مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

کلید دست یابی به شغل رویایی زندگی تان چیست؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

وقتی کودک بودیم فکر می کردیم اگر چیزهایی را که می خواهیم بنویسم و به قطب شمال بفرستیم آرزوهای ما از زیر درخت کریسمس برآورده می شود. اما وقتی بزرگتر شدیم فهمیدیم که باید مثل یک فرد واقعی بیرون برویم و برای موفقیت در کسب و کار تلاش کنیم. یکی از درخشان ترین تفکراتی است که می توانید در رسیدن به اهدافتان داشته باشید این است که بدانید علت بسیاری از مشکلات خودتان هستید، نه اطرافیان و جامعه و اقتصاد و …. شما باید یاد بگیرید مسئولیت کارهایتان را بر عهده بگیرید.

اما اگر بخواهید در کاری موفق و ثروتمند باشید و شغل رویایی تان را به دست آورید، باید چه اقداماتی انجام دهید؟ پاسخ این است که شما باید بر روی کارتان تمرکز کنید و سخت در تلاش باشید. همچنین باید بتوانید برای زندگی و کارتان برنامه ریزی استراتژیک داشته باشید. البته حواستان را جمع کنید که بیش از حد بر روی یک چیز تمرکز نکنید، اینگونه از سایر مسائل زندگی و کارتان غافل می شوید. در نتیجه ممکن است به مشکلات جدی از جمله افسردگی برخورید.

بیشتر بخوانیدد: افزایش خودباوری و اعتماد به نفس در 25 روز

[restrict paid=”true”]

دارن هاردی: «تنظیم هدف به تنهایی موثر نخواهد بود.»

وقتی ما بچه بودیم، فکر می کردیم می توانیم همه چیزهایی را که می خواستیم بنویسیم و آن را به قطب شمال ارسال کنیم! سپس به طرز جادویی، همه ی خواسته های ما به طور منظم در زیر درخت کریسمس در اتاق نشیمن ما ظاهر می شود.

هنگامی که بزرگ شدیم، فهمیدیم بابا نوئل وجود خارجی ندارد که در یک شب سوار سورتمه شود و توسط گوزن شمالی به این طرف و آن طرف برود و به مردم هدیه بدهد. ما متوجه شدیم که مثل یک فرد واقعی باید بیرون برویم و پول به دست آوریم.

من فکر می کنم بسیاری از مردم هنوز هم باید به سانتا کلاوس باور داشته باشند. شما نمی توانید به سادگی یک لیست از خواسته ها را در روز سال نو بنویسید، آن را در در یک مکان مخصوص قرار دهید و منتظر بمانید تا زندگی شما تغییر کند. با عرض پوزش، اما زمان رشد و جدی شدن است. اکثر مردم می دانند که چگونه اهدافشان را بنویسند، اما بعضی از آن ها می دانند چگونه به اهدافشان دست پیدا کنند. من می خواهم به شما کمک کنم برای تنظیم اهدافتان و برای رسیدن به نتایج واقعی در زمینه های زندگی خود که شما آن ها را برای خود اختصاص داده اید. این نوشته به شما کمک خواهد کرد که شروع کنید.

هشدار: دستیابی به کار نیاز به، نظم و انضباط، تعهد و سختی دارد. اگر هر کدام از این ها شما را آرام می کند، از شما دعوت می کنم تا خواندن ادامه دهید.

علت تمام مشکلات شما و راه حل آن ها

هنگامی که از مردم می خواهم آن چه را که آن ها می خواهند در زندگی خود بهبود بخشد را توضیح دهند، می شنوم که چیزهایی مثل: «من نیاز به پول بیشتر دارم» یا «من از ازدواجم ناراضی هستم» یا «من باید وزن خود را کاهش دهم».

اما موارد مطرح شده فوق تنها علائم و نتایج یک مشکل است. باید بدانید علت این مشکلات شما هستید و این احتمالا یکی از درخشان ترین تفکراتی است که می توانید در رسیدن به اهداف اعلام شده خود داشته باشید. هر آن چه که شما می خواهید تغییر دهید ازدواج، وضعیت مالی، وزن شما و هر چیز دیگری، تا زمانی که خودتان تغییر نکنید، هرگز تغییری را در اطراف خود نخواهید یافت. پس از بهبودی، همه چیز در اطراف شما بهبود خواهد یافت.

شما در زندگی چیزی را که می خواهید نمی گیرید و به دست نمی آورید. شما فقط سطح موفقیتی را در زندگی خود به دست می آورید که به آن فکر می کنید و ارزش آن را دارید. اما گرایش انسانی این است که در بررسی اثرات شرکت کنند، در حالی که توجه کمی به علت دارد.

من این روحیه را هر روز می بینم. مردم در مورد ازدواج وحشتناک خود شکایت می کنند و بنابراین همسرانشان را ترک می کنند. اما آن ها با مشکلات مشابه در رابطه بعدی رو به رو می شوند. چرا؟ از آن جا که آن ها برای مشکل واقعی خود راه حل نیافته اند و آن را حل نمی کنند. همان مجموعه شرایط و الگوهای رفتاری، همان نتیجه را ایجاد می کند. برخی از افراد از برنامه رژیم غذایی رنج می برند. چرا؟ به این دلیل که آن ها برای برنامه غذایی و کاهش وزن راه حل مناسبی را انتخاب نکرده اند.

در هر حال شما در حال زندگی کردن هستید، چه خوب، چه بد؛ زندگی خودتان است.

اولین گام در جهت تغییر مسیر زندگی و همچنین آن چه که به دست می آورید و حفظ می کنید، این است که مسئولیت روزانه خود را به خوبی انجام دهید. در هر حال در هر نوع زندگی که هستید زندگی خود را ادامه دهید. خوب یا بد، این تقصیر شماست. والدین شما مسئول نیستند، اقتصاد مسئول نیست، مک دونالد مسئول نیست؛ خود شما مسئول هستید. شما 100 درصد مسئول همه چیز هستید.

موضوع این است که کار کردن چگونه است، بگذار بگویم هدفم این است که سال آینده 100،000 دلار کسب کنم. سوال این نیست که چطور باید 100000 دلار اضافه کسب کنم. سوال این است که چه کسی باید 100000 دلار اضافی کسب کند؟

به عنوان مثال:

هدف: من 100،000 دلار اضافی در سال جاری به دست آورده ام.

سوال: برای رسیدن به این هدف باید چه کسی باشم؟

جواب: من یک مدیر هوشمند، موثر و با اعتماد به نفس هستم. من در تلاش هستم و قدرت را در هر کس که در اطراف من است، پرورش می دهم و به شغل رویایی ام دست پیدا کنم. من هدفم را تنظیم می کنم و در زمان بندی مخصوص، آن کار را انجام می دهم. من تنها بر روی اقدامات با بازده بالا و بهره وری بالا تمرکز می کنم. من هر صبح یک ساعت زودتر بیدار می شوم و اهدافم را بررسی می کنم. بدنم را همیشه در حالت خوبی نگه میدارم و چهار روز در هفته ورزش و تمرین می کنم. بنابر این پر از انرژی هستم و کارها را به خوبی انجام می دهم. ایده ها و الهام های ذهنی خود را تقویت می کنم که باعث تقویت شور و شوق من خواهد شد. من خود را با هم سالان و مربیان خود محاصره می کنم که انتظارات من را بالا می برند و به من فشار می آورند تا سطح نظم، تعهد و موفقیت خودم را افزایش دهم.

بیشتر بخوانید: ٧ روش هوشمندانه کار کردن به جای زیاد کار کردن

اقدام و عمل

حالا شما برخلاف داستان فیلم ها، نمی توانید روی مبل در اتاق نشیمن بنشینید و منتظر چک هایی باشید که روانه صندوق پست تان می شود. اگر این کار را انجام دهید این اتاق نمیشن را برای مدت طولانی نخواهید داشت. شما باید برنامه های خود را عملی کنید. باید از روی مبل بلند شوید و راه خود را پیدا کنید. چیزی که به دنبالش هستید در زندگی تان اتفاق می افتد. برنامه ریزی کنید و به دنبالش بروید.

خب، حال باید چه کنید؟ ابتدا باید تصمیم بگیرید که به چه افرادی برای رسیدن به اهدافتان نیاز دارید، شما باید این را کشف کنید که این فرد چگونه به سمت جلو پیش می رود. این شخص چگونه در جهان ظاهر می شود؟ اگر مطمئن نیستید، اگر بینش بالقوه خود را نداشتید، یک مدل پیدا کنید. تقلید عادت های کسی که شما به او احترام می گذارید یکی از بزرگترین کلیدها برای جابجایی از جایی به جایی که می خواهید برسید، می باشد.

چه کسی قبلا موقعیتی که شما به دنبالش هستید را به دست آورده است؟ آن ها چگونه راه می روند، لباس می پوشند، دست می دهند و چگونه با اطرافیان رابطه برقرار می کنند؟ چه موقع بیدار می شوند، درمورد چه چیزهایی حرف می زنند، چه چیزهایی می خوانند، چگونه زمان خود را مدیریت می کنند و چگونه پاسخگوی خوشان هستند و …. .

چه کسی عمق صمیمیت و عشق را در ازدواج خود دارد؟ همانی که شما  برای خود می خواهید. چگونه آن ها با یکدیگر صحبت می کنند؟ چگونه آن ها به یکدیگر گوش می دهند؟ چه کار خاصی برای یکدیگر انجام می دهند؟ چگونه با خانواده ها، دوستان و همکاران یکدیگر برخورد می کنند؟ اگر شما پاسخ به این سوالات را پیدا کرده و خودتان نیز به آن ها عمل کنید، شما هم می توانید موفق باشید.

ایجاد یک برنامه استراتژیک برای زندگی

نمی دانم این را می دانید یا نه، شما یک سرمایه چند میلیون دلاری هستید. این به این معنی است که چقدر شما در طول عمر درآمد کسب می کنید. هر کسب و کار چند میلیارد دلاری به یک طرح کسب و کار جامع و یک طرح استراتژیک که به خوبی طراحی شده باشد، نیاز دارد. انجام کسب و کار بدون  این ها تقریبا یک فاجعه است. پس برای زندگی شما هم همین طور است.

به یاد داشته باشید، شما در این سفر راننده هستید و اهداف خود را به نقشه راه تبدیل کنید. قبل از این که شروع کنید مهم است که یک گام به عقب بردارید تا ببینید دقیقا از کدام مسیر به همان چیزی که می خواهید می رسید. شما اغلب افرادی را می بینید که بر روی یک قسمت از زندگی خود تمرکز کرده اند و باقی زندگی را قربانی همان قسمت می کنند. این یک مشکل بزرگ است که باعث درد و رنج انسان می شود.

آیا تا به حال مردی را دیده اید که عضلات غول پیکر عضلانی دارد اما پاهای لاغر؟ به نظر می رسد کمی مضحک باشد، درست است؟ این شبیه زندگی بعضی از مردم است. به قسمتی از زندگی توجه زیاد می کنند اما به سایر قسمت ها نه. ما به حال مردانی که خانه های بزرگ و ماشین های گران قیمت دارند، ولی کسی را ندارند که زندگی شان را با او قسمت کنند افسوس می خوریم.

ما اغلب افرادی را دیده ایم که در یک حوزه زندگی موفق بوده اند اما مشکلات  بسیار زیادی در قسمت های دیگر زندگی دارند. مجلات Tabloid پر از این نوع درام ها است، با سر صفحه های طلاق تلخ، دستگیری های مستبد رانندگی، تجاوزات خانوادگی، رانت های نژادپرستانه ، قاچاق مواد مخدر، افسردگی و تلاش برای خودکشی. بسیاری از این افراد را می توانید در آمریکایی های بت پرست، ناراضی و افسرده پیدا کنید. چرا؟ خب یکی از دلایلی که ما با آن مواجه هستیم، خود فرد است. درآمد فوق العاده آن ها به مراتب بیش از رشد شخصی و احساسات  انسان است و پول فقط احساسات مضطربشان را تحریک می کنند. ثانيا، تمرکز آن ها بر موفقيت در يک حوزه زندگي، ناسازگاري زيادي با ديگر حوزه ها ايجاد می کند.

مراقب باشید هنگامی که به دنبال موفقیت در یک حوزه از زندگی تان هستید سایر قسمت ها را قربانی نکنید. هم چنین از هزینه ای که برای به دست آوردن هدفتان باید بپردازید مطلع شوید. برخی از هدف ها ممکن است بیش از حد هزینه بر باشند؛ اما شما پس از اقدام برای به دست آوردن آن مطلع این موضوع خواهید شد.

اکنون زمان نوشتن یک خط برای زندگی شما است .برایتان آرزوی سلامتی، روابط مناسب، کسب و کار پر رونق، فراوانی مال و آزادی و دانستن این که شما می توانید در جهان و با مردم اطرافتان تفاوت های قابل توجهی داشته باشید، دارم. شما می توانید همیشه آن ها را داشته باشید، اما این امر نیازمند این است که شما جدی باشید و رویای اینکه یک شب جادوگری زیر بالش شما را پر از پول کند و یا در عید پاک حیوان خانگی تان یک غدای شکلاتی پیش رویتان می گذارد و یا با پاشنه های صدا دار روابط را بهتر می کند را، کنار بگزارید . این کار یک  برنامه ریزی دقیق و تعهد مستحکم می خواهد. به همین دلیل است که موفقیت برای تعداد کمی از اهداف است.

(ترجمه، ویرایش و گردآوری توسط تیم خودساخته)

[/restrict]
برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست