فیلموبلاگویدئوهای آموزشیویدیو انگیزشی موفقیت

فقط کارآفرینا ببینن ، چطوری خودتون رو ارزیابی کنید؟ (آموزشی)

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360          دانلود با کیفیت 240

تا حالا به فکر ارزیابی خودتون افتادین؟ میدونید معنی این واژه یعنی چی؟ شاید فکر کنید منظور ما از ارزیابی این هست که خودتون رو با بقیه مقایسه کنید. اما واقعیت اینکه مقایسه مداوم با دیگران باعث کاهش اعتماد به نفس میشه. از طرفی، ما نمی توان بطن زندگی دیگران رو ببینیم. لاجرم ظواهر زندگی اونا را با باطن زندگی خودمون مقایسه می کنیم. شاید ظاهر زندگی دیگران زیبا و چشم نواز باشه. اما ممکنه مشکلات لاینحلی توش باشه که به چشم ما نیاد.

پس به جای اینکه خودتون رو با دیگران مقایسه کنید، به فکر ارزیابی صحیح خودتون باشید. ارزیابی به این معنا هست که امروز خودتون رو با گذشته مقایسه کنید. امسال چه دستاوردی در مقایسه با سال گذشته داشتید؟ آیا طی 5 سال گذشته موفقیت چشمگیری در زندگیتون داشتید؟

ارزیابی شخصیت رو فراموش نکنید

ارزیابی فقط به دستاوردهای قابل مشاهده خلاصه نمیشه. مقدار پول پس انداز در بانک، متراژ خونه یا طلا و دلارهایی که اخیرا خریداری کردین، کافی نیست. بهتره هر چند وقت یکبار شخصیت خودتون رو هم محک بزنید. آیا نسبت به گذشته صبورتر و آرام تر شدین؟ اگر نشدین دلیلش چیه؟ به دنبال دلیل مشکلات ریشه ای در شخصیتتون باشید.

اگر مثل گذشته حوصله ندارید، شاید دلیل اون به شلوغی محیط بر میگرده و نیاز دارید تا به مکان آرامتری نقل مکان کنید. اگر مثل گذشته تلاشگر و کوشا نیستید، شاید به این دلیل هست که چندین مرتبه به زمین خوردین. شاید دلیل شکست های گذشتون به خاطر سهل انگاری های شماست. اگر دیگه مثل قبلا مسئولیت پذیر نیستید، به گذشته برگردید. آیا در گذشته وقتی مسئولیت پذیرتر بودین، کارها خوب پیش میرفت؟ آیا وقتی در برابر سختی ها صبوری پیشه می کردین، کمتر روح و روانتون آسیب میدید؟

اگر در گذشته زندگی آرامتری داشتید و الان اون آرامش گذشته رو ندارید، به دنبال دلیل از دست رفتنش باشید. وقتی ما از بهبود شخصیت حرف میزنیم به این دلیل هست که حس خوشبختی در گرو آرامش روحی هست. تا زمانی که روح و روان شما در آرامش نباشه، اصلا احساس خوشبختی نمی کنید.

برای کارآفرین بودن به ارزیابی نیاز دارید

برای کارآفرین بودن به ارزیابی نیاز دارید

وقتی قصد دارید وارد یک شغل یا کسب و کار جدید بشید، اول باید خودتون رو ارزیابی کنید. آیا برای اون شغل مناسب هستید؟ اون شغل چه فردی با چه ویژگی هایی رو می طلبه و آیا شما اون ویژگی ها رو دارید؟ برای مثال وقتی قراره وارد کسب و کاری بشید که به طور مستقیم با مشتری ها در ارتباط هستید، باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید. ممکنه مشتری ها مدام به محصولاتی که از شما میخرن، ایراد بگیرن. پس باید قدرت تحمل هر حرف و انتقادی رو داشته باشید.

یک کارآفرین موفق کسی هست که قبل از ورود به شغل جدید خودش، شرایطش، وضعیت مالی و آینده شغلی رو بررسی میکنه. اگر قادر به اجرا هست و آینده رو واضح میبینه اونو انجام میده. در غیر اینصورت به سراغ فیلدی میره که با ویژگی های شخصیتی، شرایط و مهارت هایش همخوانی داشته باشه.

در این ویدئوی انگیزشی با نحوه ارزیابی کارهایتان به عنوان یک کارآفرین آشنا می شوید و همچنین ارزش کارهایی که در روز انجام داده اید را تعیین کنید. بسیاری از کارآفرینان به درستی کار نمی کنند چون فرق بین کار کردن با کار آفرین بودن را نمی دانند. جواب تمام سوالات در این ویدئوی انگیزشی داده می شود، پس با این ویدئو همراه باشید و اینکه کارآفرینان چطور خود را ارزیابی می کنند، آشنا شوید.

شما می توانید موفق شوید؛ فقط نیاز به یک راهنما دارید! سایت irselfmade.com مربی موفقیت شما است.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست