فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

کلیپ انگیزشی – استیو جابز در دانشگاه استنفورد

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

 

این کلیپ انگیزشی می خواهد به شما استقامت در برابر مشکلات و دشواری ها را یاد بدهد. اغلب افراد تصور می کنند مدیران موفق و کارآفرینان افراد خوش شانسی هستند. در صورتی که اگر پای صحبت این افراد بنشینید، مطمئن می شوید که چیزی به نام شانس وجود ندارد. آنچه باعث تمایز میان افراد عادی و افراد موفق می شود، تلاش و استقامت در برابر مشکلات است.
یکی از افرادی که تصور می شود، فرد خوش شانسی است، استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل است.

مشکلاتی که ما در آنها نقشی نداریم

برخی از مشکلات و سختی های زندگی به گونه ای که ما هیچ نقشی در آن نداریم. برای مثال زمانی که به دنیا می آییم تعیین کننده محل تولد، پدر و مادر و ثروت آنها نیستیم. بلکه این جبر زندگی است که ما را در یک محیط قرار می دهد. بسیاری از افرادی که در زندگی موفقیتی ندارند و همیشه حسرت زندگی دیگران را دارند، تصور می کنند افراد موفق در محیط های مطلوب زاده می شوند.
اما بررسی زندگی بسیاری از افراد موفق نشان می دهد که جبر جغرافیا و زندگی شامل حال همه می شود. برای مثال استیو جابز که در این کلیپ انگیزشی در مورد زندگی خودش صحبت می کند، برخی از مشکلاتش ناشی از همین جبر زندگی است. با این وجود او تسلیم نمی شود و دوباره بر می خیزد.

استو جابز

استیو جابز : رفتن به دانشگاه های تاپ

یکی دیگر از مشکلاتی که اغلب افراد درگیری ذهنی با آن دارند، داشتن مدرک و تحصیلات است. بسیاری از افراد تصور می کنند اگر در یک دانشگاه تاپ و درجه یک درس بخوانند، قطعا فرد موفقی خواهند شد. اما بسیاری از افراد موفق مثل استیو جابز دنیا می گویند هیچ مدرک دانشگاهی ندارند. اگر چه در طی کار از افراد متخصص کمک گرفته اند، اما به مدرک گرفتن بسنده نکرده اند.
مدرک برای این افراد تنها یک برگه و کاغذ که نمی تواند نشانه میزان توانایی و استعداد افراد باشد. در واقع با مدرک های دانشگاهی نمی توان افراد را با هم سنجید. افراد زیادی هستند که تمامی پول خود را صرف دریافت مدرک می کنند. آنچه برایشان مهم است، برگه ای که است که پس از اتمام تحصیل دریافت می کنند. این افراد فکر می کنند کاغذها می توانند معجزه کنند. در حالی که اینطور نیست و این افراد و علاقمندی ها و استعدادهایشان است که معجزه پر پا می کند.

استیو جابز: به جای تقلید راه بسازید

متاسفانه تقلید در جامعه ما بیداد می کند. در حالی که بیشتر جوان ها در پی کسب مدرک هستند، از رفتن به دنبال علایقشان غافل می شوند. در دانشگاه ها و بر صندلی ها کسانی می نشینند که شاید هیچ علاقه ای به آنچه می خوانند، ندارند. رشته هایی را انتخاب می کنند که بتوانند با آن شغل بهتری داشته باشند. در حالی که هیچ استعداد و علاقه ای به آن رشته ندارند. آنچه باعث موفقیت می شوند، تاپ بودن رشته و یا دانشگاه نیست، بلکه انتخاب رشته و شغلی است که به آن علاقه داشته باشند.
برای ادامه این مطلب کلیپ انگیزشی صحبت های استیو جابز را مشاهده کنید.

اگر به دنبال موفقیت هستید و میخواهید راز موفقیت استیو جابز را بدانید، خودساخته شرکت در دوره‎ی « موفقیت به روش استیو جابز» را به شما توصیه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی عکس زیر کلیک کنید:

استیو جابز را بیشتر بشناسید

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست