مقالهموفقیت در کسب و کار

آنچه مردم موفق هرگز در کار انجام نمی‌دهند!

اشتراک گذاری این مطالب در:

آشکار کردن جنبه‌های اشتباه از خودتان، می‌تواند در محل کار اثرات مخربی روی شغلتان داشته باشد. در این مقاله، دکتر تراویس بردبری (Travis Bradberry) درباره اینکه چطور از این اشتباهات اجتناب کنیم، راهنمایی‌های جالبی دارد.

در این مطلب خودساخته یازده مورد از موارد مهمی، که اگر شما درباره خودتان در محل کار بروز دهید، ممکن است مشکلات عدیده‌ای، برای شما به وجود آورد، اشاره می‌کنیم:

بیشتر بخوانید: چکار کنیم که نظر دیگران برایمان اهمیت نداشته باشد؟

۱- مردم موفق تنفر از کارشان را نشان نمی‌دهند

شاید آخرین چیزی که هرکسی به‌ویژه کارفرمایان دوست دارند در محل کار بشنوند، این است که شما از کارتان متنفر هستید. اگر شما از کارتان متنفر هستید و آن را بروز دهید، به شما به عنوان یک شخص منفی برچسب می‌خورد و مطمئناً روی شما به‌عنوان یکی از اعضای تیم حساب نخواهند کرد. این شیوه رفتاری شما (یا هر یک از همکارانتان) می‌تواند روحیه گروه را پائین بیاورد. مطمئناً مدیران و کارفرمایان نیز در مقابل کسانیکه تنفرشان را از شغلشان بروز می‌دهند و روحیه تیم و سایر همکاران را هم تخریب می‌کنند، عکس‌العمل نشان می‌دهند. آنها به‌خوبی می‌دانند که افراد زیادی هستند که شور و اشتیاق زیادی برای شغل کنونی شما دارند و چه‌بسا خیلی زود شخص دیگری را جایگزین شما کنند.

۲- مردم موفق بی‌کفایتی و عدم صلاحیت همکارانشان را فاش نمی‌کنند

همیشه در هر محل کاری افرادی هستند که کارشان را به‌درستی انجام نمی‌دهند یا فاقد صلاحیت لازم هستند. اگر شما نمی‌توانید به این‌گونه همکاران کمک کنید تا بهتر عمل کنند، یا نمی‌توانید آنها را اخراج کنید؛ مطمئن باشید، اگر عدم صلاحیت و نحوه عملکرد نادرست آنها را به گوش همگان برسانید، هیچ‌چیز عایدتان نمی‌شود. در عوض در صورت انجام این کار، ممکن است فاش کردن ضعف‌های همکارانتان به عنوان تلاشی مذبوحانه برای اینکه خودتان را بهتر جلوه دهید به نظر رسد. ممکن است حتی همکارانتان در مقابل این رفتار شما جبهه گرفته و عکس‌العمل منفی نشان دهند، طوری که آنها کاملاً نظرشان راجع به شما منفی شود.

بیشتر بخوانید: خودبینی چیست و چرا غرور ما را به جاده‌های خاکی می‌کشاند؟

۳- مردم موفق میزان درآمد خودشان را در محل کار بروز نمی‌دهند

شاید والدینتان از شنیدن اینکه شما چقدر در ماه درامد دارید خوشحال شوند، ولی در محل کار  ممکن است تنها باعث نظرات منفی راجع به شما شود. تقسیم عادلانه حقوق در محل کار به‌صورت کاملاً دقیق معمولاً کار راحتی نیست و ممکن است به طور دقیق اجرا نشود. فاش کردن میزان حقوق دریافتیتان، می‌تواند باعث شود که همکارانتان حقوقشان را با شما مقایسه کنند. به‌محض اینکه دیگران درباره میزان دریافتی شما خبردار شوند، شروع به مقایسه عملکرد و میزان کاری که انجام می‌دهید، با حقوق دریافتیتان می‌کنند و این ممکن است وضعیت ناخوشایندی برای شما به وجود آورد. ممکن است وسوسه شوید که درباره میزان حقوق دریافتیتان با یکی از همکارانتان که اصلاً دراین‌باره کنجکاو نیست صحبت کنید، ولی به‌محض اینکه این کار را انجام دهید، مطمئن باشید اثراتی روی رفتارهای سابق همکارتان و نیز نوع ارتباطتان پیش خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: 13 قدم ساده برای یافتن شغل مورد علاقه تان

۴- مردم موفق عقاید  سیاسی خودشان را در محل کار نشان نمی‌دهند

افراد مختلف دیدگاه‌های سیاسی مختلفی دارند، بروز دادن عقاید سیاسی تان ممکن است موجب ناخشنودی و حتی دسیسه‌چینی برخی از همکارانتان شود. حتی صحبت از یک مسئله داغ سیاسی می‌تواند منجر به مشکلاتی برای شما شود.

همه ما زندگی‌مان را بر اساس ایدئال‌ها و عقایدمان برنامه‌ریزی می‌کنیم و لزومی ندارد که به‌راحتی ایدئال‌ها و عقایدتان را در هرجائی، به‌ویژه محل کار فاش کنید. در این موارد و چنین بحث‌هایی ممکن است بهتر باشد تنها به‌عنوان یک گوش شنوا باشید و اظهارنظر نکنید.

۵- مردم موفق فعالیت‌هایشان مجازی شان را در محل کار آشکار نمی‌کنند

شاید آخرین چیزی که مدیران شما علاقه‌مندند درباره شما در اینترنت ببینند، سرگرمی‌ها و تفریحات شخصی شماست! عکس‌ها و محتوای اینستاگرام؛ طرز لباس پوشیدن شما، دوستان شما، سرگرمی‌های شما و حتی نظرات دوستان شما، می‌تواند تأثیر منفی روی نظرات دیگران درباره شما در محل کار داشته باشد. به‌طوری‌که ممکن است حتی در مسئولیت‌هایی که به شما واگذار می‌شود و حتی ارتقای شغلی شما هم تأثیر داشته باشد.

می‌توانید از لینکداین به عنوان حساب کاربری برای کارهای حرفه‌ای و ارتباط با همکاران و از اینستاگرام و شبکه های اجتماعی مشابه به عنوان حساب کاربری شخصی و ارتباط با دوستان و افراد دیگر استفاده کنید.

۶- افراد موفق درباره ارتباطات شخصی خودشان در محل کار صحبت نمی‌کنند

اینکه شما با همسرتان یا شریک زندگیتان رابطه‌ای خوب دارید یا خیر، جایی برای صحبت در محل کار ندارد. ممکن است برخی همکاران به این‌گونه صحبت‌ها علاقه نشان دهند ولی درمجموع می‌تواند باعث ناراحتی و حتی بدنامی خود شما گردد.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی که عزت نفس شما را دگرگون می کند

۷- افراد موفق نظری درباره زندگی شخصی دیگران نمی‌دهند

مطمئن باشید صد در صد همکاران شما، علاقه‌ای به اینکه شما درباره زندگی شخصی و روابط آنها اظهارنظر کنید ندارند. حتی اگر یکی از همکارانتان درباره دیگری در این موارد صحبت می‌کند، فقط بشنوید و هیچ پاسخ یا عکس‌العملی نشان ندهید. همواره به خاطر داشته باشید که افکار شما متعلق به خودتان هستند، اینکه درباره دیگران چگونه می‌اندیشید را تنها نزد خود نگه‌دارید.

۸- مردم موفق علاقه خودشان برای اینکه جای شخصی دیگر را بگیرند بروز نمی‌دهند

بروز دادن جاه‌طلبی‌هایتان در محل کار هنگامی‌که آنها در تضاد با مستقیم با علایق سایر همکارانتان هستند، می‌تواند به عنوان نشانه خودخواهی و بی‌اعتنایی شما به همکارانتان و حتی کل گروه یا شرکت تلقی شود. کارکنان عالی یک شرکت، همواره به دنبال موفقیت کل گروه هستند، نه ‌فقط به دنبال موفقیت و ارتقای خودشان. جدا از اینکه انگیزه‌های واقعی شما در محل کار چیست (حتی اگر فقط به خاطر پول کار می‌کنید)، فاش کردن اهداف جاه‌طلبانه‌تان هیچ کمکی در رسیدن به آن اهداف به شما نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:عزت نفس پایین در محل کار چه بلایی سرتان می‌آورد؟

۹- مردم موفق رفتارهای نامناسبشان در گذشته را بروز نمی‌دهند

گذشته شما، چیزهای زیادی درباره شما می‌گوید. گفتن اینکه شما بیست سال قبل رفتارهای عجیب‌وغریب یا احمقانه داشته‌اید، لزوماً باعث نمی‌شود همکارانتان فکر کنند که شما از نظر شخصیتی پیشرفت کرده‌اید! بلکه حتی ممکن است قضاوت‌هایی منفی برای شما به دنبال داشته باشد. گذشته غم‌انگیز خودتان را تنها نزد خودتان حفظ کنید.

۱۰- مردم موفق جک‌ها و شوخی‌های زننده در محل کار نمی‌کنند

جک‌های زننده و توهین‌آمیز، می‌تواند باعث احساسات ناخوشایند در همکارانتان گردد و همکارانتان شما را به عنوان شخصی وحشتناک ببینند. از طرف دیگر جک‌های زننده، اصلاً همانند جک‌های هوشمندانه جالب و خنده‌دار نیستند.

شما هیچ‌گاه از تجربیات گذشته افراد خبر ندارید و ممکن است جک‌های شما حتی اگر زننده نباشند، منجر به بروز احساسات منفی در دیگران شود.

۱۱- مردم موفق قصد تغییر شغل را در محل کارشان بروز نمی‌دهند

اگر قصد تغییر شغل دارید به‌هیچ‌عنوان آن را در محل کار فعلیتان بروز ندهید. به‌محض اینکه در محل کار فعلیتان قصدتان برای تغییر شغل و رفتن را نشان دهید، به شما به‌عنوان یک فرد بیهوده نگاه می‌کنند. حتی ممکن است که شما در یافتن و گرفتن شغل جدید موفق نباشید؛ بنابراین بهتر است تا زمانی که شما از یافتن شغل جدید مطمئن نشدید، با هیچ‌کس در محل کار فعلیتان دراین‌باره صحبت نکنید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست