انگیزشیمقالهوبلاگ

چگونه مانند افراد بسیار موفق فکر کنیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

افراد بسیار موفق می توانند پاداش و نتیجه سخت کوشی شان را قبل از رسیدن به اهدافشان ببینند و حس کنند. آنها هر روز این حس را که به اهدافشان خواهند رسید، تجربه می کنند.

این اتفاق، آنها را به سمت جلو حرکت می دهد و باعث ایجاد انرژی، تمرکز، انگیزه، الهام و اراده می شود که برای سپری کردن روزهای پر زحمت نیاز است. آنها راه دیگری ندارند؛ چرا که آنها به دلیل این توانایی،  این شایستگی را دارند تا همیشه پیروز میدان باشند.

اگر برای آنچه می خواهید باشید با انگیزه، تمرکز و خلاقیت می جنگید، اینها دقیقا همان مهارت هایی هستند که شما آنها را ندارید.

انگیزه، یک شعله ی درخشان است. تعداد کمی از ما برای رسیدن به اهداف بلند پروازانه مان در انگیزه پرحرارت و ثابتی که نیاز داریم، می سوزیم. می خواهیم که موفق و ثروتمند شویم اما اراده و عزم لازم را نداریم. ما انگیزه پیروز شدن را داریم اما انگیزه انجام کارهایی که منجر به پیروزی می شود را نداریم. وقتی اراده حرکت به سمت جلو را نداشته باشیم، آنگاه توانایی ایجاد فرصت ها برای رسیدن به اهدافمان را نیز نخواهیم داشت.

ولی می توانید بر این مشکل غلبه کنید.

می توانید مانند افراد بسیار موفق در سراسر جهان،  فکر کرده و زندگی کنید. می توانید مانند آنها باشید. می توانید از مکانی که در آن هستید عبور کنید و به دنیایی که آنها در آن زندگی می کنند وارد شوید و سریعتر از آنچه فکر می کنید انجام دهید.

اول، افراد موفق نسبت به  پاداشی که در نتیجه ی رسیدن به اهدافشان بدست می آورند، دید واضح و روشنی دارند. ماشین، خانه، شریک، شغل، چیزهایی هستند که هر روز برای خود مجسم می کنند. این پاداش ها هرگز از ذهنشان پاک نمی شود. ذهن یک ابزار باور نکردنی است که می تواند هر چیزی را با کمی تمرین مجسم کند.

دوم، آنها احساسی را که پس از رسیدن به اهدافشان تجربه خواهند کرد، تجربه می کنند. آنها ظرفی را از شادی، غرور و احساس دستیابی به اهداف پر می کنند و هر روز از آن می نوشند. آنها قبل از عملی کردن اهدافشان، با رویای آن زندگی می کنند. آنها احساس داشتن آن را قبل از رسیدن به آن تجربه می کنند.

آنها چگونه این کار را انجام می دهند؟

تصور این موضوع، از آنچه فکر می کنید آسان تر است. آنچه احتیاج دارید، تنها یک ذهن باز است.

قول می دهم که این یک چیز کیهانی نیست. من از «قدرت تفکر مثبت» و از هر چیزی که از شما بخواهد بر جهان تکیه کنید تا سحر و جادویی برای شما فراهم شود تا به آنچه می خواهید برسید کمک کند، دور می مانم. این برای افرادی که به دنبال پاسخ های ساده می گردند، مناسب است. آنچه می خواهم در مورد آن صحبت کنم، یادگیری آسان است اما به علمی مرتبط است که برای ما انرژی، خلاقیت و انگیزه فراهم می کند.

برخی از شما ممکن است که با H.U.D که مخفف (Heads Up Display) است، آشنا باشید. تعریف دقیق آن، نمایش ابزار خواندن در هواپیما یا وسائل نقلیه بدون ایجاد مشکل برای چشم ها می باشد که از طریق به نمایش درآوردن بر روی شیشه ی جلو یا پرده می باشد.

تصویر زیر، تصویری از یک H.U.D واقعی در هواپیما می باشد.

H.U.D

به تصویر بالا توجه کنید که خلبان چطور میدان دید بسیار واضحی دارد، نه تنها تمام داده های مهم پرواز به وضوح و به درستی در مقابل او قرار دارند بلکه به وضوح نمایش داده شده اند. این موضوع، برای خلبانان جنگی بسیار مهم و حیاتی است، تا جای که بدون آن، ممکن است با مشکلات زیادی رو به رو شوند. در ماموریت های دقیق هوایی بدون دیدن مسیر پرواز و همچنین اطلاعات پرواز، می تواند به معنی فاصله ی بین مرگ و زندگی باشد.

با توجه به تصویر بالا، دید در آسمان را با دید هر روزتان، جابجا کنید. می توانید از دیدی که بتوانید درست ببینید، استفاده کنید. اکنون آن اطلاعات سبز رنگ پرواز را با دیدگاهتان در مورد چیزهایی که منجر به موفقیت شما می شوند، جابجا کنید. می توانید آنها را با رویای ماشینی که بیشتر دوست دارید، خانه ای که می خواهید در آن زندگی کنید، جابجا کنید. شما می توانید مکان های تفریحی را ببینید یا چهره شاد نزدیکانتان را در زمان فراهم کردن چیزهایی که آنها همیشه می خواستند، تصور کنید.

هر آنچه آرزو دارید را در H.U.D  قرار دهید.

حالا که پاداش هایتان را در H.U.D قرار داده اید، همیشه آنها را در جلوی چشم خود تصور کنید. زمانی که آنها به خاطر ذهن سرگردان شما، محو شده و از بین می روند، آنها را دوباره برگردانید و زنده کنید. هر اختراع، شرکت یا هر محصولی با چشم انداز شروع شده است. این همه ی چیزیست که باید انجام دهید: چشم ذهن خود را با تصور پاداش های موفقیت تان هدایت کنید.

یک راه ساده تر نیز وجود دارد. زمانیکه برای نگه داشتن این پاداش ها در H.U.D شخصی تان تلاش می کنید، به آنها نگاه نکنید. تلاش کنید که احساسات و عواطف دقیقی را که زمان رسیدن به اهدافتان تجربه خواهید کرد، حس کنید. غرور بی نهایت، لذت سرشار، هیجان و احساس قریب الوقوع بودن انجام کار را حس کنید.

اینها چیزهای قدرتمندی هستند که باید از آنها استفاده کنید.

به H.U.D تان همیشه توجه کنید. نگذارید که کمرنگ و محو شود. همیشه آن را زنده و واضح و روشن در مقابلتان نگه دارید. این مسیری برای رسیدن نخواهد بود. تنها مانند HUD در تصویر بالا، هر آنچه در اطراف شما رخ می دهد و همچنین پاداش ها را ببینید. این شما را از آگاه بودن در مورد اطرافتان منحرف نخواهد کرد. بلکه متوجه خواهید شد که آگاهی شما را نیز افزایش می دهد. وقتی پاداش های شما این چنین نزدیک، واضح و ثابت باشند، به شما انرژی، انگیزه و تمرکز می دهند. این یک ابزار فوق العاده شگفت انگیز است و حالا شما می دانید که چطور می توانید از آن استفاده کنید!

این نیاز به کمی تمرین دارد، ممکن است فراموش کنید که ازH.U.D استفاده کنید، اما زمانی که تاثیرات آن را در زندگی مشاهده کنید، هرگز دیگر از آن دست نخواهید کشید.

سالها است که به ما یاد می دهند که اهدافمان را به یاد داشته باشیم، به یاد داشته باشیم که چرا آن را شروع کردیم، اهدافمان را بنویسیم، یک لیست تهیه کنیم و غیره. همه ی اینها برای من بی فایده بودند. با شروع صبح، اهدافم را دوباره مرور می کردم و اهدافم را همراه با صبحانه ام کامل می کردم و پاداش ها به دلیل استرسی که در تمام روز با من بود، با فاصله ی دوری از من بودند. من هرگز نتوانستم با انرژی هایی که بوجود می آمد، کار را جلو ببرم زیرا به آنها اعتماد نداشتم. شاید چیزهای خوبی بارها و بارها در طول روز به ذهنم می رسید اما خیلی به من کمک نمی کرد. زمانی که یاد گرفتم پاداش های آینده را به صورت 7/24 جلوی چشمم قرار دهم، همه چیز تغییر کرد.

من فرآیند را به طور کامل توضیح دادم. هیچ چیز دیگری برای این وجود ندارد، راه حل های ساده اغلب بهترین راه حل ها هستند.

این روش برای هر سناریوی هدف / پاداش کار می کند. دید واضحی از پاداش ها داشته باشید، آنها را در H.U.D شخصی خود قرار دهید و به سمت زندگی رویایی خود پرواز کنید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست