فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

باید هر روز بری دنبال هدفت

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

تعیین هدف برای داشتن یک زندگی آرام و ایده‌ال لازم و ضروری است. اهداف به زندگی جهت می‌بخشند و از سوی دیگر تمرکز ما را از موضوعات حاشیه‌ای به سمت یک برنامه مشخص متمرکز می‌کنند. داشتن هدف به ما کمک می‌کند تا در بلندمدت انگیزه خود را حفظ کنیم.

از این روز تقریبا همه چیز در زندگی حول اهداف می‌چرخد. این اهداف شامل همه برنامه‌ها، رویاها، چشم‌اندازها و امیدهای ما برای آینده است. با این وجود ممکن است نتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنید. زیرا همه انسان هستیم و ممکن است موضوعات غیرمهم توجهمان را به سمت خود جلب کند.

برای رسیدن به هدف باید چکار کنیم؟ در اینجا چند کار مهم وجود دارد که دستیابی به اهداف به شما کمک می‌کند.

یک هدف اصلی برای خود مشخص کنید

هر کس در زندگی اهداف زیادی دارد. اما باید یک هدف اصلی وجود داشته باشد که سایر اهداف در حول آن بچرخند. برای مشخص کردن هدف اصلی از خود بپرسید: زندگی من چگونه است و آیا از آن رضایت دارم؟ چه چیزی می‌تواند به من آرامش و خوشبختی بدهد؟

پاسخ این سوال همان هدف اصلی شماست. چیزی که بتواند به شما آرامش و خوشبختی را هدیه دهد، همان هدفی است که باید برای دستیابی به آن تلاش کنید.

تعیین هدف برای داشتن یک زندگی آرام و ایده‌ال لازم و ضروری است.

همه چیز را روی کاغذ بیاورید

نوشتن اهداف بر روی کاغذ شما را ملزم می‌کند تا آنچه را که در ذهن می‌پرورانید، به اجرا درآورید. این کار ساده راهی برای ایجاد هدف مهم در ذهن است. از سوی دیگر باعث می‌شود تا مغز بیشتر بر روی جزئیات آن متمرکز شود. یک مطالعه نشان داده است اگر اهداف خود را بر روی کاغذ بنویسید، 42 درصد احتمال دستیابی به آن هدف افزایش می‌یابد.

برای دستیابی به هدف طوفان فکری راه بیندازید

اکنون شما می‌دانید به دنبال چه چیزی هستید و قرار است چه کاری را انجام دهید. برای دستیابی به هدف و شناسایی مراحل اصلی و کارهایی که باید انجام دهید، به ایده‌پردازی نیاز دارید. آیا مراحل خاصی برای اولویت بندی نیاز دارید؟ آیا وظایفی وجود دارد که نسبت به سایر وظایف مهم‌تر باشند؟ تعیین اینکه کدام هدف را زودتر و کدامیک را دیر انجام دهید، مهم است.

یک برنامه عملیاتی برای خود درست کنید

برای اینکه هدف را دنبال کنید به برنامه عملیاتی نیاز دارید. این برنامه به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به هدف خود دست پیدا کنید. همچنین این کار به شما کمک می کند هیچ مرحله مهمی را از دست ندهید. اهداف بزرگ را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید. با این کار هدف شما دلهره و استرس کمتری را به همراه دارد.

برنامه‌ها باید قابل ردیابی باشند

همراه با برنامه ریزی برای دنبال کردن هدف باید معیارهایی نیز برای اندازه‌گیری میزان تلاش خود داشته باشید. در واقع باید بدانید وقتی برای رسیدن به کاری تلاش می‌کنید، چقدر در انجام آن موفق عمل کرده‌اید. این کار چشم‌انداز بیشتری در مورد پیشرفت به شما می‌دهد. شاید مسیر را اشتباهی رفته باشید. در این صورت با ارزیابی تلاش‌های انجام شده می‌توانید اشتباهات را اصلاح کنید.

اگر فکر می‌کنید برای دستیابی به هدف آمادگی لازم را ندارید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موفقیت در کار

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست