مقالهوبلاگ

با انجام این چند راهکار ساده دوست داشتنی تر شوید

اشتراک گذاری این مطالب در:

احتمالا شما هم در اطراف خود آدم هایی دیده اید که دوست داشتنی و محبوبند و به اصطلاح به دل آدم می نشینند. دربهترین حالت اگر حسادت نکرده باشید، حتما غبطه خورده اید که ای کاش من هم مثل آن فرد می توانستم دوست داشتنی باشم. و صد البته که خواستن توانستن است!

برای اینکه یک فرد محبوب و دوست داشتنی باشید باید فاکتورهای زیادی رعایت کنید، از ظاهری آراسته و خوب گرفته تا داشتن فضیلت های اخلاقی مثل خوش اخلاقی و صبور بودن. ما در این نوشته به چند نکته مهمی که از الزامات «یک فرد دوست داشتنی» است اشاره می کنیم. پس تا انتهای این نوشته با خودساخته همراه باشید.


چگونه دوست داشتنی باشیم؟

تمرکز بگیرید، زیبا بنگرید، زیبا عمل کنید!

چه کسی هست که نخواهد دوست داشتنی باشد؟ گاهی اوقات به نظر می رسد که دوست داشتنی و درجه یک و در سطح بالا بودن، تنها برای زنان گذشته مانند آدری هپبورن، گریس کلی و گینگر راجرز است. نه زیاد!! شما به دوست داشتنی بودن، نزدیکتر از آن چه که فکر می کنید هستید! با رعایت چند نکته کوچک، حتی بدون این که تلاش زیادی کنید، بی نظیر خواهید شد!

بخش اول: تمرکز گرفتن

1. متفکر باشید:

یک شخص دوست داشتنی، خوش قلب است. او دلسوز است و نسبت به احساسات دیگران آگاه خواهد بود. دو چیز برای شروع تمرین بر قطار یک طرفه به سمت تفکر وجود دارد:

مکالمه بعدی شما این باشد که، از شخصی بپرسید که چطور است. اما وقتی این را می گویید، طوری نگویید که مانند گفتن «سلام» باشد. به آن ها نگاه کنید و بگوید «حالتان چطور است»؟ و زمانی که جواب می دهند، گوش دهید. ببینید که آیا مکالمه، با مکالمه های معمولی شما متفاوت است.

به دو چیز که شما می توانید در همین لحظه انجام دهید و کنار گذاشته بودید، که شاید بتواند باعث لبخند مردم دنیای شما شوند، فکر کنید. یک تماس با آن عمه که هیچ وقت با او صحبت نکرده اید؟ شستن ظرف ها برای هم اتاقی که سرش خیلی شلوغ است؟ آن ها را انجام دهید!

2. خودتان را دوست داشته باشید:

ریشه کلمه دوست داشتنی (lovely) از عشق (love) است. اگر شما دچار نگرانی در مورد این شده اید که دیگران چه درکی از شما دارند و غرق در تزلزل شده اید، خیلی سخت است که دوست داشتنی باشید. اگر فکر می کنید که جهان خارج از دسترس شماست، جایی برای آرامش، دوست داشتنی ها و مهربانی وجود ندارد.

بله، این گفتنش خیلی راحت تر از عمل کردن است. این یک فرایند است که می تواند سال ها طول بکشد و حتی بعد از آن شما در آن لغزش پیدا کنید. سعی کنید فهرستی از چیزهایی که درباره خودتان دوست دارید بنویسید. صبح هنگام که از خواب بیدار می شوید به خودتان بگویید که زیبا هستید. ده دقیقه در روز را صرف فکر کردن هدفمند به افکار مثبت کنید. اگر برایتان مشکل است، کارهای کوچکی انجام دهید که آن را طبیعی تر جلوه کند.

3. خودتان باشید:

اگر شما خودتان نباشید، نمی توانید دوست داشتنی باشید. شما می توانید نسخه دوست داشتنی از شخص دیگری باشید، اما نمی توانید خود دوست داشتنی تان باشید! و زمانی که شما خوب باشید، چرا خودتان را با تلاش به زحمت می اندازید که شخص دیگری باشید؟ تقلبی بودن فقط برای کسی است که به اندازه کافی دوست داشتنی نیست.

گاهی اوقات دشوار است که بدانیم کجا پایان می یابیم و جامعه انسانی به ما می گوید که شروع کنید. یک بار دیگر به عقب برگردید و فکر کنید که چرا می خواهید دوست داشتنی باشید و چه معنی برای شما می دهد. آیا می خواهید دوست داشتنی باشید تا دیگران شما را دوست داشته باشند؟ برای اینکه جنس مخالفتان به سمت شما جذب شوند؟ خوشبختانه به صورت ایده آل جواب نه است…، شما باید بخواهید برای خودتان دوست داشتنی باشید.

4. برازنده و زیبا باشید:

برازندگی چیزی نیست که در یک پاراگراف خلاصه شود. اما در اینجا به چند مورد اشاره شده است:

– ظاهر خود را طبیعی و شیک نگه دارید. شیک پوش باشید.

– هیچ جایی برای کثیفی و آلودگی در برازندگی وجود ندارد.

– نمونه های کلاسیک و نامحدود به زمان انتخاب کنید. ژاکت زیبا، شلوار جین یا مانتوی تیره، چکمه و …. .

5. مراقب غرور و گستاخی باشید.

خب، بله، شما خیلی عالی هستید. در پایان مقاله، شما می توانید احساسات خود را ظریف تر کنید. اما این بدان معنا نیست که شما نباید نسبت به آن کم توجه باشید! در حقیقت، مغرور بودن و دوست داشتنی بودن با یکدیگر در تعارضند؛ شما نمی توانید یکی باشید و دیگری باشید. یک فرد دوست داشتنی می داند که همه در سطح او هستند و هرکسی چیزهایی دارد که دیگری ندارد.

اگر شما عاقل و اصیل هستید، نباید مغرور و متعصب باشید. اگر مطمئن نیستید، در مورد مکالماتتان فکر کنید. اغلب چقدر از آن به خودتان برمی گردد؟ آیا شما بر آن ها غلبه می کنید؟ اغلب چقدر احساس می کنید که دیگران را قضاوت می کنید؟

6. مرتب و منظم باشید.

یک شخص دوست داشتنی مرتب ومنظم است. او می داند که علاوه بر نظم ظاهری، باید در قرارهای کاری و غیر کاری نیز خوش قول و منظم باشد. یک دختر دوست داشتنی احتمالا در یک جای کثیف زندگی نمی کند، شما می دانید؟ چه ناحیه ای از زندگی شما نیاز به کمی تمیز کردن دارد؟

– نگاهی به اتاق خود بیاندازید. می تواند نیاز به کمی سازمان دهی داشته باشد؟

– آیا شما کارهایتان را به تعویق می اندازید؟ چه چیزی مانع انجام دادن کارتان می شود؟

– آیا شما صریح و صادق هستید؟ آیا چیزی که می گویید همان چیزی است که انجام می دهید؟

برچسب‌ها: ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست