مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

راه های رسیدن به هدف | موفقیت را به چنگ خود درآورید

اشتراک گذاری این مطالب در:

راه های رسیدن به هدف (Ways to reach the goal) همیشه راحت و آسان نیست و در عین حال برای هر کس تفاوت دارد. با این وجود برخی از اصول برای همه یکسان است. اگر با توجه به این اصول برای برای دستیابی به هدف تلاش کنید، مسلماً شانس موفقیت شما بیشتر خواهد بود.
وقتی همه چیز در زندگی پیرامون اهداف می‌چرخد، بنابراین لازم است تا برای دستیابی به این هدف‌ها تلاش کنید. این اهداف شامل برنامه‌ها برای آینده، امیدها، رویاها و چشم‌اندازها برای آنچه می‌خواهید در زندگی بدست آورید، می‌شود. با این وجود اغلب افراد در رسیدن به اهداف خود ناکام می‌مانند. به این دلیل که انسان‌ها موجوداتی حواس‌پرت هستند که خیلی زود از مسیر خود منحرف می‌شوند.
بنابراین ما در اینجا چند توصیه مهم و عملی را ارائه می‌دهیم که قطعاً اجرای آن‌ها در رسیدن به هدف و موفقیت تاثیرگذار است.
آنچه در ادامه سایت موفقیت سلف مید می‌خوانید:

  1. همیشه اهداف کلی را در نظر بگیرید
  2. نوشتن اهداف را شروع کنید
  3. طوفان مغزی را با اولویت بندی شروع کنید
  4. با یک برنامه عملی پیش بروید
  5. تاثیر کارهای روزانه را اندازه بگیرید
  6. استعداد و میزان تخصص خود را هم در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: از ارزشمندی تا خودباوری: تفاوت عزت نفس با اعتماد به نفس

همیشه اهداف کلی را در نظر بگیرید

مهم‌ترین موضوع در راه رسیدن به هدف اینست که ابتدا از خود بپرسید: «می‌خواهید زندگی‌تان به چه شکلی باشد و آیا این هدف با تلاش امروزتان سازگار است؟
تنظیم هدف باید بخشی از سفر زندگی باشد. پس مواردی که باید در نظر بگیرید شامل:

  •  ساعات بیداری خود را چگونه می‌گذرانید؟
  •  چه چیزی در زندگی شما را هیجان‌زده می‌کند؟
  • برای یادگیری چقدر وقت صرف می‌کنید؟
  • با چه کسانی در ارتباط هستید؟

نوشتن اهداف را شروع کنید

نوشتن هدف بر روی کاغذ شما را وادار می‌کند تا آنچه را که دقیقاً می‌خواهید به سرانجام برسانید. این کار بسیار ساده است و راهی برای ورود هدف به ذهن باز می‌کند. در واقع باعث می‌شود تا مغز شما بر روی جزئیات دستیابی به هدف متمرکز شود. مطالعات نشان می‌دهد افراد که اهداف خود را بر روی کاغذ یادداشت می‌کنند، 42% شانس موفقیت بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: 9 قدم مهم برای دستیابی به موفقیت در زندگی

طوفان مغزی را با اولویت بندی شروع کنید

بسیاری از افراد تلاش برای رسیدن به هدف دارند اما به آنچه می‌خواهند نمی‌رسند. می‌دانید چرا؟ زیرا اولویت‌بندی در کارشان نیست. باید بین کارها ترتیب خاصی قائل شوید. برخی از کارها هر چقدر هم جزئی و کوچک باشند، باز هم تاثیر زیادی در رسیدن به هدف دارند. بنابراین نباید سرسری از آن بگذرید. شاید گاهی فکر کنید هر کاری که تاثیر آن در کوتاه مدت مشخص شود، در اولویت قرار دارد.
در حالی‌که علت شکست در راه رسیدن به هدف از همین‌جا شروع می‌شود. افرادی که به دنبال دریافت نتیجه فوری هستند، احتمال ناکامی آن‌ها بیشتر است. برای اولویت‌بندی، باید به میزان تاثیر امور بر روی دستیابی به هدف توجه کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه از قانون جذب استفاده کنیم؟

تلاش برای رسیدن به هدف / راه رسیدن به هدف

با یک برنامه عملی پیش بروید

عمل کردن با حرف زدن فرسنگ‌ها فاصله دارد. متاسفانه بسیاری از افراد در مرحله‌ی صحبت کردن موفقند. اما وقتی به اجرا می‌رسند، ناتوان می‌شوند. پس یکی از راه های رسیدن به هدف و موفقیت عملی کردن برنامه و نقشه است. حالا اگر این کارها سبک هم باشند، ولی باعث می‌شوند مسیر موفقیت و هدف هموار شود.
گاهی کارهای کوچک و پیش‌پا افتاده باعث سرعت دستیابی به اهداف بزرگ می‌شود. فراموش نکنید ساختار متشکل از افراد و اجزاء است. اهداف بزرگ هم از کارهای کوچکی تشکیل شده است که در طی روز انجام می‌دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه برنامه ریزی کنیم برای زندگی | اصول برنامه ریزی درست

تاثیر کارهای روزانه را اندازه بگیرید

همراه با تلاش برای رسیدن به هدف باید بدانید قدم‌هایی که برمی‌دارید و کارهایی که انجام می‌دهید چقدر مؤثر هستند. تمام کارهایی که در طی یک روز انجام می‌دهید، لیست کنید و سپس براساس تاثیر آن در دستیابی به موفقیت، تاثیر آن را اندازه‌گیری کنید.
برای مثال وقتی کسی قصد دارد در مدت کوتاهی لاغر شود، باید کارهای زیادی را در برنامه روزانه بگنجاند. او در طی روز چندین برنامه را برای لاغری در نظر می‌گیرد که شامل: ورزش کردن (پیاده‌روی)، مصرف سالاد سبزیجات، خودداری از مصرف غذاهای پرچرب و کاهش چند قاشق از وعده‌های غذای.
حالا برای اینکه تاثیر این کارها را در راه رسیدن به هدف بررسی کند باید ساعت پیاده‌روی را در نظر بگیرد. برای مثال دیروز 1 ساعت پیاده‌روی کرده است و از میزان کالری دریافتی روزانه، هزار کالری کاسته است. آیا این دو کار در رسیدن به هدف او (لاغری) تاثیرگذار است؟ مسلم است که افزایش فعالیت بدن و کاهش کالری دریافتی به لاغری می‌انجامد.
اما گاهی تاثیر برخی از امور در رسیدن به هدف مشخص نیست و این شما هستید که باید تاثیر آن را مشخص کنید. در همین مثال نوشیدن یک دمنوش تلخ و بدمزه اگرچه ناخوشایند است و شاید تاثیر زیادی نداشته باشد، اما با افزایش متابولیسم بدن به لاغری او کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی که عزت نفس شما را دگرگون می کند

مهم‌ترین موضوع در راه رسیدن به هدف اینست که ابتدا از خود بپرسید

استعداد و میزان تخصص خود را هم در نظر بگیرید

یکی از راه های رسیدن به هدف در زندگی توجه به استعداد و تخصص است. شما باید برای انجام هر یک از کارهایی که به هدف بزرگ‌تر ختم می‌شود، خوب فکر کنید. به طوری که نقاط قوت و ضعف آن را در نظر بگیرید. آیا شما مهارت و تخصص کافی برای انجام همه‌ی این کارها را دارید؟ آیا کاری وجود دارد که باید در آن تقویت شوید؟
تمامی کارهای کوچکی که در طی مسیر رسیدن به هدف باید انجام دهید، به مهارت (کم، متوسط و زیاد) نیاز دارند. اگر به موفقیت می‌اندیشید باید در کارهای تاثیرگذار در موفقیت، مهارت کسب کنید.

اگر فکر می‌کنید برای دستیابی به هدف آمادگی لازم را ندارید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موفقیت در کار

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست