فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

چه كسى مسئول زندگيته؟ ویدیو انگیزشی

اشتراک گذاری این مطالب در:

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که دیگران را مسئول بدبختی، بدشانسی و شکست های خود بدانید و خودتان را تبرئه کنید. این خصلت کسانی است که نمی خواهند مسئولیت اشتباهاتشان را بپذیرند. این افراد به جای اینکه انگشت اشاره را به سمت خودشان نشانه بگیرند و خود را مسئول اشتباهات بدانند، به دیگران اشاره می کنند. گویی نمی خواهند واقعیت را بپذیرند و خودشان را عامل تمامی مشکلات بدانند.

مسئول زندگی ما کیست؟

گروهی از افراد زمانی که موفق می شوند خودشان را بزرگترین دلیل موفقیت عنوان می کنند. اما وقتی شکست بخورند آن را به دیگران و یا شرایط ربط می دهند. در واقع این خصلت خواه ناخواه در ما وجود دارد که برای شکست ها و ناکامی ها به دنبال یک دلیل جز خودمان باشیم.

مسئول زندگی هر کسی خودش است. هیچ کس نمی تواند دیگران را مسئول بدبختی ها و شکست های خود بداند. افراد زیادی هستند که در سخت ترین شرایط زندگی کرده اند و سختی های زیادی را متحمل شده اند. اما این افراد هیچ گاه در مقابل هیچ سختی قد خمیده نشده اند. زیرا خودشان را مسئول آینده و خوشبختی می دانند. پس برای رسیدن به خوشبختی و ساختن آینده ای خوب تلاش می کنند.

اگر هر کس خود را مسئولیت پذیر بداند، در مقابل هر کاری که به او سپرده می شود و یا آینده ای که در پیش رو دارد، به نحوی عمل می کند تا بهترین نتیجه حاصل شود. دلیل اینکه بسیاری از کارها بی توجهی و بدون توجه به نتیجه انجام می شود، مسئولیت پذیر نبودن است.

چه كسى مسئول زندگيته؟ ویدیو انگیزشی

مسئول زندگی تان خودتان هستید

مسئول زندگی من خودم هستم و هیچ کس در آن دخیل نیست. تکرار این جمله باعث می شود تا از دخالت دیگران در زندگی من جلوگیری شود. حال اگر کسی در زندگی من اظهار نظر کند، به جای اینکه بدون چون چرا از او پیروی کنم روی حرف هایش خوب فکر می کنم. چه بسا نظریاتش باعث بدبختی و شکست من شود. اگر در آینده من بدبخت شوم کسی مسئولیت بدبختی مرا نمی پذیرد و جز خودم کسی رنج آن را نخواهد کشید. پس خودم مسئول هستم و باید تلاش کنم تا بهترین آینده را برای خودم بسازم.

وقتی به این جمله باور داشته باشید که هر کس مسئول زندگی خودش است، دیگر اجازه دخالت به کسی را نمی دهید. از هر حرفی رنجیده خاطر نمی شوید. هیچ کاری را بدون فکر کردن به نتیجه انجام نمی دهید. بسیاری از افراد بدون اینکه به نتیجه کارهایشان فکر کنند، وارد یک مسیر می شوند. تا نیمه راه را می روند و بعد متوجه می شوند که مسیر را اشتباه آمده اند. بزرگترین دلیل اشتباهات، شکست ها و ناکامی فکر نکردن به عواقب کارهاست.

ما زمانی به فکر می افتیم که کار از کار می گذرد. وقتی کسی خودش را در مقابل زمان، انرژی و پول و سرمایه اش مسئول بداند، دیگر آن را هدر نمی دهد. بلکه برای هر لحظه زمان، هر اسکناس پول و انرژی خود برنامه ریزی می کند.

از خودتان بپرسید که کی و کجا تصمیم گرفتید که محدودیت ها را بپذیرید؟ شما حق دارید که به غریزه تان گوش دهید. مسئولیت جایی که هستید و  جایی که می خواهید خود را به آن برسانید را قبول کنید. خیلی از افراد از زیر بار مسئولیتها شانه خالی می کنند و فقط می خواهند راجع به مشکلات صحبت کنند. این روش درست نیست بلکه باید مسئولیت زندگیتان را خودتان قبول کنید. می توانید خودتان را از شرایطی که در آن هستید خارج کنید و هدفتان را تغییر دهید. خود ساخته شما را به دیدن این ویدئوی انگیزشی دعوت می کند.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست