مقالهوبلاگ

با قانون یک درصد‏ بهتر بعد از یک سال زندگیتون از این رو به اون رو میشه

اشتراک گذاری این مطالب در:

یکی از بهترین دست آوردهای من برای رسیدن به یک رویا این است که بر روی1 درصد بهتر بودن تمرکز کنیم.من با بسیاری از ورزشکاران شگفت انگیز کارکردم، اما همیشه استعداد نیست که موفقیت را به همراه می آورد.آنچه که بهترین ورزشکاران را متمایز می کند اختصاص زمان زیادی به تمرین کردن درسطح بالا آن هم به طور مداوم است. و در میان آن گروه، یک عامل است كه ورزشکاران نخبه را هم جدا می کند: شیوه زندگی.
ورزشکاران با عادات روزانه و رفتارهای ثابت متناسب با اهداف خود موفقترین ورزشکارانند. من آنها را “ورزشکاران 24 ساعته.” می نامم.
ما می توانیم این تفکر را در موفقیت در کسب و کار نیز به کار ببریم. منظورمن را اشتباه برداشت نکنید – “کارآفرین 24 ساعته” به این معنی نیست که همین مقدار ساعت را کار کند.خسته شدن وتا اخرین نفس کار کردن شما را به هیچ جا نمی رساند. این شیوه زندگی  کارآفرین است که ضامن موفقیت اوست و این که شیوه زندگی یک تعهد 24 ساعته است. شما لازم نیست از همه بااستعداد تر باشید. شما فقط نیاز به “تمرین” در یک سطح آن هم به طورمداوم دارید.
این منظور من بود: برای داشتن یک زندگی استوار با رویاها و اهداف خود،باید به اصلاح اینکه چگونه غذا خوريد،می خوابيد، ورزش می کنید و فکر میکنيد متعهد باشيد. و روزانه یک درصد تغییرات آن را انجام خواهد داد. تغییر یک درصد ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما پیشرفت های کوچک و هرروز زندگی و موفقیت شما را در طول زمان بزرگ می کند.
در اینجا یک مثال جالب از دنیای کسب و کار است: مدیر عامل شرکت جنرالالکتریک جف ایملت یک دستور که یک درصد بهتر است را ساخته است . GE داده ها را از مناطق عملیات خودکار مختلف خود جمع آوری و تجزیه و تحلیلمی کند تا دریابد چگونه می توان كمى بهبودی در بهره وری ایجاد کرد . سپس، با استفاده از اینترنت صنعتی، به روز رسانی انجام شده روی نرمافزار عملياتى را می توان به تجهیزات ارسال کرد و یک درصد سود درعملکرد ایجاد کرد. GE تخمین می زند که می تواند بهره وری در ایالات متحده1.5 درصد افزایش يابد که در طی 20 سال، می تواند به طور متوسط درآمد ملیاین شرکت را 30 درصد افزایش دهد.

آنچه GE با فرآیندهای کسب و کار انجام می دهند، شما می توانید باخودتان انجام دهید. بودن فقط یک درصد هر روز بهتر است مانند بهره مرکببرای بدن و ذهن خود را، که در آن بهره هر روز به سرمایه دیروز اضافه میشود، به طوری شما نتایج را افضون بر نتایج خود به دست می آورید. هر روزانجام کاری کوچک برای شما مقدار بیشتری از همه چیز باقی می گذارد:قدرت بیشتر، اعتماد به نفس بیشتر و امکانات بیشتر.

شما می خواهید با تمرکز بر عادات نامطلوب و رفتارهایی که شما را از بودنبهترین خود وا می دارند شروع کنید. آیا خواب شما به اندازه کافی نیست؟ درمحل کار کم غذا می خورید؟ به دلیل اینکه مشغول هستید از ورزش فرار میکنید؟ روابط کاری را در وحله دوم نسبت به نتایج کار قرار می دهید؟

هر یک از این خطاها در قضاوت ،تعهد شما را به بهترین خود بودن تضعیفمی کند. و بهترین شما برای انجام کار در سطح بالا به طور مداوم، مورد نیازاست.

در اینجا چند راهنمایی برای ایجاد تغییرات یک درصدی که شما را به یک”کارآفرین 24 ساعته” نزدیک خواهد کرد آورده شده است:

۱- تعهد بدهید که بهتر بخوابيد.

با تمرکز برروی معمول شروع کنید(هر روز در همان زمان همیشگی بخواابید وبیدار شوید ). مغز و بدن شما عاشق عادت هستند. تداوم انرژی ای که میتوانید در جاهای دیگر صرف کنید را حفظ می کند. سپس، تغییرات کوچکي برای اطمینان از اینکه حداقل هفت و نیم ساعت در هر شب خوابیده اید راشروع کنید. اگر در حال حاضر شش ساعت در شب می خوابيد، ده دقیقهدیگر این هفته به آن اضافه کنید. که تمام است. سپس ده دقیقه دیگر در هفتهآینده. به آرامی عادات روزانه خود را برای حمایت از استراحتی که نیاز استتا از نظر ذهنی متمرکز و از نظر جسمی تمام طول روز با انرژی باقی بمانيد تنظيم کنید.

۲-از شرّ کربوهیدرات خلاص شوید.

مغزی با عملکرد بالا به سوخت با کیفیت نیاز دارد. نه، شما لازم نیست به همهچیز را به یک باره تغییر دهید، که این کار بیش از حد سخت است.ابتدا ازعادت بعد از ظهر (یا هر زمان از روز) نان شیرینی حلقوی / کراکر / بشقابسفالی کوچک / کیک برنج خلاص شوید. همین کربوهیدرات های ساده درتامین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز شما در می مانند. شما یک قند كم دریافت می کنید و سپس شما با کمبود انرژی مواجه می شوید و طلب مقداربیشتری کربوهیدرات بی ارزش می کنید. همیشه میان وعده های مغذی مصرف کنید: میوه هایی با GI پایین، آجیل، امگا 3 تخم مرغ، ماست چرب و توت یونانی چرب، سبزی آلی با گوشت علف خوار، و غیره . درهر روزیک درصد چگونگی غذا خوردن خود را بهبود دهید. و سپس این کار را ادامه دهيد.

۳-از پله استفاده کنيد.

شاید شما پله نداشته باشید، اما اين ایده را اجرا كنيد. کمی جنبش به روز خوداضافه كنيد. بعد از ناهار و یا حتی در یک جلسه راه بروید(هیچ کتاب قانونی نیست که بگويد جلسات باید نشسته صورت بگیرند). از پله استفاده کنید،اگرپله دارید. ده دقیقه دور تر از محل کار پارک کنید و بقیه راه را پیاده بروید. سپس 15 دقیقه دورتر پارک کنید، و به همین ترتیب. عملکرد مغز شما زمانیکه بدن شما حرکت می کند و قلب شما جریان خون را افزایش می دهد، بسیاربهتر است. شما هوشيارتر، خلاق تر، و احتمالا بهتر به اطرايان می شويد،چراکه حرکات ساده خلق و خوی ما را بهتر می کنند.
قدرت كمى بهتررا دست کم نگیرید. تعهد شما به موفقیت با تعهد شما برایرفاه خود شروع می شود. و هر کسی – حتی شما “من بیش از حد شلوغ که هستم” -می توانید از قدرت یک درصد بهتر بودن در هر روز استفاده کنید.

درباره رشد فردی بیشتر بخوانید

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست