فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

راه موفقیت رو باید به تنهایی بری

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

راه موفقیت برای همه شبیه به هم و یکسان نیست. بلکه هر کس برای خوشبختی راه متفاوتی دارد. به عبارت دیگر قرار نیست همه یک شغل شبیه به‌هم داشته باشند. قرار نیست همه پزشک یا جراح شوند. یا حتی قرار نیست همه افراد در شغل خودشان برتر باشند. برخی از افراد تا آخر عمر مجرد می‌مانند اما همچنان احساس خوشبختی و موفقیت دارند. در حالی‌که ممکن است از نظر دیگران موفق نباشند. برخی از افراد خوشبختی و موفقیت را در درآمد بالا، برخی دیگر در داشتن دوستان خوب و یا خانواده‌ی خوب می‌دانند. به هر حال آنچه که در تعیین موفقیت شما اهمیت دارد، احساس قلبی شما نسبت به خود و شرایط‌تان است. در ادامه به معرفی چندین راه موفقیت می‌پردازیم.

شادی را از همین حالا تمرین کنید

اولین معیار تعیین‌کننده برای دستیابی به موفقیت داشتن روحیه‌ی شاد است. این عامل از میزان اعتماد به نفس ناشی می‌شود. تا زمانی که حس خوبی نسبت به خود نداشته باشید، نمی‌توانید به آینده‌ی خوب فکر کنید. ما تا زمانی که اکنون را در نیابیم، نمی‌توانیم به آینده امیدوار باشیم. موفقیت چیزی نیست جز داشتن روحیه‌ی خوب نسبت به خود، شرایط و آینده. برای اینکه شاد باشید، باید تمریناتی را برای شادسازی درون خود انجام دهید. منتظر دیگران نباشید تا شما را شاد کنند. هیچکس به اندازه‌ی خودتان نسبت به شما شناخت ندارد. پس شما هستید که باید به دنبال راه‌های مؤثر برای شادی خود باشید.

راه موفقیت و آزادکردن ذهن

یک راه موفقیت اینست که ذهن خود را از مسائل بیهوده خالی کنید. تا زمانی که ذهن درگیر موضوعات و مسائل مختلفی است، موفقیت به سختی به دست می‌آید. زیرا قدرت تمرکز و یادگیری را از شما می‌گیرد. افرادی که دغدغه‌ی کمتری دارند، راحت‌تر می‌توانند یاد بگیرند و یا در زمان مواجه با سختی‌ها خود را آماده کنند.
وقتی قادر نیستید چیزی را کنترل کنید، بهترین راه اینست که آن را رها کنید. تنها زمانی خود را درگیر موضوعات کنید که بتوانید برای آن راهکار مؤثر پیدا کنید. در غیر این صورت به دنبال آینده و راه موفقیت باشید. وقت خود را برای موضوعات لاینحل صرف نکنید.

راه موفقیت برای همه شبیه به هم و یکسان نیست

قدرت نه گفتن داشته باشید

یکی دیگر از راه‌های موفقیت تقویت قدرت «نه گفتن» است. وقتی این ویژگی را در خود تقویت می‌کنید، مجبور نمی‌شوید وقت خود را برای دیگران صرف کنید. از سوی دیگر درخواست‌های نادرست دیگران را به راحتی رد می‌کنید. بسیاری از ما به دلیل ناتوانی در رد کردن درخواست دیگران ممکن است گرفتار مشکلات بی‌شماری شویم. در راه موفقیت شما مجبورید برخی از درخواست‌ها و توقعات نابجای دیگران را رد کنید.

از سرزنش کردن خود بپرهیزید

راه موفقیت با پستی و بلندی زیادی همراه است. پس وقتی برای دستیابی به موفقیت با مشکلات و موانع زیادی روبه‌رو می‌شوید از سرزنش کردن خود بپرهیزید. البته باید برای برداشتن موانع تلاش کنید. اما اگر تلاش‌تان به موفقیت ختم نشد، از سرکوب خودداری کنید. زیرا این کار اعتماد به نفس را از شما می‌گیرد. به جای سرزنش کردن خود به دنبال دلایل شکست باشید. راه موفقیت با شکست هموار می‌شود. زیرا با مشخص شدن دلایل شکست می‌توانید در آینده از این مشکلات جلوگیری کنید.

اگر فکر می‌کنید برای دستیابی به موفقیت آمادگی لازم را ندارید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موانع رسیدن به موفقیت را بیاموزید

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست