فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

چرا نمیتونی تا آخر سر تصمیمات و تغییراتت بمونی؟

اشتراک گذاری این مطالب در:


دلیل اینکه خیلی از ما قادر نیستیم سر تصمیمات و تغییرات خود بمانیم، ناتوانی در تغییر عادات هست. گذشتن از عادت هایی مثل خوابیدن تا نزدیک ظهر، شب زنده داری و گشت و گذار در شبکه های اجتماعی، وقت تلف کردن، کشیدن قلیان و سیگار، خوردن غذاهای چرب و پرکالری، نداشتن برنامه برای ورزش و … همه از جمله عادت هایی است که به جسم و روح مان آسیب می زند. بسیاری از ما به این موضوع واقف هستیم و می دانیم که ورزش نکردن چه عواقفی را به دنبال دارد، اما برای آن تلاشی نمی کنیم. دلیلش نداشتن تنبلی و پشتکار است.

عجول بودن در دستیابی به هدف

گاهی برنامه ریزی های درستی در زندگی انجام می دهیم. حتی ممکن است برنامه مفید و کاربردی را بر روی کاغذ بنویسم که از خاطرمان نروند. اما بعد از چند روز خسته می شویم. یکی از دلایلی خستگی ما از ادامه برنامه ها و تصمیماتمان می تواند ناامیدی باشد. ما فکر می کنیم وقتی دو روز ورزش می کنیم باید روز سوم به تناسب اندام برسیم. این اشتباه در بسیاری از موضوعات زندگی وجود دارد. وقتی یک ماه کار می کنیم انتظار داریم در آخر ماه به همه آرزوهای دور و درازمان برسیم.

قطعا دستیابی به آرزوها و خواسته ها یک شبه میسر نیست. هر آرزو و موفقیتی به فراخور سختی و سهولتش، مدت زمان مشخصی را می طلبد. فردی با 30 کیلو اضافه وزن نباید انتظار داشته باشد در طی یک هفته با یک رژیم غذایی خوب و ورزش به اندام ایده آلش برسد.

دلیل اینکه خیلی از ما قادر نیستیم سر تصمیمات و تغییرات خود بمانیم، ناتوانی در تغییر عادات هست.

قبل از برنامه ریزی به همه چیز را در نظر بگیرید

وقتی قرار است برای اینده خود برنامه ریزی کنید باید به همه چیز فکر کنید. ممکن است دیرتر از موعد مقرر به هدفتان برسید. با خودتان کنار بیایید و این مشکلات را بپذیرید. در این صورت وقتی به مانعی برخورد کردید، کمتر ناامید می شوید. زیرا از قبل پیش بینی کرده بودید که ممکن است در میانه راه با چنین موانعی برخورد کنید. اما اگر زمان برنامه ریزی تمام ذهن و فکر شما به این سمت برود که هیچ مانعی در سر راهتان نیست، وقتی مشکلی رخ دهد فوری ناامیدی به سراغتان می آید.

 چطور می توانیم روی تصمیماتمان بمانیم؟

برای اینکه بتوانیم روی تصمیماتمان بمانیم به پشتکار بالا نیاز داریم. برای تقویت پشتکار باید گام به گام در جهت تغییر رفتار و شخصیت خود برآییم. از خود انتظار نداشته باشید یک شبه به یک کارافرین یا یک تلاشگر بی مهابا تبدیل شوید. بلکه باید اهسته آهسته تغییر را در خودتان ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید به تناسب اندام برسید باید هر شب یک قاشق از غذای خود را کم کنید. بعد از یک هفته دو قاشق را کم کنید. بعد از مدتی قادر خواهید بود نصف یک بشقاب غذا بخورید. اما اگر بخواهید یک شبه شام را حذف کنید، هم به سلامتتان آسیب می زنید و هم چند روز بعد خسته می شوید و آن را کنار می گذارید.

چرا اینطوریه که وقتی یک هدف یا رویای بزرگ دارم یا میدونم که به یک تغییر رفتاری نیاز دارم و باید به سمتشون حرکت کنم، یک جورایی حرکت و اشتیاقم کم میشه و اون طور که باید ادامش نمیدم؟
مثلا من می خوام یک رژیم غذایی جدید شروع کنم، اما بعد از یک هفته یا نهایتا یک ماه از یادم رفته!
برندون بورچارد، یکی از پرطرفدارترین سخنرانان انگیزشی و رشد شخصی و نویسنده کتاب مانیفست انگیزه در این ویدئوی انگیزشی آموزشی به سوالات بالا جواب میده. برندون در این فیلم به شما از علل عدم پایبندی به تصمیمات و تغییرات و عادات جدید میگه و از راهکارهای این مشکل براتون میگه. پس اگه شما هم میخواهید در تصمیمات و عادات جدیدتون ثابت قدم باشید، این فیلم انگیزشی را از دست ندهید.
برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست