به مردم

جدا از اعتماد به مردم ، میلیاردها همچنین شدیدا متعلق به مردم هستند ، مردم شامل مشتری ها و سرمایه گذاران و به خصوص کارکنان و تیم اداره شرکت میشود . این نوع از وسواس میتواند به روش های مختلفی خود را بروز دهد ، بعضی از میلیاردرها وسواس دارند که محصولی کاملا عالی را تولید کنند و بعضی دیگر وسواس دارند که موفقیت و ثروت را در دنیا ترویج دهند . اما همه اینها مشخصا در مورد مردم است .
بیل گیتس در ابتدا نسبت به درجه خشم خود در شغلش نگران بود اما یاد گرفت که به یک مربی قدرتمند و ارزشمند برای رهبران مایکروسافت تبدیل شود . وارن بافت بزرگترین امپراطوری تجارت در دنیا را ساخت اما اینکار را بعد از اینکه تشخیص داد نیاز به تربیت رهبران بزرگ و نزدیک بودن با آنها دارد ، انجام داد .  اما در مورد مردمی که قدرت نفوذ را برای میلیاردرها ایجاد کردند این فداکاری کاملا مطلق است . مهمترین افراد در زندگی یک میلیاردر ( از شرکا گرفته تا دستیاران و کارکنان ) همیشه مورد حمایت قرار گرفته و معمولا از آنها همکاری بلند مدت درخواست میشود .

بیشتر بخوانید: نحوه بالا بردن روابط اجتماعی با 8 راه حل

اصل6. اعتماد به سیستمهای ارتباطی

همه میدانند که برای به موفقیت رسیدن یک تجارت ، ارتباط واضح حیاتی است . در این سال ها من این شانس را داشتم که با کارآفرینان موفق بسیاری دیدار کنم و اکثر آنها یک ویژگی شگفت انگیز را به اشتراک گذاشتند : آنها با ارتباط گرفتن مشکل داشتند ، در واقع میلیاردرها که موفق ترین کارآفرینان هستند در این مسئله مشکلاتی داشتند .
اما موفق شدند چون منحصرا به سیستمهای ارتباطی اعتماد داشتند و نه به تواناییهای ارتباطی خودشان . همه میلیاردرها روش هایی را برای تشخیص درست مسیر ، نتایج اندازه گیری و بهینه سازی کارایی ساخته اند . آنها اهمیت قادر بودن به دریافت یک دید از زمینه را درک کرده اند و از روش های سیستماتیک و قابل اطمینان ارتباطی استفاده کرده اند . با این روش آنها میتوانند جای خالی توانایی هایی که ندارند را پر کرده و یک جنبش و حرکت بسازند .

اصل7. نیاز به ارتباط اجباری

نمیتوان این اصل را به اندازه کافی و واضح توضیح داد اما میلیاردرها صبر نمیکنند تا فردی پیدا شود و با آنها ارتباط بگیرد ، آنها ساعتها به دنبال اطلاعات و پاسخ هایی که نیاز دارند نمیگردند ، آنها انتظار دارند تا اطلاعاتی که نیاز دارند به صورت مختصر ، مدیریت شده و مستقیم به دستشان برسد بدون آنکه مجبور باشند درخواست کنند . این چیزی ست که آنها از تیم خود نیاز دارند .
افرادی که میلیاردها می ارزند خود را با اطلاعات ناچیز و بی ربط در منجلاب فرو نمیبرند . آنها دقیقا میدانند که چه چیزی را میخواهند ببینند و در چه زمانی نیاز به دیدن آن دارند . افرادی که وظیفه ایجاد حرکت در دنیای یک میلیاردر را دارند نیازمند رساندن این اطلاعات بدون اینکه از آنها درخواست شود هستند . آنها فعالانه و هر روز اطلاعات لازم را به دست یک میلیاردر میرسانند تا او بداند که زمان و انرژی خود را در چه کاری و در چه زمانی سرمایه گذاری کند .

اصل8. با چیزی که مصرف میکنید ، عمدی رفتار کنید

مصرف در غیاب عمد ، ضایعات است .  میلیاردرها در مورد مصرف منابع بسیار عمدی رفتار میکنند ، و هیچ منبعی بیشتر از اطلاعات مصرف نمیشود . معمولا اطلاعاتی که نیاز دارند مربوط به یک مسئله و یا تصمیم کاملا مشخص است . اگر هیچ نیازی در کار نباشد میلیاردرها مایل به چشم پوشی از اطلاعات هستند .  اگر اطلاعات مربوطه شما را در حرکت رو به جلو کمک نکند ، در مقابل شما را به سراشیبی سقوط خواهد انداخت . میلیاردرها این مسئله را میدانند و شما هم باید از آن آگاه باشید .

بیشتر بخوانید: موفقیت را از مربی تونی رابینز و دارن هاردی یاد بگیر

اصل9. تصمیمیات را بر اساس داده ها و روایت ها اتخاذ کنید

میلیاردرها قمار نمیکنند ، آنها تصمیماتشان را بر اساس ترکیبی از داده ها و روایات اتخاذ میکنند . چرا ؟ چون آنها ارزش دید دوتایی را میدانند ، یکی نشات گرفته از شماره ها و دیگیری نشات گرفته از مردم .  اگر آنها فقط به داده ها تکیه کنند ، در این زمان یک شماره جا افتاده و یا یک داده اشتباهی میتواند توانایی های آنها برای تصمیم گیری های مهم را منحرف کند و اگر فقط به روایت ها اکتفا کنند استدلالات آنها میتواند نوسانی بین محبوبیت یا احساس و عاطفه باشد و ممکن است بدون هیچ هدف و پشتیبانی تصمیم گیری کنند .
میلیاردرها فقط با آنالیز داده ها و صحبت های ژرف با افراد درست میتوانند فهم درستی از موقعیت داشته و تصمیمیات بهتری بگیرند .

اصل10. فعالانه روشن و شفاف باشید

خیلی از مردم به شفافیت به عنوان تمایل به پاسخ دادن به سوالات فکر میکنند اما چیزی که میلیاردرها را با مردم عادی متمایز میسازد توانایی آنها در شفاف بودن است .
میلیاردرها به صورت فعالانه و از روی عمد و برای جلوگیری از سوتفاهم و همچنین از بین بردن هرگونه سختی و زور در سازمان خود ، ارتباط برقرار میکنند . آنها میدانند که اهداف مبهم میتوانند جنب و جوش را متوقف کنند بنابراین صبر نمیکنند تا مردم برای پرسیدن سوال نزد آنها بروند . آنها اهمیت نشان دادن خود به صورت فعالانه و باانرژی در بین مردم و به اشتراک گذاری نیازها را میدانند .
شفافیت فعالانه موضوعی حیاتی ست زیرا به ما اطمینان میدهد که تیم ما نتایج را درک کرده و به همین صورت باقی خواهد ماند . همجنین این موضوع با استفاده از محو هر چیزی که از پیشرفت جلوگیری میکند ، اعتماد به نفس در رهبری کردن را افزایش میدهد . کمبود شفافیت فشار و مزاحمت را برای میلیاردرها افزایش داده و راه رسیدن به هدف را سخت تر میکند . تجربه و اندازه تجارت اهمیتی ندارد ، چاچوب کاری میلیاردرهای خودساخته  شامل درس هایی است که تمام کارآفرینان میتوانند با ادغام آنها تجارتی با رشد بالا و تجارت های کوچک زیرمجموعه بسازند .

[/restrict]
برچسب‌ها: , , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست