فیلموبلاگویدئوهای آموزشی

برنامه ریزی ذهن، کلید رسیدن به هر چیزی است

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

 

تاثیر برنامه ریزی بر روی زندگی روزانه چیست؟

برنامه ریزی ذهن به این معناست که از قبل بدانیم یک ساعت یا یک روز و یا یک هفته بعد قرار است چه کاری انجام دهیم. در این صورت مجبور نیستم دوباره زمانی را برای فکر  کردن در مورد کارهای امروز یا فردا صرف کنیم. زمانی که شبها برای صبح فردا برنامه ریزی می کنیم که باید به فلان اداره بروم، صبح زود از خواب بیدار می شویم تا به موقع به قرار کاری خود برسیم.

مثال دیگر در این زمینه زمانی که برنامه ریزی موفق ما برای هفته بعد کار کردن بر روی یک پروژه مهم کاری است. در این صورت هفته بعد به صورت تمام وقت بر روی این پروژه متمرکز می شویم. اما زمانی که هیچ برنامه ای برای امروز یا فردای خود نداریم، تصورمان این است که هیچ کاری برای انجام دادن نداریم. پس وقت و زمان خود را بیهوده هدر می دهیم. اما بعد از گذشت مدتی متوجه پسرفت زیادی در زندگی می شویم. وقتی شرایط و موقعیت خود را با دوست یا یکی از همکاران و آشنایان مقایسه می کنیم، متوجه می شویم که آنها در طی این مدت یک مهارت را آموخته اند و یا یک کار مفید داشته اند. اما ما هیچ کاری نکرده ایم.

دلیل این موضوع نداشتن برنامه ریزی در زندگی است که باعث هدر رفتن زمان و انرژی می شود. به جای اینکه روی موضوعات مهم و مفید متمرکز شویم، خود را در سرگرمی ها و تفریحات به صورت مفرط غرق می کنیم. اگر چه تفریح و سرگرمی برای زندگی لازم است، اما زیاده روی در آنها باعث پسرفت در زندگی می شود.

چطور می توان برای زندگی برنامه ریزی ذهن کرد؟

برنامه ریزی ذهن را با این روش یاد بگیرید

با توجه به اهمیت برنامه ریزی در زندگی باید ابتدا ذهن خود را آماده هر کاری کرد. بسیاری از افراد برنامه ریزی دقیق در زندگی دارند، اما انگیزه و رمقی برای اجرا و عملی کردن آن ندارند. نتیجه این مورد با نداشتن برنامه و هدف هیچ فرقی ندارد. در واقع بسیاری از افراد هستند که برنامه‎ریزی می کنند، اما به آن عمل نمی کنند. زیرا برنامه ها را بر اساس هیجانات و احساسات چیده اند که هیچ علاقه ای برای اجرای آن ندارند.

برنامه ریزی ذهن به این معناست که ابتدا باید در ذهن انجام شود. ذهن ما باید قادر به هضم و قبول کارهایی را که بعدا می خواهیم انجام دهیم، باشد. برای مثال میخواهیم برای مدت سه ماه ورزش و رژیم غذایی را برای کاهش وزن خود آغاز کنیم. اولین چیزی که برای این برنامه اهمیت دارد، پذیرش ذهنی ماست. تا زمانی که ذهن ما آمادگی کامل برای کاهش وزن و تناسب اندام را نداشته باشد، حتی بهترین برنامه رژیم غذایی و ورزش ها هم نمی تواند کمکی به ما کند.

برای ایجاد آمادگی ذهنی باید روی خواسته ها و هدف ها متمرکز شویم. چند روز یا چند هفته به صورت مداوم بر روی آن خواسته متمرکز شویم و فکر و ذهن خود را به سمت آن بکشیم تا ذهن آنها را به طور کامل بپذیرد.

ادامه این مطلب را در ویدئوی انگیزشی مشاهده کنید.

 

 

 

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

  • سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون
    ببخشید میشه لطفا این محاصبه با دکتر لیپتون رو به طور کامل قرار بدین؟؟

    پاسخ

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست