پادکست موفقیتوبلاگ

چرا موفقیت از شما فرار میکنه؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

زندگی دیگران همیشه از دور دیده می شود. پس اگر شکست یا موفقیت کسی را دیدیم نمی توانیم در مورد آن قضاوت کنید. اما برخی از افراد که همیشه موفق هستند مورد حسادت دیگران قرار می گیرند. بسیاری ما وقتی به چیزی که می خواهیم دست پیدا نمی کنیم، به جای اینکه به دنبال دلیل و علت اصلی شکست خود باشیم، سعی می کنیم موفقیت دیگران را به خوش شانسی یا پارتی و … مرتبط کنیم.

هدف ما از این کار تبرئه خودمان است. ما از سرزنش خود رنج می بریم و بنابراین نمی خواهیم خود را سرزنش کنیم و خود را عذاب بدهیم. بلکه سعی می کنیم با به زیر کشیدن دیگران شکست های خود را تبرئه کنیم.

 

چرا برخی هیچگاه به موفقیت نمی رسند؟

گروهی از مردم همیشه ناکام و شکست خورده هستند. دلایل زیادی برای این وضعیت وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

انتخاب های اشتباه

یکی از دلایل اشتباهات بسیاری از افراد انتخاب های اشتباه آنهاست. آنها راه ها را بر اساس هیجانات و احساسات زودگذر انتخاب می کنند. انتخاب عاقلانه ای ندارند و همین موضوع باعث می شود پس از مدتی متوجه شوند راه و مسیری که رفته اند، اشتباه است. پس آن را رها می کنند. اگر کسی لجباز باشد تا انتها می رود و اشتباه پشت اشتباه و شکست های پی در پی می خورد.

اما اگر نهایتا انسان عاقلی باشد، سعی می کند از همان وسط مسیر را رها کند. به هر حال وقتی راه اشتباه را به حال خود گذاشت دیگر تلاشی برای پیدا کردن مسیر درست نمی کند. در جا زدن و افسردگی و افسوس به حال گذشته نتیجه این شکست آنهاست.

 

ناتوانی در مقابله با موانع

برخی از مردم راه را درست انتخاب می کنند. اما وقتی با مانع و مشکل مواجه می شوند، قادر به مقابله با آن نیستند. این گروه به دلیل ناتوانی برای مقابله با سختی ها از ادامه مسیر باز می مانند. مشکلات برای همه هست و هیچ کاری بدون سختی نیست. اما این گروهی که هیچ وقت به موفقیت دست پیدا نمی کنند، مشکلات و موانع را بزرگتر از آنچه که هست می بینند. بنابراین تلاشی برای مقابله با آن نمی کنند. نهایتا از رسیدن به هدف باز می مانند و هیچ گاه به موفقیت نمی رسند.

فرار موفقیت

فرار موفقیت و رفع نواقص شخصیتی

گروهی از افراد که هیچ گاه موفق نمی شوند، مشکلات شخصیتی مانع موفقیت آنها می شود. برای مثال کسی که پرخاشگر است و قادر به تعامل و همکاری با دیگران نیست، باید به تنهایی بار مسئولیت یک کار را بر عهده بگیرد. این در حالی است که مسیر موفقیت به تعامل و همفکری نیاز دارد. حال این فرد به دلیل اینکه کسی حاضر به همکاری با او نیست، مجبور می شود به تنها مسیر رسیدن به هدف را طی کند. پس احتمال شکست برای این گروه از افراد بسیار زیاد است.

وقتی که شکست می خورد به جای رفع نواقص شخصیتی دیگران را مسئول شکست خود می داند و هیچ تلاشی برای بهبود شخصیت خود نمی کند.

در این پادکست موفقیت می توانید این بحث را به طور کامل گوش دهید.

 

 

 

برچسب‌ها: , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست