مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

اگر می خواهید ثروتمند شوید، این عادت ها را کنار بگذارید

اشتراک گذاری این مطالب در:

بچه که بودیم موقع گرفتن عیدی یا پول تو جیبی احساس پولدار بودن می کردیم! با اینکه شاید پول خیلی کمی به ما می دادند، اما با توجه به نیازهایی که داشتیم هرگز به نظرمان کم نمی آمد. مطمئنا اگر امروز کسی آن مقدار پول را به شما بدهد خنده تان می گیرد! اما می توانید آن احساس ثروتمند شدن را دوباره تجربه کنید. کافی است عادت های قدیمی را کنار بگذارید و عادت های مالی جدید و موثر را در خودتان پرورش بدهید. در این مقاله سلف مید عادت هایی را به شما معرفی می کنیم که برای ثروتمند شدن باید آن ها را کنار بگذارید.

1- خرج کردن بدون فکر:

مشکل اصلی بیشتر افرادی که در فرآیند ثروتمند شدن دچار مشکل هستند، در واقع نحوه ی خرج کردنشان است. برای کسب ثروت و نگهداری از آن، باید خرج هایتان را متناسب با بودجه تان انجام بدهید. می توانید از مدل بودجه بندی زیر استفاده کنید:

  • 25 درصد برای اجاره یا اقساط
  • 20 درصد برای پس انداز
  • 15 درصد برای خورد و خوراک
  • 10 درصد برای تفریح و سرگرمی
  • 5 درصد هزینه ی ماشین (بنزین و غیره)

با 25 درصد باقی مانده چه کاری می توانید انجام بدهید؟ می توانید آن را برای خرید مدل جدید آیفون پس انداز کنید و یا آن را سرمایه گذاری کنید؛ انتخاب با شماست. بیشتر ما به محض اینکه پولی به دستمان می آید، بدون پس انداز کردن و یا سرمایه گذاری، بیشتر آن را برای خرید های غیر ضروری و احساسی هزینه می کنیم. این بار که متوجه شدید در حال خرید چیزی هستید که اصلا نیازی به آن ندارید، این مورد را به خودتان یادآوری کنید و هزینه ی آن خرید را صرف پس انداز یا سرمایه گذاری کنید.

بیشتر بخوانید: با شناخت باورهای ضد ثروت سریعتر به آرزوهایتان برسید

2- خوابیدن تا دیر وقت:

اگر کارمند هستید، شاید متوجه شده باشید که چه کسی هر روز اولین نفر در شرکت حاضر می شود. احتمالا این فرد همان کسی است که بیشتر وقت ها برای پروژه های مهم انتخاب می شود و پست های بهتری در شرکت به او داده می شود. طبق نظر تام کورلیف، نویسنده ی کتاب عادت ثروتمندان، افراد پردرآمد به طور معمول یک تا 3 ساعت زودتر از زمان مقرر در محل کارشان حضور پیدا می کنند. این کار به آن ها زمان بیشتری برای برنامه ریزی و کار روی پروژه های مهم تر می دهد.

بیشتر افراد موفق، بین 7 تا 8 ساعت خواب شبانه دارند و معمولا بین ساعت های 9 تا 10 شب برای خواب آماده می شوند. اگر به ثروتمند شدن فکر می کنید، اولین قدم برای رسیدن به آن تغییر برنامه ی خوابتان است. ممکن است کنار گذاشتن عادت بیدار ماندن تا دیروقت و خوابیدن تا نیمه های ظهر برایتان سخت باشد، اما اگر هدفی دارید باید بهای رسیدن به آن را بپردازید.

3- نیمه تمام گذاشتن کتاب ها:

همه ی ما روزانه زمان زیادی را برای گردش در شبکه های اجتماعی می گذرانیم. در عین حال ممکن است بیشتر وقتمان را برای دیدن فیلم ها و سریال های مورد علاقه مان نیز صرف کنیم. و به طور حتم می دانید که خواندن یک کتاب در زمینه ی کاری تان و یا هر کتاب خوب و کاربردی دیگری تا چه اندازه می تواند در رشد و پیشبرد اهداف کاری و شخصی تان به شما کمک کند. 88 درصد افراد ثروتمند و موفق، روزانه حداقل 30 دقیقه مطالعه دارند. پس زمان آن رسیده که برای ثروتمند شدن عادت ناتمام گذاشتن کتاب ها را کنار بگذارید و کتاب ها را قبل از خاک خوردن مطالعه کنید!

با خواندن یک صفحه کتاب در روز شروع کنید. شاید یک صفحه به نظرتان خیلی کم باشد، اما به محض اینکه با این تصور شروع به خواندن کتاب کنید متوجه می شوید که هر روز تعداد صفحات بیشتری را می خوانید و انگیزه تان برای مطالعه روز به روز افزایش پیدا می کند. مهم ترین کار این است که قدم اول را بردارید. به زودی از تعداد زیاد کتاب هایی که موفق به خواندنشان شدید متعجب خواهید شد!

بیشتر بخوانید: 4 درس پولی تازه از تنور در آمده

4- انتخاب شغلی که از آن متنفرید:

سر کار رفتن نباید یک عمل آزار دهنده باشد! امکان ندارد بتوانید فرد بسیار موفقی را پیدا کنید که از شغل و حرفه اش متنفر است. یکی از کلیدی ترین موضوعات در فرآیند ثروتمند شدن، داشتن علاقه و اشتیاق نسبت به کاری است که انجام می دهید. داشتن علاقه و عشق نسبت به کاری که انجام می دهید، نه تنها باعث رضایت بیشتر از زمانی که در کارتان می گذرانید می شود، بلکه ضامن موفقیت شما در هر شغلی خواهد بود.

این بار که در یک موقعیت کاری ناخوشایند گیر افتادید و یا در حال انتخاب کاری بودید که تنها مزیت آن برای شما، مزایای مالی آن است، کمی بیشتر فکر کنید. مزایای مالی ممکن است در ابتدا و برای مدت کوتاهی شما را راضی نگه دارد اما به طور حتم نفرتی که از کارتان دارید نه تنها شما را از مسیر ثروتمند شدن خارج می کند، بلکه باعث ایجاد مشکلات جسمی و روانی در شما می شود.

5- نادیده گرفتن فرصت های سرمایه گذاری:

شاید واژه ی سرمایه گذاری برای شما یک فرد ثروتمند و یا سن بالا را تداعی کند! اما هر فردی که توانایی شناخت فرصت ها و درک آن ها را داشته باشد می تواند در سرمایه گذاری بسیار موفق عمل کند. در بحث سرمایه گذاری باید تا جایی که می توانید اطلاعاتتان را بالا ببرید و از منابع موثق استفاده کنید. یادتان باشد مبلغی را برای سرمایه گذاری کنار بگذارید که از دست دادن آن برای شما قابل تحمل باشد.

می توانید در این زمینه از دانش افراد متخصص و کارگزاری ها استفاده کنید. در حال حاضر دوره ها، کتاب و سمینارهای مختلفی در رابطه با سرمایه گذاری در عرصه های مختلف، خصوصا بورس در ایران وجود دارد که می توانید از آن ها بهره بگیرید. همیشه خودتان را به روز نگه دارید و از تصمیمات احساسی شدیدا دوری کنید.

6- اهمیت ندادن به شرایط جسمانی و روحی:

شاید به نظر برسد قرار گرفتن زیر بار وظایف مختلف روزانه و روزهای پر مشغله ای که داریم، به ما فرصتی برای اهمیت دادن به خود و سلامتی مان نمی دهند. اما برای ثروتمند شدن نیاز دارید سبک زندگی تان را مانند افراد موفق و ثروتمند تنظیم کنید. تمام افراد موفق فرصتی را در روز برای انجام تمرینات ورزشی مختلف اختصاص می دهند، در طول روز غذای سالم می خورند تا از سلامت جسمی و روحی شان مطمئن باشند.

از جمله فعالیت های پرطرفدار بین مدیران ارشد و صاحبان کسب و کارهای موفق، گذراندن زمانی در روز به دور از هر گونه کار و مشغله برای کسب آرامش، انجام یوگا و مدیتیشن و یا پیاده روی و دوی آرام و سبک به طور روزانه هستند. مهم نیست که اهداف مالی شما تا چه اندازه کوچک و یا بزرگ هستند، داشتن یک جسم و ذهن سالم بدون شک از مهم ترین مواردی است که شما را با سرعت بیشتری به اهدافتان می رساند.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست