فیلمویدیو انگیزشی موفقیت

فکرتو عوض کن

اشتراک گذاری این مطالب در:

تغییر افکار بزرگترین دستاورد بشر برای دستیابی به موفقیت است. زیرا افکار ما تعیین کننده گفتار، رفتار، عادات و شخصیت ما هستند. تا زمانی که قادر به کنترل افکار خود نباشیم، نمی توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم. خوشبختی هم چیزی جز داشتن فکر زیبا نیست. اگر در رفاه باشیم و به هر چیزی که می خواهیم دست پیدا کنیم، اما افکار زیبایی نسبت به خود و دنیای پیرامون نداشته باشیم، حس خوشبختی نخواهیم داشت.

برای اینکه بتوانیم افکارمان را تغییر دهیم لازم است:

از ذهن خوانی و حدس زدن بپرهیزید

یکی از اشتباهات رایج ما در ارتباطات اجتماعی، توسل به قدرت ذهن خوانی است. حدس زدن و ذهن خوانی برایمان لذت بخش است. گویا از قدرت خواندن ذهن و نیات دیگران لذت می بریم. در حالی که ممکن است این کار ما را به اشتباهی بزرگ بیندازد. برای مثال وقتی با کسی رابطه خوبی نداریم و قبل از اینکه واکنشش را در مقابل خود ببینیم، شروع به قضاوت می کنیم.

یک کارمند که به تازگی بحث و مشاجره سختی با رئیس خود داشته است. اکنون زمان افزایش دستمزدها و دادن تشویقی هاست. او قبل از اینکه وارد زمان شود و عکس العمل رئیس، پیشاپیش به جایگاه قضاوت می رود. با خود می گوید محال است رئیس با وجود مشاجره ای که بین ما رخ داد، تصمیمی برای افزایش حقوق من داشته باشد. زمان می گذرد اما خلاف آن ثابت می شود. فقط تا قبل از ثابت شدن، این کارمند مدام در حال مشاجره و دعوای فکری و ذهنی با رئیس است. شب و روزش در دعوا با او خلاصه می شود. با این ذهن خوانی و حدسیات اشتباه زمان خود را صرف افکار منفی می کند. این مثال به وفور در زندگی رخ می دهد. پس توصیه می کنیم زمان خود را صرف فکر کردن به افکار منفی در مورد حدسیات و فرضیه ها نکنید.

فکرتو عوض کن

از عبارت « یا همه یا هیچ» دوری کنید

یکی دیگر از اشتباهات ما در زندگی تکیه به عبارت «یا همه یا هیچ» است که به کمالگرایی می انجامد. وقتی 30 نفر در یک مسابقه مهم بین المللی شرکت می کنند، تنها یک نفر اول، یک نفر دوم و یک نفر سوم می شود. یعنی از بین این افراد 3 نفر موفق و 27 نفر هیچ رتبه ای را کسب نمی کنند. با توجه به اینکه رقابت در دنیای امروز زیاد و منابع محدود است، دستیابی به موفقیت هم سخت می شود.

ممکن است ما در یک زمینه هیچ موفقیتی را کسب نکنیم. پس دلیل نمی شود که خود را فرد ناتوان و ضعیفی تصور کنیم. بلکه باید از تفکر ایده آلی و کمال گرایی دست برداریم. تلاش برای اول شدن، چیز بدی نیست. اما وقتی که باعث سرخوردگی شدید ما پس از شکست شود، هیچ ارزشی ندارد. برای موفقیت و رسیدن به اوج باید نهایت تلاش را داشته باشیم. اما اگر شکست خوردیم، از همه چیز ناامید نشویم. شاید ما در قسمتی مشکل داشتیم و اگر در جهت رفع آن برآییم به فرد موفقی تبدیل شویم.

 

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست