مقالهوبلاگ

چیزهایی درمورد زندگی خصوصی که نباید برای دیگران افشا شود

اشتراک گذاری این مطالب در:

زندگی خصوصی شما شما اعمال، رفتار، گفتار و نیاتی است که دیگران اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند. این شما هستید که آنها را در جریان مسائل زندگی خصوصی خود قرار می‌دهید. برای زندگی خود چارچوب قائل شوید. ما نمی گوییم خود را از دیگران جدا کنید، اما برای زندگی خصوصی خود حد و مرز تعیین کنید. وقتی بیش از حد اطلاعات در اختیار دیگران قرار می‌دهید، ممکن است این اطلاعات بعدها مورد سوء استفاده آنها قرار بگیرد.
به طور کلی اطلاعاتی که باید از افشای آنها برای دیگران خودداری کنید شامل موارد زیر است:

1- اهداف بزرگ
2- کارهای خیرخواهانه و بزرگ
3- زندگی شخصی (عقاید مذهبی، عادات بد زندگی ، روابط جنسی و …)
4- دارایی و میزان حساب مالی
5- فلسفه زندگی
6- مشکلات خانوادگی
7- رازهای دیگران
8- ترس‌ها و نقاط ضعف
9- خشم و نفرت نسبت به دیگران
10- استعدادها

اهداف بزرگتان را برای دیگران افشا نکنید

اهدافی که برای زندگی آینده در نظر دارید، هیچ گاه برای دیگران افشا نکنید. داشتن هدف یکی از بخش‌های مهم زندگی خصوصی شماست. ممکن است هدف را بدون فکر کردن و از روی هیجان انتخاب کرده باشید. پس این امکان وجود دارد که بعد از مدتی به این نتیجه برسید که این هدف متناسب با روحیه شما نیست و یا دستیابی به آن با مشکلات عدیده ای همراه است. پس اگر بخواهید از مسیری که قبلا انتخاب کرده اید منصرف شوید، مورد قضاوت دیگران قرار می‌گیرید.
از سوی دیگر ممکن است با سوالات کنجکاوانه آنها در مورد هدفتان روبرو شوید که گاهی آزاردهنده است. آنها با فهمیدن اهداف شما برای آینده کنجکاو می‌شوند که سرگذشتتان را بشنوند. به همین خاطر بعد از مدتی جویای احوال می‌شوند که در چه مقطعی هستید و با هدفتان چه کرده اید. اگر از همان ابتدا هدفتان را نگویید و نزد خودتان نگهدارید، وقتی منصرف شدید کسی اطلاعاتی در این مورد ندارد که بخواهد با سوالات بیشمار آزارتان دهد.

کارهای خیرخواهانه و بزرگ زندگی تان را افشا نکنید

یکی دیگر از مواردی که باید از افشا کردن آن برای دیگران خودداری کنید، کارهای خیرخواهانه است. زیرا گفتن کارهای خوب شما را در نظر دیگران خودنما و ریاکار نشان می‌دهد. اگر کسی شما را به خوبی بشناسد، خودش متوجه کار خوب شما می‌شود. پس نیازی نیست که بخواهید کار خوبتان را به رخش بکشید. وقتی هم کسی به هر دلیلی از شما خوشش نیاید، با گفتن کارهای خوبتان نظرش تغییر نمی کند. بلکه حس نفرتش هم بیشتر می‌شود و صفت خودستایی را هم به تعاریفش از شما اضافه می‌کند.

زندگی خصوصی خود را مخفی نگه دارید

زندگی شخصی شامل عقاید مذهبی، عادات بد زندگی، روابط جنسی، سختی‌های زندگی و … است. به طور کلی به هر موضوع و مسئله ای که به دیگران آسیبی وارد نمی کند، مسائل زندگی شخصی گفته می‌شود. عقاید مذهبی شما (اعم از عقاید پایبندی و یا بی اعتقادی) نمی تواند برای زندگی دیگران مشکلی ایجاد کند. اینکه شما شب‌ها را به عبادت می‌گذرانید، به خودتان مرتبط است و هیچ ارتباطی به شغل، کار و یا زندگی دیگران ندارد. وقتی در مورد مسائل شخصی خود با دیگران صحبت می‌کنید، نظرشان را نسبت به خودتان تغییر می‌دهید.
هیچ دلیلی وجود ندارد که دیگران بدانند شما زمان خواب خرناس می‌کنید. این موضوعات را برای خودتان نگهدارید. تنها در مواقعی می‌توانید آن را با دیگران در میان بگذارید که برایتان مشکل ایجاد می‌کنند. پس با گفتنش به دوستانتان می‌خواهید از آنها برای درمان نظرخواهی کنید یا راه حل بگیرید.

از گفتن دارایی و میزان حساب مالی برای دیگران خودداری کنید

یکی از اشتباهات رایج بسیاری از افراد افشای میزان دارایی است. وقتی شما میزان دارایی خود را در معرض عموم قرار می‌دهید و دیگران در جریان حساب مالی تان قرار می‌گیرند، ممکن است به شما حسادت کنند. حتی برخی مواقع هم ممکن است شما را فردی خودنما توصیف کنند که قصد دارید داشته هایتان را به رخ دیگران بکشید.
اگر میزان دارایی شما کم باشد مورد طعنه و تمسخر دیگران قرار می‌گیرید. اگر میزان دارایی شما زیاد باشد مورد حسادت قرار می‌گیرید. دیگران هم برای ابراز حسادت خود با حرف هایشان آزارتان می‌دهند و یا در مقابلتان سنگ اندازی می‌کنند. پس بهترین راه حل این است که از گفتن دارایی و میزان حساب مالی زندگی خصوصی خودداری کنید تا از این مشکلات در امان بمانید.

زندگی خصوصی

در مورد فلسفه زندگی با دیگران بحث نکنید

فلسفه زندگی، هدف از آفرینش و نظرات دیگران نسبت به خداوند و هستی چیزهایی هستند که هر کس نظر خاصی نسبت به آن دارد. عقاید هر کس برای خودش قابل قبول است. به جای اینکه وقتتان را صرف متقاعد کردن دیگران کنید، به گفتن حرف‌های خوشایند مشغول شوید. وقتی با کسی بر سر موضوعات فلسفی بحث می‌کنید، نه تنها نمی توانید آنها را قانع کنید، بلکه لجبازتر هم می‌شوند. زیرا شما هم به همین شکل هستید و حاضر به پذیرفتن نظرات دیگران نیستید.

از افشای مشکلات خانوادگی خودداری کنید

بسیاری از افراد زمانی که در تنگنا و سختی قرار می‌گیرند، مشکلات خانوادگی شان را با دیگران در میان می‌گذارند. گویی می‌خواهند با این کار بار سختی را از دوش خود بردارند. در حالی که افشای مشکلات خانوادگی برای دیگران باعث سوء استفاده دیگران از این قضیه می‌شود. از سوی دیگر نظر دیگران را نسبت به اعضای خانواده و یا خودتان عوض می‌کند.
وقتی در مورد اختلافات زناشویی خود با یکی از دوست خود صحبت می‌کنید، نظر دوست شما نسبت به همسرتان تغییر می‌کند. ممکن است بعد از چند روز اختلافات زناشویی شما حل شود و دوباره زندگی بر وفق مرادتان شود. اما نظر دوستتان نسبت به زندگی خصوصی شما به سختی تغییر می‌کند. همینطور در مورد مشکلات زندگی خصوصی همسرتان با نزدیکان خود (پدر و مادر) هم صحبت نکنید. زیرا ممکن است بعد از مدتی اختلافات از بین برود و روابط به حالت عادی بازگردد. اما دیدگاه پدر و مادر نسبت به همسرتان تغییر نمی کند.
برای حل مشکلات خانوادگی می‌توانید با مشاور صحبت کنید. در برخی از موارد هم ممکن است دوست شما به دلیل سابقه طولانی دوستی برایتان اثبات شده باشد. شما مطمئن هستید که او در این زمینه تجربه و اطلاعات کافی دارد. پس می‌توانید در جهت رفع مشکلات خانوادگی با او صحبت کنید.

رازهای دیگران را افشا نکنید

وقتی کسی با شما درد و دل می‌کند و از اسرارش پرده برمی دارد، به این معناست که به شما اعتماد کرده است. رازهای دیگر در نزد شما امانت هستند. پس تلاش کنید تا از امانت دیگران بخوبی محافظت کنید. وقتی شما راز کسی را برای دیگران افشا می‌کنید، او هم ممکن است برای کس دیگری بازگو کنید. از این راه راز یک نفر علنی می‌شود و در گوش بسیاری می‌پیچد. پس مسئول آن سرّ و راز شما هستید.

از افشای ترس‌ها و نقطه ضعف خودداری کنید

از گفتن ترس‌ها و نقاط ضعف خود برای دیگران خودداری کنید. زیرا دیگران از شنیدن نقاط ضعف شما احساس لذت می‌کنند. در زمان شنیدن چیزی به شما نمی گویند. اما کافیست بین شما اختلاف ایجاد شود. فوراً نقطه ضعف شما را به صورت طعنه و زخم زبان به رویتان می‌آورند. وقتی از چیزی هراس دارید یا یک موضوع آزارتان می‌دهد، روی کاغذ بنویسید و کاغذ را در جای امنی قرار دهید که دست هیچ کس به آن نرسد.
همه ما دوست داریم کسی باشد تا درد و دل‌های ما را بشنود. حس اقناع و سبکی بعد از گفتن این حرف‌ها برایمان خوشایند است. اما عواقف وخیمی در پی دارد. وقتی می‌خواهید از نقاط ضعف خود برای کسی صحبت کنید، به عواقف آن بیندیشید. نقاط ضعف شما ممکن است مورد سوءاستفاده دیگران قرار بگیرد.

زندگی خصوصی خود را افشا نکنید

خشم و نفرت نسبت به دیگران

خشم و نفرت و کینه نسبت به دیگران از احساس شما بر می‌آید. یعنی ممکن است امروز از یک نفر متنفر باشید. ولی بعد از سه ماه نگاهتان نسبت به او تغییر کند. به گذشته خود نگاه کنید. آدم‌های زیادی در زندگی شما بوده که گاهی مورد خشم و غضب شما گرفته اند. اما اکنون هیچ احساسی نسبت به آنها ندارید. حتی ممکن است به آنها عشق بورزید.
وقتی در زمان عصبانیت در مورد کسی بدگویی می‌کنید، به این فکر کنید که این احساس بعد از مدتی تغییر خواهد کرد. حال اگر شنونده حرف‌های شما را برای او بازگو کند، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ این دقیقا مشکل بسیاری از افراد است که براحتی از دیگران بدگویی می‌کنند اما حرف‏‌هایشان به گوش او می‌رسد. بعد از مدتی روابط دوستانه بین آنها برقرار می‌شود. در زمان صلح از گفتن حرف‎هایی که پشت سر او زده اند، شرمنده می‌شوند.

استعدادهایتان را به رخ دیگران نکشید

وقتی در کاری استعداد دارید، از زیاده گویی و وصف خود بپرهیزید. زیرا تعریف و تمجید زیادی باعث نفرت دیگران از شما می‌شود. در عین حال ممکن است در کار خود موفق نشوید. در این صورت مورد تمسخر قرار می‌گیرید. بهترین روش برای اثبات استعدادهایتان، عمل کردن است. به‎جای حرف زدن و تعریف، خود را در عمل اثبات کنید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست