فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

استیو جابز: هر روز فکر کن روز آخر زندگیته

اشتراک گذاری این مطالب در:

چرا افرادی مثل استیو جابز موفقند؟

یکی از دلایلی که باعث میشه خیلی از ماها تو زندگی پیشرفت نکنیم و همیشه درجا بزنیم، اینکه فکر می کنیم فرصت زیادی داریم. وقتی تمام فکر و ذهن ما این هست که فردا، ماه بعد، یک سال بعد و یا چند سال بعد هم فرصت کار کردن و یادگیری رو داریم، دیگه زمان حال رو از دست میدیم. ما وارد فردایی میشیم که کار امروز رو بهش واگذار کرده بودیم، اما همین فردا هم تبدیل به یه امروز دیگه میشه که بازم قادر به انجام کارمون نیستیم. در واقع حوصله انجام کارها رو نداریم و دوباره به فردا موکول می کنیم.

افرادی مثل استیو جابز همیشه موفق هستند. این تیپ های شخصیتی حتی اگر هزار بار هم شکست بخورند، بازهم قادرند موفق بشن و نقطه بهتری برسند. دلیلش کاملا واضح و مشخص هست. اونها کارهای الانو به بعدها موکول نمی کنن. یکی از دلایل درجا زدن اغلب ما اینکه کارهای مهم زندگی رو به تعویق میندازیم. زیرا تصورمون این هست که فرصتمون زیاده و دلیلی نداره الان به سختی بیفتیم.

افراد موفقی همچون استیو جابز همیشه به این فکر می کنن که امروز روز آخره و دیگه فرصتی ندارن. البته باید کمی در این مورد دقیق باشید و نباید ناامیدانه به این قضیه نگاه کنید. وقتی می گیم به لحظات طوری نگاه کنید که انگار دیگه وجود ندارن، به معنای این نیست که شما رو نسبت به زندگی سرخورده و دلسرد کنیم. بلکه می خوایم کاری کنیم که شما از لحظات الانتون بهترین استفاده رو کنید.

وقتی کسی به این فکر کنه که امروز روز آخر زندگیشه به جای اینکه فرصت رو از دست بده، اول سعی می کنه کارهای جا مونده رو انجام بده. به جای وقت تلف کردن و به تعویق انداختن کارها، اونا رو همین الان انجام میده. فردا هم همین تصور و همین فکر رو در موردش می کنه. با این تفکر بعد از مدتی به شرایطش نگاه می کنه و متوجه میشه که طی این مدت چه تغییرات محسوسی در زندگیش داشته.

زندگی منتظر تصمیم و انتخاب شما نمیمونه

زندگی و لحظات در حال گذر هستند و با کسی هم شوخی ندارن. زندگی منتظر نمی مونه تا شما تصمیم بگیرید و انتخاب کنید. بلکه راه خودشو می گیره و میره و این شما هستید که باید خودتون رو با گذر زندگی و زمان سازگار کنید. نظم و انظباط در انجام کارهای کوچک باعث تقویت مهارت مدیریت زمان در شما میشه.

وقتی خسته هستید به جای اینکه در اوج خستگی مشغول کارهای مهم بشید، استراحت کنید. در زمان خستگی ناامیدی بر شما مستولی میشه. از طرفی هم قادر نیستید کارها رو اونطوری که باید انجام بشه، به اتمام برسونید. در این صورت فقط وقتتون تلف میشه. وقتی استراحت کنید و بعد مشغول انجام کارهاتون بشید، فکرتون فارغ از هر مشغله ذهنی حاشیه ای، روی کارهای مهم متمرکز میشه.

شما وقتی مشغول انجام یک کار (هر چند غیر ضروری) هستید، در واقع دارید زمانتون رو به اون کار میفروشید. براساس گفته افرای مثل استیو جابز زمان رو برای کارهای صرف نکنید. ادامه این مطلب رو در ویدئوی انگیزشی از زبان استیو جابز بشنوید.

اگر به دنبال موفقیت هستید و میخواهید راز موفقیت استیو جابز را بدانید، خودساخته شرکت در دوره‎ی « موفقیت به روش استیو جابز» را به شما توصیه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی عکس زیر کلیک کنید:

استیو جابز را بیشتر بشناسید

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست