مقالهموفقیت در روابطوبلاگ

چگونه مثل یک مامور FBI ذهن مردم را بخوانیم

اشتراک گذاری این مطالب در:

آیا اینکه بتوانیم بفهمیم که کسی به ما دروغ میگوید ، عالی نیست ؟؟
تحقیقات نشان داده است که در هنگام ملاقات با یک فرد،در مدت 5 دقیقه میتوانیم با دقت 70 درصد آن فرد را ارزیابی کنیم . هر چند به نظر تاثیرگذار می آید اما 30 درصد باقی مانده میتواند هزینه بر باشد .
من برای اینکه بتوانم که مامور مخفی برجسته باشم مجبور بودم در طول چند دقیقه ذهن مردم را بخوانم و شکست در ارزیابی با دقت فرد میتوانست کل ماموریت را به خطر بیندازد .
تشخیص دروغ کار سختی ست و هیچ روش جادویی برای آن وجود ندارد ، اما دو موضوع هست که باید بدانید :

1- تقریبا 55 درصد از مقصود فرد از طریق زبان بدن منتقل میشود . پس اگر میخواهید فریب نخورید،خواندن نشانه های غیرشفاهی بسیار مهم است .
2- گفتگوها مجموعه ای از کلمات و حرکات هستند که برای ایجاد معنا به یکدیگر متصل شده اند . یک کلمه یا حرکت به تنهایی میتواند معنای زیادی داشته باشد ، اما همچنین میتواند بی معنی باشد . برای ایجاد یک هنجار،دریافت رفتارهای اولیه فرد مهم است .

بیشتر بخوانید: زبان بدن افراد عصبی . آدمهای عصبی را چطوری بشناسیم؟

تکنیک های خواندن ذهن

تفسیر یک حرکت منفرد،یک خطای بزرگ است . خاروندن سر ممکن است به معنی گیج شدن فرد باشد و یا میتواند به دلیل حساسیت پوستی یا شوره سر هم باشد . خیلی از افراد بر روی حرکات و ژست های ثابت تاکیید دارند در حالی که بقیه افراد مرتبط با موقعیت رفتار میکنند . کلید آنها ، چگونگی تغییر حرکات مشخص در طول گفتگو میباشد .

در ادامه سه موضوع مهم را میخوانیم که برای خواندن ذهن افراد باید به آنها توجه شود :

دستها ، معادن اطلاعات هستند

بین دست ها و مغز ارتباطات اعصاب بسیار بیشتری نسبت با دیگر اعضای بدن وجود دارد . مغز به دست ها جهت انتقال احساسات و افکار ، متصل شده است .

بعضی از حرکات رایج دست ها این موارد هستند :

. دست کلیسایی ( قرار دادن نوک انگشتان یک دست بر روی نوک انگشتان دست دیگر مثل هنگام دعا کردن مسیحی ها و یا تشکر کردن هندی ها ) به معنای اعتماد به نفس شما از موقعیت و افکارتان است
. فشردن و گره زدن انگشتان به یکدیگر نشاندهنده استرس و نگرانی ست
. لمس کردن گردن نشانه نداشتن اعتماد به نفس کافی و یک راه غیر ارادی جهت تسکین استرس است .

بیشتر بخوانید: پادکست موفقیت – اعتماد به نفس رو راحت بدست بیار

همیشه به پا باور داشته باشید

همانطور که پیداست ، پاها از صادق ترین اعضای بدن هستند . افراد به هنگام خوشحالی و هیجان پاهای خود را تکان میدهند و یا بالا پایین میپرند .
یکبار با فردی ملاقات داشتم که مشکوک به جاسوسی برای روسیه بود. در ابتدا پاسخ های او سریع و زبان بدنش نیز آرام بود ولی زمانی که بحث را به جاسوسی برای روسیه کشاندم او پاهایش را روی یکدیگر انداخت و شروع به تکان دادن یکی از پاهایش کرد . این حرکات لزوما به این معنا نبود که او دروغ میگوید اما نشان میداد هنگامی که بحث به جاسوسی رسید ، فرد دچار استرس شد .

از این راهنمایی ها برای تشخیص حرکات استفاده کنید :

. تکان دادن پا در حالت نشسته نشاندهنده این است که فرد از سوالی که از او پرسیده شده یا موضوع مورد بحث دچار استرس و نگرانی شده است ، بعضی از افراد عادت دارند که همیشه پاهای خود را تکان دهند، در مورد این افراد وقتی آنها شروع به ضربه زدن با پا به زمین یا وسیله ای شدند یعنی سوال یا بحث را دوست ندارند .
. قفل کردن زانوها هنگامی که پاها را روی یکدیگر انداخته است یعنی فرد از بیان یک موضوع یا احساس خودداری میکند که آن حس میتواند حس عدم اعتماد یا ترس باشد .
. اشاره کردن پا به سمت درب یا راه خروجی به این معنی ست که فرد میخواهد به بحث پایان دهد ، خیلی از اوقات بدن فرد در جهتی که پاها اشاره کرده اند قرار میگیرد حتی اگر صورت فرد به سمت شما باشد .

بیشتر بخوانید روش صحیح انتقاد از دیگران را یاد بگیرید تا از حرف‌های‌تان استقبال کنند

در مورد حالات صورت با احتیاط برخورد کنید

حالات بسیار ریز صورت میتوانند ذهن را جلوه دهند و در عین حال میتوانند فریب دهنده نیز باشند .
من هیچوقت برای ارزیابی دقیق اینکه فرد چه فکری میکند و چه قصدی دارد تنها به حالات صورت بسنده نمیکنم.به بچه ها میگویند که در مواقع مختلف به خود قیافه نگیرند پس ما از سنین کودکی در مورد کنترل کردن حالات صورت یاد گرفته ایم .

به دنبال این حرکات بگردید زیرا از حالات صورت بسیار دقیق تر هستند :

. هنگامی که بچه ها جلوی دهان خود را میگیرند یعنی قصد فریب دارند اما هنگامی که بزرگسالان قصد فریب داشته باشند دست خود را جلوی دهان و بینی خود میگیرند که این حرکت همچنین به این معنی است که آنها در مورد پاسخ بعدی خود بسیار محتاط هستند.
. بالا بردن ابروها نشانه هیجانی ست که از دیدن فرد یا شنیدن موضوعی بر ما غلبه کرده است .
. تکان دادن و کج کردن سر یعنی فرد با ما احساس راحتی میکند ، انجام این کار برای فرد وقتی در جمعی قرار میگیرد که آنها را دوست ندارد و احساس راحتی نمیکند بسیار سخت خواهد بود .
. لمس دستها ، لمس صورت و دست به سینه شدن ، هر کدام به تنهایی معنای خاصی را در بر ندارند اما اگر همه آنها با هم انجام شوند،نشانه دقیقی از فریب است .

دوره جادوی زبان بدن

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست