مقاله

مهم ترین راز موفقیت چیست؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

راز موفقیت چیست؟ سوالی که به یکی از مهم ترین دغدغه های ما انسان ها تبدیل شده است. می دانیم که رسیدن به موفقیت قوانین خاص خودش را دارد. اما بیشتر ما به دنبال یک فرمول سری و منحصر به فرد برای رسیدن به موفقیت می گردیم. اگر یک فرمول ساده و سریع نیاز دارید، این فرمول را به خاطر داشته باشید: شکست هایتان را دو برابر کنید. ما معمولا به شکست به عنوان نقطه مقابل موفقیت نگاه می کنیم، اما رمز موفقیت در همین شکست ها نهفته است. از شکست هایتان یاد بگیرید و آنقدر این کار را ادامه بدهید تا جایی که موفقیت را پیدا کنید. اما چه رازهای نگفته ای برای موفقیت باقی مانده است؟

در زندگی شلوغ امروزی، همه ی ما لحظاتی را داشته ایم که با خودمان فکر کردیم که می خواهیم به کجا برسیم. آیا زندگی که الان داریم همان چیزی است که همیشه می خواستیم؟ می توانیم بگوییم که زندگی موفقی داریم یا برای رسیدن به آن در حال قدم برداشتن هستیم؟ برداشت ما از موفقیت چیست؟ یک شغل پردرآمد، یک ازدواج خوب و یا هر چیز دیگری؟ اگر کمی بیشتر فکر کنیم، یک شغل پردرآمد بیشتر اوقات با استرس بالا، مسئولیت های سنگین، کار کردن تا دیروقت و نداشتن وقت برای خود و خانواده همراه است. آیا با این وجود می شود داشتن شغلی پردرآمد را رسیدن به موفقیت دانست؟ یک ازدواج خوب هم لحظات سخت خودش را دارد. لحظاتی که باید با واقعیت های ازدواج و زندگی با فرد دیگر و روی بد قضایا کنار بیاییم. آیا در این لحظه از زندگی، می توانید خودتان را فرد موفقی بنامید؟

راز موفقیت چیست؟

رسیدن به موفقیت در وهله ی اول بستگی به این دارد که برداشت ما از موفقیت چه باشد. در واقع داشتن شغلی پردرآمد و یا به دست آوردن عشق زندگی مان، برای رسیدن به موفقیت کافی نیست. موفقیت از نظر هر کسی می تواند تعریف متفاوتی داشته باشد. اما اگر تعریفی کلی بخواهید، موفقیت را می شود رسیدن به صلح درونی و آرامش ذهنی و داشتن یک زندگی پر معنا دانست. دلیل اینکه بسیاری از افراد از زندگی خود لذت نمی برند و احساس شادی نمی کنند، عدم وجود هدفی در زندگی شان است. بعد از اتمام دوره ی 12 ساله ی تحصیل، ما تلاش می کنیم تا در دانشگاه خوبی قبول بشویم، بعد به دنبال یافتن کار خوب هستیم، بعد سعی می کنیم خودمان را با انتظارات کار تطبیق بدهیم، پس از آن هم به دنبال راهی هستیم تا بتوانیم بین زندگی شخصی و حرفه ای مان تعادل برقرار کنیم و درنهایت با افکاری درگیر می شویم که وادارمان می کنند از خود بپرسیم آیا زندگی موفقی داریم یا نه؟ بنابراین مهم ترین رمز موفقیت را می توان شناخت و درک درست نسبت به مفهوم موفقیت دانست.

برای به دست آوردن زندگی نکنید

چرا این عنوان را انتخاب کردم؟ بسیاری از افراد راز موفقیت را در پیدا کردن شغلی با درآمد بالا می دانند. اگر از این افراد بپرسی راز موفقیت چیست؟ بدون شک اولین پاسخی که به تو می دهند داشتن پول و ثروت بیشتر است. اما چیزی که اکثر ما فراموش کرده ایم این است که داشتن یک شغل برای این است که بتوانیم زندگی راحت تری داشته باشیم. نه برای اینکه فراموش کنیم چگونه زندگی کنیم. فایده ی کسب درآمد بالا چیست اگر نتوانید فرصتی را برای وقت گذرانی با عزیزانتان پیدا کنید؟ در نهایت شما برای آسایش و راحتی خودتان و عزیزانتان می خواهید درآمد داشته باشید، پس نگذارید که زندگی تان وقف به دست آوردن بشود. بلکه به دست بیاورید تا زندگی کنید.

صلح درونی و رضایت

عامل دیگری که به کمک آن می توانید بفهمید تا چه اندازه در زندگی تان موفق هستید، این است که متوجه بشوید چه میزان از زندگی تان رضایت دارید. زمان هایی که احساس سردرگمی و غم می کنیم، نگاه کردن به عزیزانمان می تواند حال ما را خوب کند. چرا که به یادمان می آورند زندگی چقدر می تواند زیبا باشد. به همین دلیل انتخاب یک شریک زندگی مناسب، شخصی که همیشه حامی تان باشد اهمیت زیادی دارد. من به شما قول می دهم که اگر کار پردرآمدی نداشته باشید اما خانواده و دوستان مهم و بسیار عزیزی در زندگی تان داشته باشید، بیش از هر زمان دیگر احساس خوشبختی، شادی و موفقیت را تجربه خواهید کرد. در نهایت پاسخ به سوال راز موفقیت چیست برایتان بسیار ساده خواهد شد: عشق.

رمز موفقیت در داشتن حال خوب است. در حس رضایت و شادی است. در زندگی کردن تک تک لحظه ها و در حضور بودن است. لذت بردن راز موفقیت است. فارغ از اینکه چه شرایطی دارید، در کجای مسیر اهدافتان قرار گرفتید و چه مقدار ثروت دارید، اگر عشق به زندگی و لذت بردن از تک تک لحظه های آن را یاد بگیرید، بدون شک موفق ترین انسان روی زمین خواهید بود. رمز موفقیت در زندگی برای افراد مختلف متفاوت است، اما در نهایت لذت بردن از مسیر است که حس موفقیت را در شما ایجاد می کند، نه رسیدن به مقصد.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست