مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

چگونه بهره وری کاریمان را افزایش دهیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

به قول زیگ زیگلار: « همه ی ما در روز 24 ساعت زمان داریم، مشکل نداشتن وقت، کمبود مسیرهای هدایتی است نه کمبود زمان». در همین راستا ما در این مقاله به سه راهکار طلایی جهت افزایش بهره وری اشاره می کنیم. این سه راهکار عبارتند از:

1- خالی نگه داشتن ذهن

2- بازگویی هدف و خوش بین بودن

3- پاسخگویی و مسئولیت پذیری

برای انجام بهتر راهکارها و افزایش بهتر بهره وری، در ادامه مقاله، 3 تمرین بیان می شود. این تمرین ها عبارتند از:

1- استفاده از یک ردیاب پاسخگویی هفتگی

2- سوال از خود «چگونه کار را بهتر انجام دهم»؟

3-تفکر حداقل 5 دقیقه در یک روز

همه ی ما در روز 24 ساعت زمان داریم، مشکل نداشتن کمبود مسیرهای هدایتی است نه کمبود زمان

Zig Ziglar

بر اساس تلاش هایی که در زمینه یافتن قواعدی بنیادی داشته ام، به سه مورد از قواعدی که اکنون به عنوان عواملی اساسی در افزایش بهره وری، بهبود تمرکز و انجام کار به نحو احسن، پیدا کرده ام اشاره می کنم:

1- ذهنتان را خالی نگه دارید.

2- هدفتان را بازگو کنید و خوش بین باشید.

3- مسئولیت پذیر و پاسخ گو باشد.

با اتخاذ این سه عادت روزانه ی ساده، شما قادر به سازگاری بیشتر، ارتقای بهره وری، و بهینه سازی فرآیندهای خود می باشد و لذا شما می توانید بهترینِ خود را در هر روز به نمایش بگذارید.

به یاد داشته باشید که این یک لیست جامع نیست. من ادعا ندارم که 3 قاعده ی اساسی را برای افزایش بهره وری و بازده کاری یافته ام، با این حال باور دارم اگر به دنبال افزایش بهره وری و بازده خود هستید، این سه عامل باید آویزه ی گوشتان باشد و در عادات روزانه تان گنجانده شوند.

بیشتر بخوانید: رابطه استرس با بیماری ام اس |بررسی میزان تاثیر استرس بر این بیماری

3 راهکار برای افزایش بهره وری

در ادامه این مقاله، سه تمرین موثر که من برای تسهیل سازی این قواعد اساسی یافته ام اشاره می کنم. من این سه قاعده را به عنوان یک بخش مرکزی از برنامه های روتین روزانه ام قرار داده ام که به من این امکان را می دهد که هر روز کارهایم را به نحو احسنت انجام دهم.

1- از یک ردیاب پاسخگویی هفتگی استفاده کنید. (هر روز آن را آپدیت کنید)

من راهی موثر اما ساده درباره ی برنامه ریزی روزهایم توسعه داده ام، که منجر به پیشرفت من شده و باعث می شود در کل هفته بتوانم پاسخگو باشم.

من هر هفته را اضافه کردن نوشته ای جدید به برنامه Evernote شروع می کنم (اما شما می توانید از برنامه و ابزاری که دوست دارید استفاده کنید). و سپس اطلاعات زیر را به ترتیب می نویسم:

الف) خلاصه ای از اهداف اصلی: من اهداف اصلی بلند مدت خود را در بالای لیست می نویسم و این نه تنها به دلیل اهمیت آن ها برای یادآوری به خودم می باشد؛ بلکه به این دلیل است که هرکاری که در زیر انجام می دهیم صرفا به دلیل دنبال کردن این اهداف است.

ب) ردیاب پیشرفت کاری اولیه: سپس پیشرفت هایی که در کل هفته در زمینه ی کارهایی که به اهداف اصلی ام مرتبط است، داشته ام را دنبال می کنم.

ج) نمره ی هفتگی. در انتهای هر هفته، این بخش را با نمراتی از A تا F بر اساس عملکردم برای هر کار در هفته پر می کنم. این بخش در انتهای هر هفته یک بار پر می شود

این سیستم تفاوت بزرگی را در بهره وری ام ایجاد کرد. این ردیاب هفتگی نه تنها به شما در پاسخگو بودن کمک می کند، بلکه به شما در بهینه سازی فرآیند کاری تان نیز کمک کرده و مفهوم پیشرفتی که شما را به کار سخت تر تشویق می کند نیز به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید: چگونه دفتر برنامه ریزی درست کنیم ؟ هدفمند زندگی کنید

2- از خود بپرسید «چگونه کار را بهتر انجام دهم»؟

سوالات بهترین راه برای آشکارسازی و بهینه سازی فرآیندها می باشند. این مرحله تمرینی ساده برای پرسیدن سوال ِ «هفته ی بعد چگونه بهتر عمل کنم» می باشد. با انجام مداوم این کار، شما می توانید در زمینه ی پاسخ گویی و بهینه سازی فرآیند به راه خود ادامه دهید و هر هفته بهتر شوید.

این تمرین ساده بهترین بسط از سیستم پاسخگویی اخیر است؛ چرا که از اطلاعات به منظور پاسخ به سوال بدون هیچ گونه تلاشی، استفاده می کند. هر هفته، زمانی را به بررسی داده هایتان اختصاص دهید و درباره ی هفته ی اخیر خود فکر کنید. سپس هر یادداشتی که به ذهنتان آمد را بنویسید.

قواعدی همانند اینکه چند کار مهم را همزمان را انجام ندهید، نیز وجود دارند، اما من دو یا 4 پیشرفتی که هر هفته می توانم به انجام برسانم را لیست کرده ام. هم چنین ممکن است، شما در صورتی که هنوز در هفته های آتی نیاز به پیشرفت دارید نکاتی را چند بار در یک ردیف تکرار کنید.

3- 5 دقیقه در روز فکر کنید

حتی اگر 5 دقیقه در روز نیز فکر کنید، بازیابی ذهن می تواند اثری قابل توجه را بر روی بهره وری شما داشته باشد. بدون آن، ذهن شما پریشان می شود، دچار استرس می شوید، و سپس کارآیی تان کم خواهد شد و خلاقیت نیز از بین خواهد رفت. هم چنین هیچ راهی بهتر از تفکر برای انجام این امور وجود ندارد.

راه هایی زیادی برای تمرین تفکر وجود دارد، اما به منظور خالی سازی ذهن در حفظ تمرکز، پیشنهاد می شود که محلی را در خانه و یا اداره تان در نظر بگیرید که در آن بتوانید بنشینید و بتواند برای حداقل 5 دقیقه بی وقفه فکر کنید.

از آن پنج دقیقه برای نشستن در سکوت استفاده کنید و نفس خود را از بینی بگیرید و سینه تان را باد کنید. هر فکر و احساسی که در این زمان به ذهنتان آمد را تصدیق کنید و آن ها را به نفستان برگردانید. این کار را به طور مداوم به مدت 5 دقیقه انجام دهید.

وقت آن است که منفصل شوید، لذا برای انجام کارتان به نحو احسنت و گرفتن بهترین نتیجه از آن متعهد شوید. اگر این کار را انجام دهید، کل قدرت تمرین تفکر را تجربه خواهید کرد و ذهنتان خالی شده  و برای بهترین بهره وری و تمرکز بهینه می شود ( خوش بینانه عمل می کند).

با اتخاذ این سه عادت روزانه ی ساده، شما قادر به سازگاری بیشتر، ارتقای بهره وری، و بهینه سازی فرآیندهای خود می باشد و لذا شما می توانید بهترینِ خود را در هر روز به نمایش بگذارید.

اگر این کارها را انجام دادید و برای تبدیل شدن به خود واقعی تان تلاش می کنید، ما می توانیم برای رسیدن شما به این امر کمک کنیم

تغییر خود را به سرعت آغاز کنید و برای ساختن بهترین زندگی با کتاب جدید و الهام بخش Goalcast در مسیر حرکت کنید. به دنبال پتانسیل های خود بگردید: سفر به سمت زندگی رویایی خود را شروع کنید

تغییر به راحتی اتفاق نمی افتد. این امر نیازمند یک نقشه و سیستم پشتیبانی می باشد. چگونگی پیشروی به سوی این مسیر، پر از دانایی، نکات، تمارین و داستان ها موفقیت برای الهام گذاشتن بر روی رویایی قدیمی و ایجاد یک رویای جدید می باشد.

برچسب‌ها: ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست