فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

چطور عادت های بد را ترک کنیم

اشتراک گذاری این مطالب در:

آیا می توان عادت های بد را ترک کرد؟

یکی از اشتباهات رایج اغلب ما این است که تصور می کنیم عادت های بد ویژگی ذاتی رفتار ماست و نمی توان از آن جدا شد. پرخوری، خواب زیاد، تنبلی، بی حوصلگی، پرخاشگری، بی توجهی به سلامت جسمانی، گوشه گیری، به تعویق انداختن کارها و … از جمله عادت های بدی هستند که در بسیاری از مواقع جدا شدن از آنها ممکن نیست.

در این مطلب می توانید با چند روش کاربردی برای مقابله با عادت های بد آشنا شوید:

کارها را ساده بگیرید

یکی از دلایلی که مانع از کنار گذاشتن عادت های بد می شود، پیچیده کردن کارهاست. وقتی کاری را بیش از حد پیچیده کنید، تغییر آن برایتان غیرممکن به نظر می رسد. در واقع ما زمانی قادر به تغییر عادات و رفتارهای خود هستیم که آنها را ساده ببینیم. تا زمانی که به موضوعی سخت و دشوار نگاه می کنید، گذر از آن برایتان غیرممکن است. تغییر نگاه و دیدگاه شما برای تغییر عادات اهمیت زیادی دارد. پس به جای اینکه کارها را پیچیده نگاه کنید، آن را ساده ببینید. از عادت های کوچک و رفتارهای پیش پا افتاده شروع کنید تا بتواند عادت های بد بزرگ و تاثیرگذار بر روی شخصیت را راحت تر ترک کنید.

نسبت به اطرافتان مسئولیت پذیر باشید

یکی از دلایل خو گرفتن ما به رفتارهای ناهنجار و یا عادات بد رفتاری، مسئولیت پذیر نبودن است. وقتی ما نسبت به سلامتی روحی و جسمی خود و یا نسبت به زندگی اطرافیان احساس مسئولیت نداشته باشیم، برایمان اهمیتی ندارد که رفتار امروز ما چه تاثیری بر روی آنها می گذارد. وقتی کسی نسبت به سلامت جسمانی خود حس مسئولیت داشته باشد و برایش اهمیت پیدا می کند، از خوردن غذاهای پرکالری، بی تحرکی و تنبلی دوری می کند. تا زمانی که حس مسئولیت پذیری در کسی تقویت نشود، قادر به کنار گذاشتن رفتارهای نادرست و عادت های نامعقول نخواهد بود.

آیا می توان عادت های بد را ترک کرد؟

برای کارهای روزانه برنامه ریزی داشته باشید

پیش رفتن طبق برنامه از هدر دادن زمان جلوگیری می کند. در بسیاری از مواقع ما حوصله انجام کار مشخص و موثری را داریم، اما چون از قبل برنامه ای برای آن در نظر نگرفتیم، فراموش می کنیم. در عین حال که فراموشی هم می توان یک عادت نامعقول دیگر باش. اگر با این مشکل ست و پنجه نرم می کنید، شما حتما به یک برنامه مدون و مشخص نیاز دارید که 50 درصد کارهای روزانه خود را براساس آن انجام دهید.

در حالی که بسیاری از کارهای روزانه ما برحسب عادت انجام می شود. اما داشتن برنامه و یادآوری های روزانه مانع از فراموشی و خو گرفتن به عادات می شود.

محرک واقعی خود را پیدا کند

هر کس برای انجام کارهای خودش به یک محرک نیاز دارد. هر چند برخی از محرک ها ما را به سمت کارهای نامعقول و عادات بد می برند. در این صورت شما باید محرک های درست و نادرست را تشخیص دهید. برای مثال وقتی صدای موسیقی باعث حواس پرتی شما می شود و از مطالعه یا کارهای روزانه باز می مانید، باید قید موسیقی را بزنید. همچنین وقتی یک محرک باعث فرار از عادت های بد می شود، به سمت این محرک ها بروید. برای مثال خواندن یک کتاب در مورد موفقیت می تواند تاثیر زیادی بر روی رفتار شما داشته باشد.

ادامه این مطلب را می توانید در ویدئوی انگیزشی مشاهده کنید.

برای اینکه بتوانید برای همیشه با عادت های بد خداحافظ کنید، خوساخته شرکت در دوره «قاتل رویاهات اینجاست» را به شما پیشنهاد می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

ترک عادات بد

 

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست