پادکست موفقیتوبلاگ

از جهنمت دل بکن تا بهشت رو ببینی

اشتراک گذاری این مطالب در:

یکی از مشکلات اغلب ما آدمها ساختن یک جهنم است که خود را در آن غرق می کنیم. این جهنم همان افکار منفی مان نسبت به موضوعات و پدیده های اطرافمان است که خود را در آن می اندازیم. شاید برای شما پیش آمده باشد که قسمتی از بدنتان درد بگیرد و با وجودی که می دانید که درد دارید، بازهم دست را روی همان نقطه می گذارید. گویی این درد برایتان لذت بخش است. در حالی که به بدن خود آسیب می زنید.

افکار منفی هم همین حالت را دارند. با وجودی که بسیاری از ما میدانیم که این افکار برایمان به شدت مضر است، اما بازهم روی آن دست می گذاریم و فکر و ذهن خود را مشغول آن می کنیم.

دلیل فکر کردن به افکار منفی چیست؟

افکار منفی باعث می شود تا نسبت به آینده بدبین شوید و هیچ تلاشی برای تغییر موقعیت خود نکنید. افراد منفی باف به جای خوشبختی وارد مسیر بدبختی می شوند. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود برخی از افراد به جای مثبت اندیشی به افکار منفی روی بیاورند. در ادامه برخی از مهم ترین این دلایل را برای شما ارائه می دهیم.

نداشتن شغل مناسب و مورد علاقه

یکی از دلایل مهم افکار منفی نداشتن سرگرمی و بیکاری بیش از حد است. افرادی که به شغلی مناسب و مورد علاقه خود مشغول باشند، فرصتی برای فکر کردن به افکار منفی را ندارند. اما متاسفانه به دلیل اینکه برخی از افراد در شغل مناسب خود مشغول به کار نیستند،  به جای اینکه وقتشان را صرف کار کنند، افکار منفی تمامی ذهنشان را درگیر می کند.

دلیل فکر کردن به افکار منفی چیست؟

 نداشتن تمرکز بر روی کار

بسیاری از افراد شغل دارند و تمام وقت مشغول انجام یک کار هستند. با این وجود باز هم افکار منفی دست از سر آنها بر نمی دارد. برای مثال خیاطی که در حین خیاطی با خود بحث و جدل های هفته گذشته با یکی از مشتریان را به طور مداوم تکرار می کند. این خیاط روی کار خود تمرکز کافی ندارد و به همین دلیل است که مدام فکرش به این سمت و آن سمت می رود.

اعتقاد افراطی به تقدیر

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود ذهن و فکر به سمت منفی بافی برود، اعتقاد افراطی نسبت به تقدیر و سرنوشت است. بسیاری از افراد فکر می کنند سرنوشت ما از پیش تعیین شده است و هیچ نقشی در آن نداریم و قادر به تغییر سرنوشت خود هم نیستیم. این طرز تفکر باعث منفی بافی می شود. به طوری که افراد جبر را بر اختیار برتری می دهند و معتقدند هر چقدر هم تلاش کنند باز هم همان می شود که تقدیر برایشان رقم می زند.

مثبت اندیشی بهشت موفقیت

برای درمان منفی بافی و رفتن به سمت تفکر مثبت راه حل های زیادی وجود دارد. از جمله اینکه به قدرت اختیار خود باور داشته باشیم و بدانیم که هر قدمی که بر می داریم بدون شک در زندگی ما بی تاثیر نخواهد بود. دومین راه اینکه بر روی کارهای خود تمرکز کنیم. این کار می تواند از طریق یوگا، ورزش، کارهای هنری و …. انجام شود.

ادامه این مطلب را در پادکست موفقیت مربوطه بشنوید.

 

 

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست