انگیزشیمقالهوبلاگ

تغییر در 5 دقیقه : کارهای ساده، اما مهمی که منجر به رشد شخصی می شوند

اشتراک گذاری این مطالب در:

به نظر شما آیا تغییر در ۵ دقیقه امکان‌پذیر است؟

ذهن ما، عامل اصلی موفقیت است. اگر شما به این حقیقت اعتقاد ندارید، ممکن است زندگی خودتان را ببازید، یا حداقل دچار این احساس شوید، که همه‌چیز علیه شما است! طرز تفکر ما راجع به خودمان و آنچه در خودگویی هایمان به خود می‌گوییم، روی همه امور زندگی‌مان تأثیر می‌گذارد. برخی از ما این مهم را به عنوان قانون جذب می‌شناسیم.

قدرت خودگویی و آنچه در هر لحظه راجع به خودمان در ذهنمان می‌گوییم، یک واقعیت است.

اگر شما در کشاکش زندگی روزمره‌تان ۵ دقیقه وقت خالی دارید، تنها با انجام کارهایی کوچک، آن‌هم تنها در ۵ دقیقه، می‌توانید تأثیرات شگرفی بر زندگی خودتان بگذارید. از کیفیت زندگیتان گرفته تا شکوفا شدن توانائی‌ها، استعدادها و قابلیت‌های شما! تنها کاری که باید انجام دهید این است که همواره ۵ دقیقه در روز با خودتان خلوت کنید! این عادت مثبت؛ نور، روشنایی و زندگی به روزمرگی‌هایتان می‌بخشد و منجر به موفقیت شما، از هر نوع که مدنظر شما است، می‌گردد.

منظور، روشی است که ما فکر می‌کنیم. شاید شما هم درباره مطالعاتی که روی مولکول‌های آب و تغییر آنها تحت تأثیر ارتعاشات مثبت و منفی ما انسان‌ها شنیده‌اید. بدن ما از آب تشکیل شده است. این به معنای آن است که ما می‌توانیم خودمان را با خودگویی هایمان تغییر دهیم. ۵ دقیقه می‌تواند ساختار مولکولی آب بدن را تغییر دهد و به شما اجازه ارتعاش در فرکانس‌های بالاتر را بدهد. همانند جزر و مد اقیانوس‌ها، یا چرخه گردش ماه؛ ما نیز تحت تأثیر الگوهای فکری‌مان تغییر می‌کنیم.

کسانیکه در طی روز نوعی از آداب مذهبی را به‌جای می‌آورند، اختصاص دادن ۵ دقیقه در روز به خود، برایشان آشنا به نظر می‌رسد. هنگامی‌که ما یک مدت‌زمان در طول روز را به خودمان اختصاص می‌دهیم، بیانه‌ای سترگ برای خودمان و دنیا می‌فرستیم:

من به خودم اهمیت می‌دهم و اختیار زندگیمان را در دست داریم!

آنچه هر روز انجام می‌دهیم چیزهای زیادی درباره ما نشان می‌دهد. هرچه بیشتر با اعمال مثبت مشغول باشید، احتمالاً نگاهتان به زندگی، بیشتر تغییر خواهد کرد و اعتقاد و اطمینان به خودتان قوی‌تر می‌شود. هر دو اینها می‌تواند شما را در مسیر موفقیت پیش ببرد. هر چیزی تغییر می‌کند. به این مهم اعتقاد داشته باشید چرا که ذهنتان این را می‌گوید و قلبتان آن را احساس می کند و روحتان آرزوی آن را دارد، با صبوری و ایمان؛ مطمئن باشید که غیرممکن‌ها، ممکن می‌شود.

تغییر در 5 دقیقه : کارهای ساده، اما مهمی که منجر به رشد شخصی می شوند

در ۵ دقیقه زمان، چه می‌توانید برای تغییر خودتان، احساساتتان و ذهنیاتتان انجام دهید؟ پاسخ بسیار ساده است: خیلی چیزها! در اینجا برخی فعالیت‌هایی که می‌تواند نیروهای ارتعاشی را تقویت کند، عنوان می‌کنند. به فردا واگذار نکنید، همین امروز و همین حالا شروع کنید! تنها چیزی که باید مطمئن باشید این است که هر روز 5 دقیقه به‌صورت منظم برای کسیکه دوستش دارید اختصاص دهید و آن شخص کسی نیست به‌جز خودتان!

۱.تغییر در ۵ دقیقه با مدیتیشن

اگر می‌خواهید زودتر از هر روز از خواب بیدار شوید، ۵ دقیقه در وقت ناهار یا رفت‌وآمدتان با مدیتیشن اختصاص دهید، یا زودتر از حد معمول به رختخواب بروید. به‌این‌ترتیب می‌توانید همیشه مدیتیشن را به زندگی روزمره‌تان وارد کنید. هر نوع مدیتیشنی که با آن احساس راحتی می‌کنید، انتخاب کنید. حتی اگر سکوت یا صدای پس‌زمینه را دوست دارید. هیچ فرمول محرمانه‌ای در اینجا وجود ندارد.

تنها راز این است که شما باید همواره آن را انجام دهید. در طی چند هفته، حس خواهید کرد که در هنگام صبح هوشیارتر هستید، حتی قبل از اینکه کافئین چای یا قهوه وارد خونتان شود. در شرایط استرس‌زا و پرتنش بیشتر از قبل حس آرامش خواهید داشت و بهتر و درست‌تر قضاوت خواهید کرد. در حالت کلی، شما از این لحظات پر از آرامش به‌قدری لذت خواهید برد، که بیش از قبل می‌خواهید این لحظات را در طی روز داشته باشید یا هر بار جلسات مدیتیشن را طولانی‌تر خواهید کرد. تمام وجود شما سپاس گذار شما خواهند بود. و سپاس گذاری فرکانسی است که منجر به بزرگی و موفقیت می‌شود.

۲. تغییر در ۵ دقیقه با مانترا، عبادت و اعتراف

خودگویی مثبت معجزه می‌کند. از مانترا و عبادت برای افزایش انرژی مثبت در محیط پیرامونتان و در وجود خودتان استفاده کنید. همچنین از اعتراف برای حفظ این فرکانس‌های بالا استفاده کنید. آنها را بگوئید یا بنویسید.

در این ۵ دقیقه سپاس گذار و شکر گذار خداوند و دنیا باشید. از انرژی‌های مثبت اطرافتان آگاه باشید و به آنها اذعان کنید و به بهترین نحو شکر گذار آنها باشید تا نحوه نگرشتان به زندگی، خودتان و هر آنچه پیرامون شما است تغییر کند.

۳. تغییر در ۵ دقیقه با یوگا

برای انجام یوگا نیازی نیست که به باشگاه ورزشی بروید. در منزل خودتان می‌توانید ۵ دقیقه یوگا انجام دهید. اگر با یوگا آشنا هستید، یکی از تمرینات آن را انجام دهید و حسابی عضلاتتان را کش دهید. اگر با یوگا آشنا نیستید، می‌توانید در یوتیوب نرمش‌ها و حرکاتی که در ۵ دقیقه انجام دهید را بیابید. هنگامی‌که ۵ دقیقه تمام می‌شود، شما حسی از کمال خواهید داشت که نگرش مثبت شما نسبت به زندگی، خودتان و هر آنچه در زندگی می‌خواهید انجام دهید، را دوچندان می‌کند.

پرانا (از آئین یوگا)، یا گرم کردن بدن، به سم‌زدایی بدن کمک کرده و منجر به پاک شدن ذهن و بدن می‌شود. اگر بدن شما آسیب‌دیده، می‌توانید حرکات نرم و سبک را انجام دهید. احساس خواهید کرد که قدرت بدن و ذهنتان با هم یکی شده و ناگاه متوجه می‌شوید که بدنتان پاسخ‌ها، درمان‌ها و علاج‌هایی که شما به دنبال آن هستید را در اختیار دارد. علاوه بر این سطح ایمنی بدن و امواج مثبت بدنتان افزایش خواهید یافت.

۴. تغییر در ۵ دقیقه با تنفس

نفس کشیدن امری طبیعی است، که ما به آن توجه نمی‌کنیم. ولی باید به آن فکر کنیم. باید آگاهانه نفس بکشیم، به آن گوش کنیم، اجازه دهیم همه بدنمان را پر کند، نقشی که در زندگی‌مان دارد بدانیم و اینکه چطور این نفس‌ها می‌تواند ما را به دنیای اطرافمان مرتبط کنند. تنفس عمیق استرس و تنش را کاهش می‌دهد و توانایی ما را در مواجه با دنیا افزایش می‌دهد. تصور کنید که هوای تمیز و خنک وارد بدنتان می‌شود و تمام نگرش‌ها و رفتارهای  منفی و مخرب با بازدم از بدنتان خارج می‌شود. تنها کافی است به مدت ۵ دقیقه روی تنفستان متمرکز باشد و ببینید که ذهن، بدن و روحیه‌تان آرامش یافته و فرصتی برای تفکر و ارزیابی در اختیار شما می‌گذارد.

تمرین‌های تنفسی را به‌صورت عادتی روزانه، انجام دهید و همواره به خاطر داشته باشید که تنفس، روح زندگی و نیروی زندگی ما است.

۵. تغییر در ۵ دقیقه با سکوت و سکون

تلفن، کامپیوتر، موسیقی خاموش‌کنید. لامپ‌ها را خاموش‌کنید. در تاریکی بنشینید و آرام و بی‌حرکت بنشینید. کاری انجام ندهید. یا می‌توانید بیرون بروید و در طبیعت به‌تنهایی بنشینید بدون هیچ کتاب یا هیچ وسیله الکترونیکی، تنها خودتان باشید و دنیا!

آرام و ساکن بودن، هنری است که در دنیای شلوغ زندگی‌های امروزی فراموش شده است. مدام از این کار به آن کار، از این فکر به آن فکر می‌رویم. نمی‌توانیم دمی آرام بنشینیم و ظاهراً این جنب‌وجوش و مشغله داشتن بخشی از زندگی مدرن و دنیای مدرن امروزی است. ولی طبیعت وجود ما به این آرامش، سکون و سکوت نیاز دارد. هرچه بیشتر شما این تمرین را انجام دهید، بیشتر حس خوبی خواهید داشت که حتی تصورش را هم نمی‌کنید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست