فیلمویدئوهای آموزشی

ویدیو – کمتر از چیزی که فکر میکنی آگاهانه تصمیم میگیری

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

چرا تصمیم آگاهانه نداریم؟

ایا تصمیم آگاهانه دارید یا بدون تفکر تصمیم گیری میکنید؟ آیا تا به حال این سوال را از خودتان پرسیده اید که چقدر کارهای خود را آگاهانه انجام میدهید؟ آگاهانه تصمیم گرفتن به این معناست که شما قبل از شروع یک کار قصد و نیت واقعی در مورد آن داشته باشید. مثلا هر روز صبح که از خواب بیداری می شوید، تصمیم میگیرید به سر کار بروید. اما آیا تصمیم شما از روی عادت است و یا با شور و شوق آن را انجام می دهید؟

اگر در حین حال کار برای شما اتفاق ناگواری بیفتد، به خود می گویید خودم تصمیم گرفتم به سر کار بیایم. پس مسئول این اتفاق خودم هستم؟ بسیاری از افراد زمانی که در زندگی به موفقیت می رسند، آن را نتیجه تلاش و تصمیم خود می دانند. اما شکست ها، ناکامی ها و مصیبت ها را به خدا، بدشانسی، تقدیر و سرنوشت ربط می دهند. چرا برخی اینطور نتیجه گیری می کنند؟

تنها دلیلی که باعث می شوند من کس دیگری را در بدبختی ها و مشکلات خود دخیل بدانم، ناتوانی خودم در تصمیم گیری است. انسانی که اراده ای از خود ندارد، دست تقدیر را در قدرتمند تصور می کند. اغلب افراد ضعیف با این عقیده که هیچ تاثیری بر روی آینده خود ندارند، خود را فاقد قدرت می دانند. پس از اتفاقات تلخ فقط زمین و زمان را نفرین می کنند. در حالی که اگر آگاهانه تصمیم گیری کنید و به آنچه که انجام می دهید واقف باشید، عامل شکست یا پیروزی را به خودتان ربط می دهید.

تصمیم آگاهانه بگیرید

چطور آگاهانه تصمیم بگیریم؟

تصمیم گیری آگانه کار ممکن است در ابتدا کار سختی باشد. زیرا به تمرکز نیاز دارد. وقتی تشنه می شوید، آب می خورید. تشنگی آگاهانه و به اختیار شما نیست و در اثر سوخت و ساز بدن بوجود می آید. اگر چه آب خوردن آگاهانه نیست، اما اینکه چه نوع آبی بخورید یک تصمیم آگاهانه محسوب می شود. اگر بخواهید یک آب خنک و گوار بنوشید و یا اینکه یک لیوان زهر بنوشید هر دو به تصمیم شما بستگی دارد. به همین میزان که یک تصمیم آگاهانه میگیرید که چه نوع آبی بخورید، در سرنوشت خود شریک می شوید.

برای اینکه همه تصمیم هایتان آگاهانه باشد، باید قبل از هر کاری به عواقب خوب یا بد آن فکر کنید. بسیاری از افراد بدون فکر کردن به عواقب، تصمیم می گیرند و عمل می کنند. بعد هم اگر نتیجه آن بر طبق مرادشان نباشد، آن را به شوم بودن سرنوشت خود ربط می دهند. اگر می خواهید به تصمیم گیری آگاهانه عادت کنید، بهتر است از کوچکترین کارهای شخصی و روزانه خود شروع کنید. قبل از انجام هر کاری روی آن فکر کنید و سپس آن را عملی کنید.

وقتی خودتان را صاحب قوه اختیار و قدرت تاثیر بر سرنوشت بدانید، دیگر به هیچ تقدیر و سرنوشتی پایبند نمی شوید. این شما هستید که تصمیم میگیرید خوشبخت باشید یا بدبخت. هر کس خودش سرنوشتش را مشخص می کند. فکر، عمل و رفتار تعیین کننده سرنوشت ماست.

کلیپ انگیزشی تصمیم آگاهانه در رابطه با تصمیم گیری آگاهانه است که پیشنهاد می دهیم ببینید.

 

 

 

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست