مقالهموفقیت در روابطوبلاگ

زوج‌های موفق چه ویژگی‌هایی دارند که شما و همسرتان ندارید؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

بیشتر آدم‌ها یا شاید بهتر باشد بگوییم که همه آدم‌ها دوست دارند، یار و یاوری شیرین و دوست‌داشتنی داشته باشند و زندگی مشترک خوبی را تجربه کنند. این کاملا طبیعی و درست است اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که عده اندکی از زوج های موفق می‌توانند به چنین دستاوردی برسند.

زوج های موفق از آسمان نمی‌آیند. آنها هم دو فرد هستند که قطعا دارای اختلاف‌نظرها و تفاوت‌های بسیارند. پس چطور برخی از افراد در گروه زوج های موفق قرار می‌گیرند اما بسیاری از افراد بیشتر عمر زندگی مشترک‌شان را صرف جدل و درگیری با هم می‌کنند؟ زوج های موفق دارای ویژگی‌هایی هستند که مرور آنها خالی از لطف نیست. پس با سایت موفقیت خودساخته همراه باشید:

زوج های موفق قدرشناس هستند

زوج های موفق ، قدرشناس هستند. آنها به خاطر داشتن یکدیگر شادمانند و می‌دانند که هر رابطه‌ای حتی پرشورترین و عاشقانه‌ترین‌ها هم نیاز به مراقبت مداوم دارد. زوج‌های موفقی که چندین سال با هم زندگی می‌کنند بعد از مدتی با هم انس می‌گیرند و شاید وارد مرحله بی‌تفاوتی نسبت به هم شوند.

چنین چیزی، دروازه‌ای به سوی مرگ رابطه است. اما در مقابل، زوج های موفق کسانی هستند که برای کنار هم بودن و ماندن خوشحال و شکرگذار هستند. آنها از هر فرصتی برای ابراز احساسات به یکدیگر بهره می‌برند و نمی‌گذارند که زندگی‌شان روی دور کند تکرار بیفتد. آنها برای علایق، سلایق و نظرات هم درباره هر موضوع کوچکی ارزش قائل می‌شوند و تلاش نمی‌کنند تا با فشار و زور، حرف خود را به کرسی بنشانند.

نسبت به هم مهربانی هستند

اگر مدام از طرف مقابل‌تان ایراد بگیرید و روی نقاط ضعف او تمرکز کنید، به تدریج از قلب‌تان خارج می‌شود. عیب‌جویی و ایراد گرفتن باعث می‌شود که میل و علاقه‌تان تحت‌الشعاع قرار بگیرد. زوج های موفق با هم مهربان هستند. آنها سعی می‌کنند هم را ببخشند و روی عیوب هم زیاد تمرکز نمی‌کنند.

توجه داشتن به یکدیگر هم نشانه‌ای از مهربانی دو طرف نسبت به هم است. پس با کارهای خیلی کوچک و محدود مانند ریختن یک فنجان چای داغ و همراهی طرف مقابل برای دیدن یک برنامه تلویزیونی هم می‌توانید، مهربانی و علاقه خود را به طرف مقابل نشان بدهید.

زوج های موفق به آینده خوش‌بین هستند

زوج های موفق به یکدیگر توجه می کنند

زوج های موفق به یکدیگر گوش می‌کنند. آنها به خوبی می‌دانند که یکی از بزرگ‌ترین آفت‌های هر رابطه‌ای، بی توجهی است. توجه کردن به حرف یکدیگر، چه حرف‌هایی که بلند بلند گفته می‌شود و چه آنچه در دل و ذهن می‌گذرد باعث می‌شود تا انس و رابطه‌ای محکم میان دو فرد ایجاد شود.

شنیدن صدای دیگری یعنی آن‌قدر برای طرف مقابل ارزش قائل هستید و او را خوب می‌شناسید که توانایی درک حرف‌های ناگفته او را هم دارید. برای اینکه شما و شریک زندگی‌تان هم به گروه زوج های موفق بپیوندید باید حتما به این دقت کنید که شنیدن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های هر انسانی در یک رابطه است. شنونده‌ای موثر باشید و با این کار توجه و علاقه خود را به همسرتان نشان دهید.

بیشتر بخوانید: نشانه ‌های رابطه عاطفی سالم را بشناسید تا در آن قرار بگیرید

شادی و شوخ‌طبعی

برای زندگی کردن و رفاه، آرامش و… باید تلاش کرد. این تلاش جدیت و ممارست می‌خواهد اما نباید این جدی بودن را وارد رابطه‌تان با طرف دیگر کنید. باید بتوانید هر بخش از زندگی خود را به درستی و به شکل مناسب آن مدیریت کنید. ورود جدیت به رابطه و تلخ شدن، آن را به کام مرگ می‌کشاند.

شادی و شوخ‌طبعی خود را در رابطه با شخص دیگر افزایش بدهید. بگذارید که لحظات شیرین و شاد بگذرند. کمی شوخ‌طبعی می‌تواند چاشنی خوبی برای رابطه‌تان باشد. پس یادتان باشد که همیشه لازم نیست سخت بگیرید و تلخ باشید.

زوج‌ های موفق برای آینده‌شان برنامه‌ریزی دارند

برنامه‌ریزی و خوش‌بینی به آینده

زوج‌ های موفق برای آینده‌شان برنامه‌ریزی دارند و نسبت به تحقق برنامه‌ها و اهداف خود خوش‌بینی زیادی دارند. نکته بسیار مهم این است که هر یک آینده خود را تنها با حضور دیگری تصور می‌کند و برای بودن و کنار هم بودن، ارزش زیادی قائل است.

این زوج‌ها از هم انرژی می‌گیرند و یکدیگر را سد یا مانعی برای رسیدن به آنچه در ذهن دارند، نمی‌بینند. علاقه آنها به همدیگر باعث می‌شود تا مایل به کنار هم بودن در شادی و غم باشند.

توجه به اهداف شخصی یکدیگر

در بخش قبلی گفته شد که زوج های موفق به آینده خوش‌بین هستند و تصویرشان از آینده در کنار یکدیگر بودن و رسیدن به اهدافی خوشایند است. اما این دلیل نمی‌شود که هر یک، آرزوهای شخصی نداشته باشند یا اهدافی انفرادی را دنبال نکنند.

قرار نیست در یک رابطه دونفره، فردیت افراد زیر سوال رود و این موضوعی است که زوج‌های موفق به خوبی می‌دانند. زوج‌هایی که زندگی شاد و بهره‌وری دارند به علایق و خواسته‌ها و از همه مهم‌تر اهداف یکدیگر به شدت دقت و توجه دارند و تلاش می‌کنند تا محیطی مناسب برای رسیدن یکدیگر به خواسته‌هایشان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: خوش بین بودن راهی برای رسیدن به آرامش و موفقیت است؛ شک نکنید

شناخت نقاط ضعف و قوت یکدیگر

اگر قرار باشد که در کنار شخصی دیگر زندگی کنید باید او را به خوبی بشناسید و ببینید که نقاط ضعف و قوت طرف مقابلتان چیست. برای اینکه درک درستی از فرد دیگر در زندگی‌تان داشته باشید باید با حساسیت‌ها، نقاط قوت، و نقاط ضعف شخصیت و ویژگی‌هایش کاملا آشنا باشید.

کسانی که توانسته‌اند به چنین درک و شناختی برسند، افرادی هستند که از خودخواهی خود کم کرده و برای شناخت فردی دیگر در زندگی زمان صرف کرده‌اند. این زمان صرف‌شده در نهایت به نفع هر دو زوج خواهد بود. در این صورت، می‌توانند در کنار یکدیگر به خوبی زندگی کنند و هم را درک نمایند.

بیشتر بخوانید: 5 رازی که رابطه شما با عشقتان را قوی تر می کند

روابط سالم با یکدیگر

زوج‌های موفق، علاوه بر اینکه روابط دونفره خوبی دارند، با اقوام و آشنایان یکدیگر هم به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند. آنها می‌توانند رابطه‌شان را در موقعیت‌های مختلف مدیریت کنند. پس هیچ‌گاه دچار حساسیت، تعصب و احساسات منفی نمی‌شوند و درک می‌کنند که هر یک فردی بالغ و بزرگسال است و نیاز به روابط اجتماعی دارد.

اگر دو زوج، روابطی موفق و سالم داشته باشند هرگز اسیر رفتارهای پوچ تعصبی با برچسب غیرت نمی‌شوند یا حسادت در میان آنها جایی ندارد. آنها به هم اعتماد دارند و درک درستی از مناسبات اجتماعی و روابط دوستانه و خانوادگی دارند.

بیشتر بخوانید: تکنیک روانشناسی – حل مشکلات رابطه عاطفی

در آخر

شکل دادن به یک رابطه دونفره بسیار دشوار است. اما چه زمانی؟ زمانی که هر یک از طرفین خود را به خوبی نشناسند، ندانند که در زندگی به دنبال چه چیزی هستند و هدف از ورود به یک رابطه را ندانند. در این صورت در زندگی با فردی دیگر مدام دچار تضاد، اختلاف و درگیری خواهند شد.

ورود به یک رابطه دوسویه مستلزم، تلاشی آگاهانه برای ساختن است؛ ساختن اعتماد، ساختن شادی، ساختن زندگی بهره‌وری که هر دو طرف از آن راضی هستند و در آن احساس خوشبختی می‌کنند. با در نظر گرفتن نکاتی که درباره زوج های موفق عنوان شد به الگویی کلی درباره زندگی موفق دونفره دست پیدا می‌کنید.

اگر با کسی در رابطه هستید، بار دیگر به این نکات نگاه کنید و ببینید که تا چه اندازه به چنین الگویی نزدیک هستید و اگر احساس خوشبختی می‌کنید برای دوام و ماندگاری آن تلاش کنید و این نکات را به خود یادآوری نمایید. اگر هم هنوز تنها هستید و کسی را در زندگی خود به عنوان شریک عاطفی ندارید، بار دیگر این متن را بخوانید و بدانید که ورود به یک رابطه به سادگی شکل نمی‌گیرد و نیاز به صرف زمان، توجه، انرژی و تلاش برای خودسازی دارد. پس از فرصت تنهایی فعلی‌تان در جهت خودسازی و شناخت خود بهره ببرید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

 

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست