فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

زمان رو هدر نده شروع کن

اشتراک گذاری این مطالب در:

زمان با ارزش‌ترین چیزی که هر فرد در اختیار دارد. زیرا زمان را می‌توان به پول، مهارت، ثروت، خوشبختی، آرامش و … تبدیل کرد. شما با پول نهایتاً بتوانید خوشبختی و رفاه را برای خود مهیا کنید، اما نمی‌توانید با پول زمان بخرید. آیا تا به حال دیده‌اید یک نفر با پرداخت پول زیاد، به زمان گذشته برگشته باشد و یا چند روز به عقب رفته باشد؟ اما وقتی زمان را در اختیار شما قرار می‌دهند، می‌توانید تصمیم بگیرید که با این زمان چه کنید. آیا می‌خواهید آن را در خواب به سر کنید و یا آن را برای آینده‌ی خود صرف کنید؟

گذشت زمان و تاثیر آن بر زندگی

یک اصل مهم در مورد گذشت وقت برای همه‌ی ما وجود دارد. هر چه سن افزایش می‌یابد، بیشتر گذشت وقت را احساس می‌کنیم. زیرا با افزایش ذهن، مغز انسان جای بیشتری برای ذخیره اطلاعات، خاطرات و حوادث را پیدا می‌کند. با افزایش این حجم از اطلاعات، مغز تصور می‌کند که زمان کمتری صرف شده است.
شما در کودکی فاصله یک عید نوروز تا عید نوروز بعد را بیش از اکنون می‌دانستید. برای انسان در سنین پایین‌تر، گذشت زمان به کندی انجام می‌شود. برای مثال تصور کنید که برای مسافرت از یک شهر به شهر دیگه در زمان طی کردن جاده چقدر برای شما طول می‌کشید تا زمان سپری شود. اما اکنون گذشت زمان را کمتر احساس می‌کند. وقتی در سنین پایین به شما بگویند که عمر مثل باد می‌گذرد، این جمله برایتان باور کردنی نیست. زیرا ساعت‌ها، روزها و هفته‌ها به کندی می‌گذرند. اما وقتی به سن جوانی و بعد میانسالی می‌رسید، احساس می‌کنید 2 سال پیش مثل 3 ماه پیش برایتان روشن و واضح است.
دلیل این‌که ما در سنین پایین‌تر زمان برایمان به‌کندی عبور می‌کند، ناتوانی در به‌خاطر آوردن خاطرات و حوادث است. شما به‌سختی می‌توانید تک تک خاطره‌های تابستان 10 سالگی خود را به خاطر آورید. البته اگر هم چیزی در خاطرتان باشد، بسیار مبهم و سربسته است. اما اگر اکنون 30 ساله باشید و بخواهید در مورد خاطرات تابستان 20 سالگی صحبت کنید، بخش زیادی از حوادث و خاطرات آن زمان را در ذهن دارید.
با اعتقاد به این قاعده، شما هر چه بزرگ‌تر می‌شوید، گذشت زمان سرعت بیش‌تری پیدا می‌کند. پس باید با اعتقاد به این قانون، از وقت خود نهایت استفاده را ببرید. کارهای امروز را به فردا واگذار نکنید. در فکر این باشید که هم‌اکنون از زمان استفاده کنید. زیرا هنوز نسبت به 10 سال آینده جوان‌تر هستید و بنابراین نسبت به آن زمان، گذشت زمان برایتان سرعت کمتری دارد. پس می‌توانید از هم اکنون نیز شروع کنید و برای آینده‌ی خود تصمیم بگیرید.

چطور از زمان استفاده کنیم؟

چطور از زمان استفاده کنیم؟

برای مدیریت زمان و استفاده از وقت، برنامه تعیین کنید. با مهارت مدیریت زمان آشنا شوید و از هدر دادن وقت خودداری کنید. وقت شما در این سن بیشتر و طولانی‌تر از 10 سال آینده است. پس موفقیت را به بعدها موکول نکنید.
اگر قادر نیستید از زمان خود به درستی استفاده کنید، خودساخته شرکت در دوره‌ی «زمان را به استخدام خود درآورید» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

زمان با ارزش‌ترین چیزی که هر فرد در اختیار دارد.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست