افکار مثبتمقالهوبلاگ

خوشبختی و موفقیت با تمرکز بر افکار مثبت

اشتراک گذاری این مطالب در:

خوشبختی و موفقیت دو واژه ای که همیشه در کنار هم می آیند. اما این دو چطور بدست می آیند. یکی از دلایل اینکه تنها عده معدودی همیشه موفق و خوشبخت هستند، داشتن ذهن مثبت اندیش است. چرا که ضرورت افکار راهنمای عمل است. این جمله را که فکرتان می تواند آینده شما را تغییر دهد زیاد شنیده شده است. اگر در مورد صحت آن تردید دارید باید بگوییم که کاملا صحیح و درست است.

شما به هر چیزی که فکر کنید همان اتفاق می افتد. براحتی می توان آن را اثبات کرد. افکار راهنمای شما هستند که می توانند صحبت کردن، راه رفتن، تعامل با دیگر، انتخاب شغل و زمینه شغلی شما را تعیین کنند. فردی که تمام دوران کودکی و نوجوانی خود را در رویای پرواز در آسمان سپری می کند، احتمال خیلی زیادی وجود دارد که به یک خلبان تبدیل شود.

شاید در اطرافتان باید کودک یا نوجوانی که تمام وقت خود را صرف تماشای یک چیز می کند. برای مثال یک کودک عاشق پرواز عکس های زیادی از پرواز بر فراز آسمان یا انواع هواپیماها را در اتاق خود نگهداری می کند. در ذهن این کودک خبری از سقوط و حادثه هوایی نیست. تمام ذهنش درگیر خوبی های پرواز است. در واقع علاقه و در کنار آن افکار مثبت او نسبت به پرواز باعث می شود تا رفتار و تلاشش به سمت خلبان شدن پیش برود.

اما چه چیز باعث می شود تا برخی از افراد افکار مثبتی داشته باشند و به تبع آن به هر چیزی که آرزو دارند دست پیدا کنند. در حالی که برخی دیگر از افکار مدام منفی بافی می کنند و همین موضوع باعث درگیری ذهنی و وقوع اتفاقات بد برای آنها می شود. از سوی دیگر موفقیت تنها با تمرکز بر افکار مثبت بدست می آید. پس لازم است که ذهنتان به سمتی برود که افکار منفی به تدریج جای خود را به افکار مثبت بدهد.

بیشتر بخوانید: مزیت های داشتن افکار مثبت برای خوشبختی

برای موفقیت و دست یافتن به خوشبختی که در ذهن خود تصور دارید، داشتن فکر مثبت ضرورت دارد. افکار مثبت دید شما را نسبت به مسائل شفاف می کند. فرض کنید یک ایده یا طرح به ذهنتان خطور می کند که نسبت به اجرای آن بسیار خوشبین هستید. اگر آن را با یکی از دوستان منفی باف خود در میان بگذارید، از شکست، ناکامی نرسیدن به موفقیت، سنگ هایی که در جلوی پایتان قرار می گیرد و از موانع پیش رو صحبت می کند.

این افکار روی ذهن شما تاثیر می گذارد و به ناگاه ایده خود را رها می کنند. اما بعد از گذشت مدتی متوجه می شوید یک نفر همان ایده را اجرا کرده و در کارش هم موفق شده است. احساس پشیمانی و ندامت به سراغتان می آید و برایتان جای سوال دارد که چرا او موفق شد اما من نشدم؟

پاسخ این سوال آسان است. به این دلیل که او افکار مثبتی در مورد این ایده داشت و زمانی که تصمیم به آغاز گرفت به هیچ فکر منفی فکر نکرد. در سر راه هر کاری موانعی وجود دارد و هیچ کاری بدون سختی نیست. اما کسانی که تمام تمرکز خود را برای برداشتن موانع معطوف می کنند، با کسانی که برداشتن موانع را غیرممکن و سخت می دانند، سرنوشت متفاوتی دارند.

خوشبختی از آن کسانی است که نسبت به ایده های خود مثبت اندیش هستند.

بیشتر بخوانید: علت راضی نبودن از خود چیست؟ اکسیر رضایتمندی از زندگی

تاثیر مثبت اندیشی بر راحت شدن کارها

خوشبختی موفقیت

شاید در اطرافتان کسانی باشند که به قول معروف از کاه کوه می سازند. این افراد موضوعات عادی را آنقدر سخت می کنند که گویی از عهده هیچ کس ساخته نیست. در مقابل افرادی هم هستند که کارهای خارق العاده ای می کنند که از دید برخی از ما گاهی غیرممکن است. اما انجام این کار برای آنها راحت و آسان است. دلیل این موضوع داشتن قدرت خوشبینی و مثبت اندیشی است.

یک فرد موفق (در هر زمینه و رشته ای) نسبت به آنچه که انجام می دهد، افکار خوب را به ذهن خود راه می دهد. داشتن انرژی زیاد و روحیه شاد یکی از پیش زمینه های مثبت اندیشی است. متقابلا مثبت اندیشی هم به شاد و پرانرژی بودن کمک می کند. شاید دیده باشید کسانی که همیشه شاد و سرزنده هستند و وقتی با آنها صحبت می کنید افکار مثبت شان به سمت شما هدایت می شود.

مثبت اندیشی تاثیر شگفت انگیزی بر راحت شدن امور دارد. همانطور که گفتیم شما وارد هر حوزه کاری شوید، سختی های کم و زیاد در سراهتان قرار دارد. اما تفکرات تعیین کننده نحوه رفتار و برخوردتان خواهد بود. اگر مشکلات را بیش از حد سخت و دشوار بدانید، حوصله مبارزه با هیچ سختی ولو کوچک و کم را نخواهید داشت. افکار مثبت انرژی شما را برای مقابله با موانع و مشکلات افزایش می دهند. دیدتان را وسیع تر می کنند و باعث می شوند تا مشکلات برای تان پیش پا افتاده کوچیک شوند.

بیشتر بخوانید: چه راه هایی برای تقویت قدرت باور ذهن وجود دارد؟

افکار مثبت و جذب فرکانس های مشابه

خوشبختی موفقیت

در مورد ضرورت و لزوم افکار مثبت برای رسیدن به خوشبختی دکتر جو ویتا در کتاب «راز» می نویسد:

« زمانی که شما به موضوع خاصی فکر می کنید، فرکانس های ساطع شده موارد مشابه را جذب خواهد کرد. افکار ما همچون مغناطیس دارای فرکانس است. هنگام فکر کردن تمامی افکار به کائنات و هستی فرستاده می شود و به طور مغناطیسی تمامی موارد مشابه را جذب می کند. تمام آن چیزی که به کائنات فرستاده می شود، دوباره به منشاء خود باز می گردد و این منشاء خود تو هستی».

یک مثال خوب در این زمینه وجود دارد. همه ما می دانیم پخش برنامه های تلویزیونی از طریق دکل های مخابراتی به وسیله فرکانس صورت می گیرد. فرکانس ها به صورت تصاویر در تلویزیون نمایش داده می شود. این در حالی است که اکثر ما نمی دانیم چطور این اتفاق می افتد. اما می دانیم هر شبکه فرکانس مخصوص خود را دارد که با تعویض آن فیلم و تصاویر دلخواه خود را می بینیم.

ما از طریق تعویض شبکه تلویزیون فرکانسی را انتخاب می کنیم که تصاویر دلخواهمان را نمایش می دهد. اگر تصاویر یا برنامه مطابق با میل ما نباشد، شبکه را که همان فرکانس است، تغییر می دهیم.

حالا ما نیز یک کانال مخابراتی هستیم که از تمانی دکل های مخابراتی قدرتمندتر عمل می کنیم. انسان قدرتمندترین دکل مخابراتی کائنات است که امواج را از خود تولید می کند. حال این امواج می تواند حاوی پیام های مثبت باشد که مجدد به خود انسان بر می گردد. یا اینکه این افکار منفی باشند و آثار و نتایج آن دوباره بر میگردد.

پس اگر میخواهی خوشبخت باشی و خوشبخت زندگی کنی، باید اول افکار مثبت را در خود تقویت کنی. برای تغییر و تقویت افکار مثبت هم راهکارهایی وجود دارد که در مطلب دیگری به آن می پردازیم.

بیشتر بخوانید: مثبت اندیشی – این ویدئوی انگیزشی را هر روز صبح ببینید

برای داشتن ذهن مثبت و موفق، خودساخته شرکت در دوره «چطور ذهن موفق داشته باشیم» را به شما پیشنهاد میدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

جملات مثبت اندیشی

 

 

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست