فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

آرنولد به من گفتن تو نمیتونی قهرمان بشی

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

چرا اهمیت ندادن به حرف دیگران مهم است؟

وقتی حرف دیگران برایت مهم باشد، به جای اینکه به موفقیت فکر کنی، بیشتر وقتت را صرف فکر کردن به حرف های آنها می کنی. آزار روحی و عقب ماندن از زندگی و از دست دادن فرصت ها نتیجه اهمیت دادن به حرف هایی است که اساس و ارزشی ندارند. اهمیت ندادن به حرف دیگران می تواند مسیر زندگی تان را به سمتی که می خواهید پیش ببرد.

دوستی می گفت من زمانی به فرد صبوری معروف بودم که حرف های دیگران برایم هیچ اهمیتی نداشت. اینکه دیگران چه قضاوتی در مورد من می کردند، فقط یک حرف و نظر از دیدگاه دیگران بود. اما اکنون چند سال بزرگتر شده ام و بجای اینکه بهتر شوم، بدتر شده ام. به حرف ها و قضاوت های دیگران در رابطه با خودم اهمیت زیادی می دهم. در حالی که قلبا از این کار راضی نیستم و می خوام مثل گذشته رفتار کنم.

وقتی به او گفتیم چرا رفتارت تغییر کرد و از صبوری به فردی تند و عصبی تبدیل شدی که حرف دیگران برایت اهمیت پیدا کرد؟ دلیل این تغییرات به نظر خودت چیست؟ او سردرگم بود و پاسخ مبهمی را به این سوال داد. بعد از چند صحبت کوتاه متوجه شدیم که این دوستمان طی چند سال اخر میزان زیادی از اعتماد به نفس خود را از دست داده است. از او در مورد میزان رضایتش از جسمش، موقعیت کاری و شرایط زندگی اش سوال پرسیدیم. در پاسخ مشخص شد که در گذشته نسبت به زندگی حس رضایت بیشتری داشته است. اما به دلیل اینکه به بسیاری از آرزوهایش نرسیده، اعتماد به نفسش کمتر شده است.

به حرف دیگران اهمیت ندهید

راهکار اهمیت ندادن به حرف دیگران

ما از صحبت هایی که با این دوستمان داشتیم توانستیم چند دلیل را برای اینکه چرا به حرف های دیگران اهمیت می دهیم، پیدا کنیم. این دلایل می توان به اهمیت ندادن به حرف دیگران به شما کمک کند.

کاهش اعتماد به نفس: وقتی میزان رضایت از خویشتن کاهش می یابد، به دنبال کسب رضایت از دیگران می رویم. در واقع سعی داریم با شنیدن حرف های خوب و تعریف و تمجید از زبان دیگران در مورد ما، حس رضایتمان را بدست آوریم. اما به محض اینکه این قضیه برعکس می شود و به جای شنیدن حرف های خوب و تعریف و تمجید، مورد حسادت، نفرت و یا انتقاد دیگران قرار می گیریم، خیلی زود جبهه می گیریم. زیرا آن خلاهایی را که در درون شخصیت خود داشتیم (فقدان اعتماد به نفس)، نه تنها کامل نشد، بلکه کمتر هم شد. پس افزایش اعتماد به نفس یکی از راه های اهمیت ندادن به حرف دیگران است.

نرسیدن به آمال و آرزوها: یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود حرف دیگران برایمان اهمیت زیادی پیدا کند، نرسیدن به آمال و آرزوهاست. برای یک لحظه تصور کنید به تمام آرزوهایتان رسیده اید. مثلا آنقدر پول دارید که به یک سفر رویایی به جزایر قناری بروید و مدتها از آب و هوای آنجا لذت ببرید. آیا با این همه خوشی، باز هم برایتان مهم است که دیگران چه قضاوت های سهمگینانه ای در موردتان می کنند؟ قطعا خیر. زیرا آنقدر غرق در خوشی و آسایش هستید که حرف های منفی و حسادت های دیگران در مقابلش دیده نمی شود.

اگر بخواهید به حرف دیگران اهمیت بدهید، به آرزوهایتان نمی رسید. اگر به هدف نرسیدید، بیشتر عصبی می شوید. در نتیجه بدتر از گذشته بیشتر به حرف های دیگران اهمیت می دهید. برای بی اهمیت جلوه دادن حرف مردم تلاش کنید از این شرایط خلاص شوید. به همان میزان هم اهمیت ندادن به حرف دیگران باعث موفقیت بیشتر در زندگی می شود.

ادامه این مطلب را در ویدئوی انگیزشی از زبان آرنولد مشاهده کنید.

 

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست