زندگی نامه افراد موفقمقالهوبلاگ

داستان زندگی رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

اشتراک گذاری این مطالب در:

بیشتر افراد رابرت کیوساکی را با کتاب معروف و پرفروش پدر پولدار، پدر بی پول می شناسند. او در این کتاب باورها و عقاید ذهنی مان را در رابطه با پول دگرگون می کند. کتابی که هر فردی اگر آن را نخوانده باشد، دست کم توصیه های آن را در جایی خوانده و شنیده و نامش را می شناسد. کیوساکی پدر ثروتمندی نداشت و بیشتر آموزه های مالی اش را از پدر دوستش که مردی با هوش مالی بالا بود آموخت. او در پی این آموزه ها توانست امپراطوری خودش را بسازد و با چاپ کتاب های ارزشمندی در رابطه با مسائل مالی به میلیون ها نفر دیگر کمک کند تا زندگی دلخواهشان را بیافرینند.

رابرت کیوساکی، نویسنده ی کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

کودکی

رابرت تورو کیوساکی در هیلو هاوایی، آمریکا متولد شد. او در خانواده ای با ریشه ی ژاپنی متولد شد و پدرش به طور حرفه ای به کار تدریس مشغول بود. این موضوع باعث شد تا کیوساکی بتواند به موسسات آموزشی بهتری راه پیدا کند. در این میان آشنایی با پدر دوستش که دانش مالی خوبی داشت، به او در شناخت بهتر مسائل مالی کمک شایانی کرد. او پس از پایان تحصیلات دبیرستان، در آکادمی ناوگان بازرگانی در نیویورک مشغول به تحصیل شد و در سال 1969 به عنوان افسر عرشه از این آکادمی فارغ التحصیل شد.

دوران حرفه ای

رابرت کیوساکی پس از پایان تحصیلاتش در کشتی های بازرگانی مشغول به کار شد و چنین کاری به او فرصت سفر به مناطق مختلفی از دنیا را داد. او با فرهنگ ها و روش های مختلفی از زندگی مواجه شد و در عین حال نظاره گر فقر بی اندازه ی افراد بسیاری بود و این موضوع باعث شد تا به فکر راه چاره ای برای این مشکل بیافتد.

او پس از مدت ها کار بر روی کشتی، در سال 1974 از این کار استعفا داد و به نیویورک رفت. رابرت کیوساکی به مدت 4 سال تا سال 1978 به عنوان فروشنده در شرکت زیراکس مشغول به کار شد. در این مدت او که توانایی فروش بسیار بالایی کسب کرده بود، با پس انداز بیشتر درآمدش تصمیم داشت تا شرکت تولید کیف پول خودش را افتتاح کند.

زمانی از تاسیس شرکت تولید کیف پولش نگذشته بود که به دلیل کیفیت پایین محصول ورشکست شد. در اوایل دهه ی 80 میلادی او تصمیم گرفت تا خط تولید تی شرت های اختصاصی گروه های موسیقی راک را که در آن زمان طرفداران زیادی داشتند به راه بیاندازد. این کسب و کار اوایل سود خوبی عاید او کرد، اما تا سال 1985 گروه های راک کم کم جای خود را به سبک ملایم تری از موسیقی دادند و به این ترتیب طرفداران کمتر آن ها باعث شد تا وضعیت شرکت دوم کیوساکی نیز معلق بماند.

کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

کیوساکی در طول سال اول و دوم کسب کارش که درآمد خوبی کسب کرده بود، شروع به سرمایه گذاری در سهام، اوراق قرضه و املاک کرد. با شکست کسب و کارش بدهی او به بانک افزایش یافت و او برای پرداخت این بدهی مجبور شد تا تمام دارایی اش را بفروشد و در نهایت حتی جای خوابی برایش نماند. کیوساکی حتی مجبور شد تا مدتی از ماشینش به عنوان جای خواب استفاده کند. با این وجود، این شکست او را ناامید نکرد و تصمیم گرفت تا با استفاده از آموزه هایی که در کودکی از پدر ثروتمندش (پدر دوستش) گرفته بود، به خود و دیگران کمک کند تا راه خروج از فقر را پیدا کنند.

رابرت کیوساکی به عنوان سخنران انگیزشی در سمیناری به نام «پول و شما» در رابطه با آموزش و دانش مالی صحبت کرد. محبوبیت این سمینار باعث شد تا بتوانند آن را علاوه بر آمریکا و کانادا، در استرالیا و نیوزیلند نیز برگزار کنند. این سمینارها ثروت زیادی را برای او به همراه داشتند و در نهایت در سال 1994 کیوساکی 47 ساله تصمیم به بازنشستگی گرفت. او در این مدت بیشتر ثروتش را صرف خرید سهام و سرمایه گذاری در بازار املاک کرد. زمان بیشتری که پس از بازنشستگی در اختیار داشت بهانه ای شد برای نوشتن بهترین کتاب خودیاری در زمینه ی مسائل مالی: کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

رابرت کیوساکی این کتاب را با کمک شارون لچتر نوشت و پس از اینکه نتوانستند انتشاراتی را برای چاپ آن کتاب پیدا کنند، این دو تصمیم گرفتند تا کتاب را خودشان منتشر کنند. این کتاب که در سال 2000 میلادی به چاپ رسید، با رسیدن به فروش ده میلیون نسخه به پرفروش ترین کتاب آن دوران تبدیل شد.

سه سال پس از بازنشستگی، رابرت کیوساکی کمپانی Cashflow، شرکت آموزش مالی و کسب کار را راه اندازی کرد. او در سال 2002 معدن نقره ی آفریقای جنوبی را خرید و اختیاراتی در معدن طلای چین را نیز به دست آورد. رابرت کیوساکی سرمایه گذاری های بسیاری در زمینه املاک، هتل و زمین گلف انجام داده است.

موفقیت های دیگر

سه کتاب اول رابرت کیوساکی ، «پدر پولدار، پدر فقیر»، «راهنمای سرمایه گذاری پدر ثروتمند» و «جریان مالی یک چهارم» رتبه ی اول 10 کتاب پرفروش را از سوی وال استریت ژورنال، یو اس ای تودی و نیویورک تایمز از آن خود کردند. موفقیت این کتاب ها منجر به انتشار 15 کتاب دیگر در زمینه ی موفقیت مالی و کسب کار شد که همگی جزء بهترین کتاب ها در زمینه ی خودشان به شمار می آیند.

راستی پدر شما کدام است؟ پدر پولدار، پدر بی پول ؟

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست