پادکست موفقیتوبلاگ

هیچکس قرار نیست کمکت کنه

اشتراک گذاری این مطالب در:

هیچکس قرار نیست کمکت کنه. اگر این جمله را در روز چندین مرتبه با خود تکرار کنیم، آنوقت با دل و جان می پذیریم که خودمان باید برای زندگی مان تصمیم بگیریم. انتظارات و توقعات بیجا از دیگران و شرایط و محیط یکی از مهم ترین دلایل عدم موفقیت بسیاری از افراد است. اگر با افرادی که در زندگی خود به هیچ چیز نرسیده اند و یک زندگی خیلی معمولی را می گذرانند،  صحبت کنید حتما خواهند گفت دلیل شکست یا عدم موفقیت ما دیگران بوده اند.

فردی که در همان دوره دبیرستان ترک تحصیل می کند، دلیل ترک تحصیل خود را رفتار بد یکی از معلم ها می داند و روی آن هم بشدت اصرار دارد. این فرد نمی خواهد قبول کند که خودِ شخص خودش بزرگترین مانع موفقیت و ادامه تحصیلش بوده است. تاثیر برخی از موارد را بر روی شرایط کنونی نمی توان انکار کرد. اما نمی توان دیگران را مسئول بدبختی یا خوشبختی خود دانست.

منتظر كمك ديگران نباشید

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود یک فرد دیگران را مسئول بدبختی یا خوشبختی خود بداند، نداشتن قدرت تصمیم گیری است. در واقع وابستگی و عدم استقلال شخصیتی باعث می شود تا ما دیگران را مسئول شرایط فعلی خود بدانیم. از سوی دیگر از دیگران و اطرافیان انتظاراتی بیش از حد داریم که همین موضوع باعث شکست بیشتر ما می شود.

فرزندی که از پدر و مادر انتظاری بیش از مسئولیت آنها دارد. این فرد به سن جوانی پا می گذارد و در حالی که به عنوان یک نیروی فعال در جامعه زندگی می کند، از پدر انتظار پول و خرج های روزانه اش را دارد. بی تردید این فرد از نظر استقلال شخصیتی تکامل نیافته است. وابستگی بیش از حد به اطرافیان و بخصوص خانواده باعث بالا رفتن توقعات ما از دیگران می شود.

برای تقویت شخصیت مستقل چه باید کرد؟

برای تقویت شخصیت مستقل چه باید کرد؟

برای داشتن یک شخصیت مستقل اولین کاری که باید کنید خودآگاهی و شناخت خودتان است. اگر شما مهارتها، استعدادها و پتانسیل های خود را بشناسید به این نتیجه می رسید که بدون توقع کمک از دیگران هم قادر به ادامه مسیر و انجام امورات زندگی هستید. بسیاری از افراد به دلیل عدم اعتماد به نفس کافی فکر می کنند نمی توانند به تنهایی از عهده یک کار برآینده و به همین دلیل است که از دیگران توقعات نابجایی دارند.

شهامت ورود به مسیرهای جدید و پشت سر گذاشتن سختی ها باعث می شود تا به قدرت واقعی خودتان پی ببرید. هر کس در درون خود استعدادهایی دارد که از آن اطلاعی ندارد و به همین دلیل است که به دیگران وابسته می شود. باید خودتان را کشف کنید. از دست کم شمردن خودتان بپرهیزید. این نوع رفتار باعث می شود تا به دیگران وابستگی شدید پیدا کنید.

افراد موفق کسانی هستند که به قدرت واقعی خود واقف هستند و می دانند که حتی بدون کمک دیگران هم قادر به پیشرفت هستند. موفقیتی که در اثر تلاش خودتان بدست بیاید، لذت بخش تر است. در این پادکست موفقیت می توانید این موضوع را به طور کامل بشنوید.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست