فیلموبلاگویدئوهای آموزشیویدیو انگیزشی موفقیت

توصیه های بیش از 50 کارآفرین موفق را ببینید

اشتراک گذاری این مطالب در:

کارآفرین موفق کیست؟

کارآفرین موفق کسی است که تابوها را می شکند. یک ایده یا طرح جدید را پرورش می دهد و با وجود مخالفت ها و نظرات بدبینانه اطرافیان کار خود را شروع می کند. ممکن است بارها شکست بخورد. اما به جای رها کردن کار، به دنبال دلایل شکست خود می گردد. برای مثال استیو جابز مدیر شرکت اپل به یکباره به اوج شهرت و محبوبیت نرسید. او زمانی وارد دنیای محصولات دیجیتال شد که تکنولوژی مانند امروز پیشرفت نکرده بود و تنها در کشورهای پیشرفته و در تعداد معدودی از خانه ها می شد یک کامپیوتر را پیدا کرد. اما او نسبت به کاری که انجام می داد، ایمان داشت و برای تحققش هم تلاش می کرد.

برای دستیابی به هدفتان تلاش کنید

تلاش کردن به معنای کارهای خسته کننده ای که باعث دلزدگی تان شود، نیست. بلکه تلاش باید با برنامه ریزی باشد. برای مثال اگر هدف شما راه اندازی یک فروشگاه آنلاین است، باید به دنبال یک تیم قدرتمند و متخصص باشید. برای این کار برنامه داشته باشید و مطابق با برنامه پیش بروید. ممکن است در ابتدا شکست هم بخورید، اگر از علاقه و استعداد کافی در این کار برخوردارید، به احتمال زیاد تجربه کمی دارید. پس به زمان نیاز دارید و اینکه بتوانید از شکست خود درس پیروزی بگیرید.

تمرین کردن یکی از راه هایی است که می توانید به هرچیزی که در آن مهارت ندارید، مسلط شوید. حتی شکست های خود را تمرین برای کسب تجربه تعبیر کنید تا راحت تر با نتیجه دلخراش آن کنار بیایید. مسلما کسی که در اثر یک اشتباه تمام دارای خود را از دست می دهد، از نظر روحی وضعیت خوبی نخواهد داشت و حرف های یک مشاور نمی تواند دردش را تسکین دهد. اما چنین فردی به زمان نیاز دارد تا دوباره خودش را پیدا کند.

پس به خودتان زمان بدهید و از اینکه در اثر یک تجربه تلخ یا یک اشتباه فاحش ورشکسته شدید، ناامید نباشید. زندگی مثل یک داستان همیشه زنده است که از هر جای آن شروع کنید، برایتان دیر نمی شود.

کارآفرین موفق کسی است که تابوها را می شکند

به زخم زبان ها بی توجه باشید

وقتی صحبت از زخم زبان می شود، تمامی کنایه ها و نیش های اطرافیان در سرتان غلت می خورند. تاثیر این افکار به آینده شما لطمه جبران ناپذیری می زند. دیگران ممکن است به خاطر حسادت به موقعیت شما شروع به طعنه زدن کنند. حسادت دیگران هم نشانه بدی نیست. زیرا بهتر بودن شما را نشان می دهد. وقتی کسی به شما حسادت می کند، به این معناست که شما از او برتر هستید. پس می خواهد با زخم زبان، طعنه و کنایه شما را دلسرد کند و از اعتماد به نفستان بکاهد.

وقتی بخواهید مدام به حرف های او فکر کنید، بر روی هدف شومش صحه می گذارید و خودتان هم به همان اندازه نقش منفی داستان را بازی می کنید. به جای فکر کردن به حرف های منفی و زخم زبان ها، به توانایی ها و استعدادهای خود فکر کنید.

در این ویدئوی انگیزشی با توصیه های بیش از 50 کارآفرین موفق در دنیا همراه می شویم. استیو جابز، کارآفرین، مخترع، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه، می گوید: از آنجاییکه کارها سخت هستند، اگر شور و اشتیاق نداشته باشید، بالاخره تسلیم می شوید. پس اگر آن کار را دوست نداشته باشید، اگر از آن لذت نبرید و عاشقانه آن را انجام ندهید، حتما تسلیم خواهید شد. با خود ساخته همراه باشید و این فیلم انگیزشی را از دست ندهید.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست