پادکست موفقیتوبلاگ

مشكلات نميان كه نابودت كنن

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

مشکلات و سختی ها برای همه مردم اعم از شکست خورده ها و افراد موفق وجود دارند. آنچه تفاوت را ایجاد می کند، نوع نگاه افراد به مشکلات پیش رویشان است. افراد موفق کسانی هستند که هیچ گاه به مشکلات با بدبینی نگاه نکرده اند. آنها به دنبال راه حلی برای برطرف کردن مشکلات بوده اند. اما افراد شکست خورده دقیقا کسانی هستند که در مقابل مشکلات و سختی کم آورده اند.

چطور با مشکلات مقابله کنیم؟

وجود مشکلات برای زندگی لازم و ضروری است. همانطور که وجود سرما و یخبندان در زمستان لازم است که زمین در خواب و استراحت رود و دوباره فصل بهار رویش خود را از سر بگیرد. مشکلات هم مثل همین سرما و یخبندان هستند که شما را بروز می‌کنند.

یک طراح وب سایت آماتور را در نظر بگیرید که برای اولین بار یک وب سایت را راه اندازی کرده است. در طی مدیریت و راه اندازی با مشکلات زیادی مواجه می شود. حال او قادر نیست امنیت وب سایت را بدرستی تامین کند و همین موضوع باعث می شود وب سایت او به دست هکرها بیفتد. این موضوع اگر چه ناراحت کننده است اما طراح سایت نباید از کار خود دست بکشد. او برای یادگیری مهارت طراحی سایت زمان و هزینه زیادی را صرف کرده است. پس نمی تواند به دلیل اینکه اولین کارش با شکست مواجه شده است، به طور کلی این کار را کنار بگذارد.

راه چاره او این است که دلایل هک شدن وب سایت را بررسی کند. پس در زمان طراحی دومین پروژه به قسمت امنیت دقت کافی را داشته باشد. به همین صورت اگر دومین پروژه هم شکست خورد این طراح می بایست عیوب و نقص کار را پیدا کند. هر بار که طراح سایت شکست می خورد و دلایل شکست را بررسی می کند، چیزهایی را می آموزد که شاید در دوره کارآموزی هیچگاه به او گفته نمی شد. همین امر باعث می شود تا او پس از مدتی در زمینه ارتقا امنیت وب سایت به یک متخصص تبدیل شود و وضعیت کسب و کارش هم رونق بگیرد.

آیا می توان از وقوع مشکلات پیشگیری کرد؟

آیا می توان از وقوع مشکلات پیشگیری کرد؟

یکی از سوالات بسیاری از شما پیشگیری از وقوع مشکلات است. بسیاری بر این نظر هستند که پیشگیری از وقوع یک مشکل بهتر از حل کردن است. مشکلات به دو دسته تقسیم می شوند: دسته ای از مشکلات قابل پیش بینی هستند و به همین دلیل می توان از وقوع آنها جلوگیری کرد. برای مثال بیماری سرماخوردگی در فصل زمستان علت کاملا مشخصی دارد و شما با گرم نگهداشتن خودتان می توانید از این بیماری جلوگیری کنید.

اما مشکلات دیگری هم هستند که وقوع آنها به چندین عامل بستگی دارد. برای مثال شکست خوردن در کسب و کار که می تواند نتیجه چند عامل باشد. از جمله نداشتن مهارت و تخصص، اشتباه در انتخاب همکاران، تاسیس شرکت در یک محیط جغرافیایی نامناسب، هزینه های اضافه و زیاده روی در هزینه ها و … . گاهی جمعی از این عوامل باعث وقوع مشکلات می شود که شما قادر به پیش بینی درست نیستید. از سوی دیگر برخی از اتفاقات آینده قابل پیش بینی نیست و تنها راه همان حل مشکلات است.

 

اگر ياد بگيرى چطور با مشكلاتت برخورد كنى ، زندگيت هر روز به سمت تغییر و بهتر شدن ميره…اگه فکر میکنی که مشکلات برای نابود کردن تو هستن حتما این پادکست انگیزشی رو ببین

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست