فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

تحمل سختی ها از زبان بازیگر سریال تاج و تخت

اشتراک گذاری این مطالب در:

تحمل سختی ها به این معنا نیست که سختی احساس نشود. شاید تصور ما از آدم های موفق این باشد که آن ها طعم سختی را نچشیده‏‎اند. یا اینکه آن ها در برای سختی ها احساس درد نمی کنند. در حالی که آن ها نیز درد سختی ها را با تمام وجود حس می‎کنند. آن ها هم بارها از درون می‎شکنند. اما قادرند دوباره بلند شوند. یک فرد موفق درد سختی را می‎فهمد اما آن را می‎پذیرد. اما افراد عادی قادر به تحمل درد نیستند.

راه های تحمل سختی ها

برای این که تحمل سختی ها برایتان راحت‏تر شود، می‎توانید راهکارهای زیر را به کار ببندید:

در برای سختی ها تسلیم نشوید

زمانی که با سختی ها روبرو می‎شوید، باید قدرت مقاومت داشته باشید. برای اینکه تحمل سختی ها برایتان آسان‏تر شوید به این فکر کنید که همیشه در برابر سختی ها دو گزینه در مقابل شما قرار دارد: در یک راه می‎توانید تسلیم شوید و هدف و آرزوهای خود را فراموش کنید. اما به روزهای بعد هم فکر کنید که از اینکه مقاومت نکردید و سختی ها را تحمل نکردید، پشیمان می‎شوید. از سوی دیگر وقتی تحمل سختی ها را نداشته باشید، به این معناست که در تمامی شرایط همین واکنش را از خود نشان می‎دهید.
پس اگر فکر می‎کنید با رها کردن آرزوهای امروز، می‎توانید به دنبال آرزوهای دیگری بروید، سخت در اشتباهید. زیرا ساختار رفتاری شما ضعیف است و هر هدف و آرزوی دیگری هم که داشته باشید، خیلی زود آن را رها می‎کنید.
حال راه دوم را فرض کنید؛ زمانی که با وجود همه مشکلات و سختی ها، دوام می‎آورید و تا آخر مسیر می‎روید. در اینجا شما یا موفق می‎شود و به آرزوها و هدف های خود می‎رسید و یا شکست می‎خورید. حتی اگر به هدفتان نرسید، تحمل سختی ها اثبات کرده است که شما فرد ضعیفی نیستید. پس حالا که در این هدف شکست خوردید یا می‎توانید دوباره برای رسیدن به آن تلاش کنید و یا به دنبال هدف دیگری باشید.

در واقع تحمل سختی ها در یک شرایط خاص باعث مقاوم شدن ما در برابر تمامی سختی ها می‎شود
در واقع تحمل سختی ها در یک شرایط خاص باعث مقاوم شدن ما در برابر تمامی سختی ها می‎شود. برای مثال دانش‏آموزی که برای کسب نمره ی خوب تمام قدرت و تمرکز خود را بسیج می‎کند. ممکن است نمره ی خوب بگیرد و یا به آن دست پیدا نکند. اما همین تلاش و پشتکار از او یک فرد قدرتمند و بااراده می‎سازد. او در آینده برای دستیابی به اهداف و آرزوی های بزرگتر، خود را ملزم به تحمل سختی ها می‎کند.

برای تحمل سختی‏ها صبور باشید

یکی دیگر از راه‏کارهای آسان‏ کردن تحمل سختی ها این است که میزان صبر خود را افزایش دهید. بسیاری از افراد شاید اراده قوی داشته باشند و حتی برای دستیابی به هدف تلاش هم کنند. اما چون صبور نیستند، خیلی زود همه چیز را رها می‎کند. صبر و حوصله باعث تقویت پشتکار شما می‎شود. با صبر و حوصله امید بیشتری برای دستیابی به هدف و گذر از سختی ها پیدا می‎کنید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست