پادکست موفقیتوبلاگ

برای موفقیت از کجا شروع کنم؟ پادکست موفقیت

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

موفقیت یک نسخه ندارد که بتوان آن را برای همه پیچید. هر کس به فراخور امکانات، استعدادها و علایقی که دارد، راه و مسیر موفقیت متفاوتی هم در پیش روی او قرار دارد. برای موفقیت باید از ابتدا مسیر خود را درست انتخاب کنید.

 

انتخاب مسیر درست برای موفقیت

 بسیاری از افراد به دلیل انتخاب اشتباه نمی توانند در کاری که هستند موفق شوند. نهایتا به عنوان فرد عادی کار را به پیش می برند و درآمدی متناسب با گذران زندگی دارند. اما اگر شما می خواهید نسبت به اطرافیان خود متفاوت باشید و متفاوت زندگی کنید، ابتدا باید راه درست را انتخاب کنید.

برای انتخاب مسیر درست چندین فاکتور را باید مد نظر داشته باشید و به چند سوال اساسی پاسخ دهید:

آیا من به این مسیر جدید علاقه دارد؟

آیا اگر مشکلات و موانع در مقابل من قرار بگیرند، قادر به مقابله هستم؟

آیا کارها را تا انتها پیش می برم و یا تا نیمه آن را به حال خود رها می کنم؟

آیا توانایی های من متناسب با مسیر جدید هست؟ آیا شرایط من برای این راه جدید فراهم است؟

آیا در رسیدن به هدف و موفقیت صبور هستم؟

پاسخ به این سوالات می تواند تقریبا یک شمایل کلی نسبت به هدف را در مقابل شما قرار دهد. اگر شما با جان و دل به یک هدف یا آرمان علاقه دارید، مطمئن باشید که می توانید به آن دست پیدا کنید. گاهی احساسات زودگذر ما جای علایق واقعی را می گیرند. با دیدن یک فیلم از زندگی یک تولیدکننده موفق به یکباره تصمیم میگیریم به سمت تولید یک محصول روی بیاوریم. در حالی که اطلاعات درستی از مشکلات و موانع پیش رو نداریم و زمانی که وارد مسیر شدیم و موانع را دیدیم خیلی زود پس می کشیم.

انتخاب مسیر درست برای موفقیت

برای موفقیت از کجا شروع کنم؟

 برای موفقیت باید کار را تا انتها بروید. اگر شما در گام اول مسیر واقعی را پیدا کردید، ممکن است در اواسط راه به دلیل برخورد با موانع دلسرد شوید، توصیه می کنیم راه را رها نکنید. وقتی هدف را مد نظر خود قرار می دهید باید برای آن تلاش کنید. هیچ موفقیتی به راحتی بدست نمی آید و اگر سرگذشت انسان های موفق را بخوانید متوجه می شوید که برخی از آنها هزاران در را کوبیده اند تا بالاخره یکی از درها باز شده است.

اگر از آن دسته افرادی هستید که کارهایتان را نیمه کاره رها می کنید باید روی این عیب خود کار کنید. بهتر است از امورات روزانه شروع کنید. تمرین کنید تا همان کارهای شخصی خود را به پایان برسانید. وقتی در حال تمیز کردن خانه هستید، تا انتهای کار پیش بروید. اگر در حال مرتب کردن لباس ها و وسایل شخصی هستید، کار را ناقص رها نکنید. به انتهای کار فکر کنید. تمرکز بر روی هدف می تواند به شما امید و انگیزه بدهد.

یک بند باز را تصور کنید که در حال راه رفتن بر روی یک بند باریک با ارتفاع چندین متر است. برای یک فرد عادی این کار به معنای خطرکردن است. اما برای بندباز راه رفتن بر روی بند لذت بخش است. چون او زمان قدم برداشتن بر روی بند به هیچ چیز جز انتهای راه فکر نمیکند. او اگر بخواهد کار را نصفه رها کند، به قیمت جانش تمام می شود و ممکن است از روی بند سقوط کند. اما تمرکز بر روی هدف او را از نیمه رها کردن باز می دارد.

این پادکست موفقیت پاسخ سوال شما در مورد چگونه به موفقیت دست پیدا کنیم. پیشنهاد می دهیم بشنوید.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست