فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

اگر بتونی سرت رو بالا نگه داری

اشتراک گذاری این مطالب در:

اعتماد به نفس و داشتن روحیه مثبت حتی در زمان‌های شکست بهترین راه برای حفظ آرامش است. وقتی در تنگناها دچار تشویش و استرس هستید، این اعتماد به نفس و خودباوری است که به شما قدرت می‌دهد. در عین حال عزت نفس هم باعث حفظ حرمت‌تان می شود. وقتی خودتان حریم و احترام خود را حفظ می کنید، ناخودآگاه دیگران هم برایتان احترام قائل می شوند.

در شکست سرت رو بالا نگه دار

وقتی دچار سرخوردگی و شکست شدید، با گوشه گیری و انزوا دیگران هم از شما فاصله می گیرند. اما وقتی همچنان مقاوم و ایستاده می مانید، به الگو تبدیل می شوید. جذابیت و قدرت کاریزماتیک برخی از افراد در این مواقع شروع می شود. افرادی که در سختی همچنان آرام هستند و به آینده ای روشن چشم می دوزند.

هر کسی که در مقابل سختی های بزرگتر تاب و توان بیشتری می آورد، گویی فردی قوی تری است و همین موضوع باعث جذابیت او می شود. اگرچه همه ما از سختی و موانع فراری هستیم ولی ذاتا به کسانی تمایل نشان می دهیم که در این مواقع آرامش خود را حفظ می کنند.

خودت رو تحقیر نکن

تحقیر خود از کمبود اعتماد به نفس شروع می شود. زمانی که خودتان را باور نداشته باشید، هر حقارتی را به جان می خرید. در عین حال به فردی خجالتی تبدیل می شوید. وقتی عزت نفس تان در شرایط سخت کم می شود، در تعاملات اجتماعی ضعیف می شوید. حرمتی که پیش‌تر برای خود قائل بودید حالا از بین می رود و دیگران را هم برای تحقیرتان جری‌تر می کند.

در شکست سرت رو بالا نگه دار

به دنبال راه چاره باش

در زمان مشکلات وقتی به بن بست رسیده اید و هیچ راهی برای عبور از مشکلات به ذهن تان نمی رسد، دست روی دست گذاشتن شرایط را وخیم تر می کند. از سوی دیگر فکر کردن به مشکلات هم باعث افزایش استرس می شود. در چنین شرایطی قدرت تصمیم گیری خود را از دست می دهید.

پیدا کردن راه حل حتی اگر نیاز باشد با دیگران مشورت کنید، بهترین اقدام در زمان ناامیدی و مواجهه با مشکلات است.

برای خودت الگو انتخاب کن

برای اینکه بتونی در شرایط سخت سرت رو بالا نگه داری باید الگو داشته باشی. الگوها لزوما در زمان خوشی و راحتی انتخاب نمی‌شوند. ممکن است در اوج سختی به الگو نیاز داشته باشید. افراد موفق زیادی در دنیا هستند که بارها با شکست روبرو شده اند ولی ناامید نشده اند. کافیست زندگی نامه چنین افرادی را بخوانید تا بفهمید چطور باید از سختی های امروز عبور کنید.

شکست را بپذیر

شکست و ناکامی برای همه وجود دارد و هیچ کس نمی تواند مدعی شود هیچ گاه در زندگی با درهای بسته روبرو نشده است. البته فرق افرادی که اکنون موفق هستند با کسانی که به آرزوهایشان نرسیده اند، در پذیرش شکست به عنوان جزئی از مسیر موفقیت است. حتی اگر باهوش ترین و با استعدادترین فرد هم باشید باز هم ممکن است شرایط به گونه ای رقم بخورد که باعث شکست تان شود.

اگر در زمان سختی به فرد ناتوانی تبدیل می شوید احتمال از کمبود اعتماد به نفس رنج میبرید. بنابراین خودساخته شرکت در دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست