مقالهوبلاگ

هیچ عشقی در مجازات وجود ندارد تونی رابینز

اشتراک گذاری این مطالب در:

تونی رابینز : هنگامی که ما در یک رابطه ناراحت می شویم، در واقع این از یک ترس ناشی می شود – ترس از شخص یا چیزی که مطابق با برنامه پیش نرفته است – بنابراین برای دوباره به دست آوردن کنترل شرایط، واکنش نشان می دهیم. یکی از رایج ترین – و البته مخرب ترین –  راه هایی که انجام می دهیم، تنبیه شریک زندگی است.

در این نوشته به نتایج انجام این اقدام اشتباه اشاره می کنیم: تنبیه، باعث قوت گرفتن قطع ارتباط می شود و حتی شما را بیشتر از هم جدا می کند. این امر به نوبه خود باعث می شود که شما کمتر احساس کنترل اوضاع را داشته باشید.

زمانی که شما شروع به مجازات کردن شریک زندگی خود می کنید، خطر ایجاد سطح عمیقی از آسیب رسانی را به وجود می آورید. هیچ عشقی در مجازات وجود ندارد، تنها صدمه، درد و غفلت موجود است. این باعث می شود تا فرد دچار احساس تنهایی و سوءتفاهم بیشتری شود. همچنین هنگامی که بارها و بارها مجازات مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند باعث شکست جدی در صداقت شود. به طوری که حتی اگر هر دوی شما در رابطه زناشویی تان بمانید، یک جدایی عظیم عاطفی، روانی و حتی روحی وجود خواهد داشت.؛ چرا که همسری که مجازات می شود برای محافظت از خود و مصونیت از آسیب بیشتر، دیوار ایجاد می کند.

اما جایگزین مجازات چیست؟ چگونه ناراحتی خود را ابراز کنید و مطمئن باشید که شریک شما از تجربیات درس می گیرد؟ در ادامه به یک عنصر کلیدی جهت حل این مسئله اشاره می کنیم.

[restrict paid=”true”]

از تکنیک جکپات استفاده کنید

اگر واقعا می خواهید رابطه خود را تغییر دهید، شما باید قدرت آن چیزی را که تونی “جکپات” می نامد، بفهمید. این از یک مطالعه تحقیقاتی درمورد نحوه آموزش دلفین ها آمده است. دلفین ها موجوداتی ذاتا و بسیار اجتماعی هستند، اما اگر اتفاقی بیفتد که موقعیتشان را خراب کند، آن ها عمیقا دچار نا امیدی می شوند.

تحقیقات نشان داده است زمانی که مربی می خواهد دلفین ها را از ناراحتی بیرون آورد و برای آن ها نمایش اجرا کند، ولی این کار را با زور و خشونت انجام دهد، دلفین ها آن انرژی را احساس کرده و بیشتر عقب نشینی می کنند. برخلاف آن، وقتی مربی تکنیک جکپات را پیاده سازی می کند، – سطلی پر از ماهی را گرفته و آن را روی سر دلفین می اندازد – دلفین غرق در لذت می شود و از این که می تواند از حالت افسردگی خارج شود لذت می برد.

زمانی که دلفین شروع به انجام کارهایی می کند که مربی می خواهد، مربی بلافاصله آن را تقویت می کند. آن ها هرگز مجازات نمی کنند؛ فقط تقویت می کنند. و زمانی که چیزی برای تقویت کردن وجود نداشته باشد، مربی تنها به دنبال ایجاد یک جرقه کوچک است که در نهایت دلفین را در مسیر درست هدایت کند.

البته این تکنیک به معنای کوچک کردن پیچیدگی های انسان از روی کوچک انگاری نیست، بلکه مفهومی ساده برای باز شدن چشمان شما و دیدن این نکته است که همیشه یک انتخاب برای چگونگی برخورد با یک مشکل وجود ندارد! شما می توانید آموزش آسان را به عنوان نمونه دیگری در نظر بگیرید. اگر فرزندتان از وسیله ای درست استفاده نکند، باید او را مجازات کنید؟ یا رفتار خوب را پاداش داده و تقویت می کنید؟ تمامی کتاب های راهنمای جدید والدین، رفتار دوم را اکیدا توصیه می کنند. البته این رفتار حتی گاهی اوقات می تواند فراتر رود؛ بدین نحو که شما حتی به تصمیم و تلاش برای انجام رفتار خوب نیز پاداش دهید، زیرا اگر منتظر رفتار کامل برای پاداش دادن باشید، باید مدت زیادی منتظر بمانید. پس به تلاش فرزندان (و هر کس دیگر) پاداش دهید، حتی اگر منجر به موفقیت کاملی نشود.

رابطه جدیدی را آغاز کنید

جکپات همه چیز در مورد ایجاد یک شروع در یک رابطه است. زمانی که شما شروع میکنید، حتی در طول اوقات سخت، زمانی که ترسیده و صدمه دیده و عصبانی هستید و انتخاب می کنید که بگویید: «من این مرد یا زن را دوست دارم و نمی خواهم باعث رنج بیشترش شوم.» این رفتار درست زمانی است که شما واقعا برای این رابطه تلاش می کنید.

مهربانی، یک رفتار ثابت در رابطه نیست. آن را تقریبا به عنوان یک ماهیچه در نظر بگیرید، چیزی که اگر بخواهد پرورش پیدا کند، باید هر روز کار کند. و زمانی که با مهربانی و محبت با یکدیگر رفتار می کنیم، اساسا به یکدیگر آموزش می دهیم که چگونه باید با همدیگر رفتار کنیم.

زمانی که یک موقعیت زیباست با آن مواجه شوید

زنان بسیار حساس هستند. آن ها همیشه همه چیز را احساس می کنند. انتخاب راه قوی تر شدن، به معنای سرکوب احساسات و عواطف – زمانی که شریک زندگی شما چیزی را که باعث ناراحتی شماست به شما تحمیل می کند – نیست. در یک رابطه، هر دو طرف باید بتوانند در هر زمان، هر چیزی را با هم به اشتراک گذاشته و تقسیم کنند.

باید بدانید زمانی که یک موقعیت زیباست با آن مواجه شوید؛ این یعنی، انتقال و دریافت با عشق، یعنی بدون نسبت دادن و اتهام زنی به یکدیگر، احساس خود را ابراز کنید و با مهربانی به یکدیگر گوش فرا دهید. این اقدامی موثر در جهت این که به شریک زندگیتان بفهمانید که درک می شود و مورد توجه است، خواهد بود. این رفتار نه تنها برقراری ارتباط را آسان تر می کند، بلکه کمک می کند تا نیروهای زنانه و مردانه در تعادل درستی حفظ شوند.

قطبیت جنسی را از بین نبرید

زمانی که یک زن با زنانگی شروع به مجازات کردن می کند، مردانه می شود. و زمانی که مرد تسلیم است، بیشتر حالت زنانه دارد، و قطبیت جنسی از بین می رود. همچنین اگر مردی، زنی با احساسات زنانه را مجازات کند، او دیوار چیده و عقب نشینی می کند، مردانه تر می شود، و دوباره قطبیت از بین می رود. (این آزمایش کوچک را انجام دهید تا بفهمید شما بیشتر حالت مردانه دارید یا زنانه.)

مهم است بدانیم که زنان اغلب احساسات خود را در همه چیز قرار می دهند، بنابراین آنها حافظه ای دقیق و عمیق دارند. زیرا اطلاعات با احساسات جفت شده و علامت ماندگار و پاک نشدنی ایجاد می کنند. از سوی دیگر، مردان، عواطف خود را با هیچ چیزی نمی آمیزند. این به این معنی نیست که آن ها اهمیتی نمی دهند، به این معناست که نیروی مردانه پیرامون شکستن و رها کردن است. انرژی زنانه، حول رها کردن نیست؛ بلکه در مورد پر کردن و جمع آوری کردن می باشد. گاهی نیز صحبت کردن، تنها وسیله ای است که آن انرژی را از حالت خود خارج می کند.

بنابراین بیاموزید که چگونه با یکدیگر برخورد صحیح داشته باشید و مهربانی را به یکدیگر هدیه دهید. زمانی که می بینید در حال شروع به مجازات دیگری هستید، تصمیم بگیرید که نیرومند بودن را انتخاب کنید. چرا که شما همیشه یک انتخاب دارید؛ تنبیه کردن شریک زندگیتان، ایجاد مقاومت بیشتر، قطع ارتباط و ایجاد قطبیت و یا و یاد گرفتن چگونگی ایجاد رابطه ای صحیح و پایدارتر؟

[/restrict]
برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست