مقالهوبلاگ

چطور یک رابطه خوب را حفظ کنیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

افسردگی یک بیماری جدی روانی است که اگر آن را درمان نکنید می تواند عوارض جدی بر روی روابط داشته باشد. افسردگی باعث می شود شما احساس کنید که تنها هستید و در تنهایی به سر می برید. در نتیجه روز به روز این حس شما و تنهایی شما عمیق تر می شود؛ به طوری که هیچ راهی برای خارج شدن از این وضعیت پیدا نمی کنید. افرادی که هرگز آن را تجربه نکرده اند می توانند فکر کنند که افسردگی محصول یک ذهنیت ضعیف است، اما این اشتباه است و ممکن است برای همه اتفاق بیفتد.

افسردگی برای زوج ها بسیار چالش برانگیز تر است، اما وقتی متوجه علائم افسردگی در شریک زندگی خود می شوید، بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که او را تنها بگذارید. شما باید در کنار آن باشید و سعی کنید آنچه را که می بینید درک کنید. این کار بسیار سخت خواهد بود، به ویژه اگر هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده باشید.

چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند باعث ایحاد افسردگی شوند، اما شما می توانید بهبود پیدا کنید، قوی تر و بهتر شوید و مجددا با هم باشید.

اجازه ندهید افسردگی یک رابطه زیبا را خراب کند

پس علایم افسردگی چیست؟ بیایید آنها را بررسی کنیم.

  • دشوار شدن تمرکز کردن و حفظ تمرکز
  • احساس خستگی
  • نداشتن انرژی
  • احساس گناه و بی ارزش بودن
  • عزت نفس پایین
  • بی خوابی
  • احساسات منفی ثابت
  • اضطراب دائمی
  • افکار خودکشی

به محض این که برخی از این علائم را در خود یا همسرتان مشاهده کردید، باید بلافاصله واکنش نشان دهید. توصیه می شود به روان شناس مراجعه کنید، اما اگر علائم آنچنان جدی نیستند و خودتان می دانید چه اقداماتی انجام دهید، نیاز به مراجعه به روان شناس هم نیست.. اگر شما مراقبت نکنید، این علائم می تواند بدتر شود و یک چرخه ی بدبختی ایجاد کند که می تواند بسیار بد باشد.

چگونه شریک زندگی خود را از افسردگی در امان نگه دارید؟

اگر شما واقعا عاشق یکدیگر هستید، این عاشق بودن بعد از به وجود آمدن این مشکل مشخص خواهد شد. جوهر یک رابطه قوی در توانایی درک و همدردی با شخصیت و احساسات شریک زندگی شماست. این نقش مهمی در حل مسئله ایفا می کند، حتی زمانی که یک مشکل بزرگ مانند افسردگی وجود داشته باشد.

اگر شما افسرده هستید، ممکن است احساس کنید که شریک زندگی شما از شما دور است و احساس کنید که شما نیز از آن دور شده اید. شما ممکن است یک خطر بزرگ برای شریک خود احساس کنید و نگران باشید که این موضوع هر دو شما را بیشتر و بیشتر دچار ناراحتی و سردرگمی کند.

با این حال مثل همیشه یک راه حل وجود دارد و این کار را باید به کمک هم انجام دهید.

بیا ببینیم چطور؟

  1. روراست و صادق باشید

صداقت به این دلیل اولین قدم است که اگر دچار افسردگی شدید، با صداقت اطلاع دهید. اگر این علائم  افسردگی را در خودتان یافتید، نباید نگران باشید و آن را به شریک خود بگویید. او شاید قبلا متوجه این موضوع شده یاشد، اما نمی خواسته است که به شما بگوید و شما را مطلع کند، اما شما باید روراست باشید و با شریک زندگی خود در مورد همه چیزهایی که باعث ناراحتی شما می شود صحبت کنید.

همین اتفاق ممکن است برای همسر شما رخ دهد و دچار مشکل شود. با او صادق باشید و اجازه دهید او با شما احساس راحتی کامل کند و با شما در مورد مشکلش حرف بزند. بگذارید شریک زندگیتان شما را بشناسد و به وجود شما دلگرم باشد. این قدم اول است.

  1. همدلی و پشتیبانی کنید

این بخشی است که شریک زندگی شما واقعا می تواند احساس کند که  به فکر او هستید. واژه ها می توانند آرامش دهنده باشند، اما کافی نیستند. رفتار شما باید با گفتار شما منطبق باشد.

هنگامی که شما پوست همسر خود را لمس می کنید، احساسات و رفتار او را درک می کنید و به او آرامش می دهید. سعی کنید خودتان را در وضعیت او قرار دهید. سعی کنید همانند او احساس کنید. تمامی اتفاقاتی را که برای او رخ داده است را درک کنید و تصور کنید. این تنها راهی است که می توانید برای درک واقعی یک دیگر از آن  استفاده کنید.

اکنون که جهان را از چشم های شریک زندگی خود می بینید، می توانید به او کمک کنید. اجازه دهید او بداند که درکش می کنید. به او بگویید چه کاری انجام می دهید؛ به او بگویید که درکش می کنید.

  1. یک برنامه برای باهم بودن داشته باشید

کلید واژه اینجا است: با هم بودن! فکر کنید چگونه می توانید راه حلی برای آرامش ودرک مسائل ذهنی او پیدا کنید. با او صحبت کنید و سپس سعی کنید یک برنامه برای با هم بودن داشته باشید. به خاطر داشته باشید که شما برای او این کار را انجام می دهید، بنابراین به سادگی انجامش ندهید.

وقت بیشتری را با هم بگذرانید، با هم حرف بزنید و رابطه داشته باشید. یک بازی یا چیز سرگرم کننده ای که هر دوی شما را شاد کند انجام دهید. ذهن خود را از مشکلاتتان دور کنید و آن را به سمت چیزهای مثبت هدایت کنید.

  1. از همسرتان تعریف و تمجید کنید

هر شخصی دوست دارد از او تعریف شود، اما چیزهایی را که معنی آنها را نمی دانید نگویید. صادق باشید و بر نقاط قوت همسر خود تأکید کنید. به او بگویید که او را باور دارید و دوست دارید که او بهتر شود. به او بگویید که باور داشته باشد که می تواند بهتر شود. هر روز تلاش کنید که مشکلاتتان را قابل حل شدن نشان دهید. نه به این منظور که آنها را نادیده بگیرید یا به عنوان سرگرمی بدانید نه! اما آنها را برای خودتان بسیار سخت نکنید. پس از باران، خورشید بیرون می آید.

  1. تغییراتی که می خواهید انجام دهید را ببینید

بهترین راه برای اینکه شریک زندگی شما، شما را باور داشته باشد، این است که به حرف هایی که می زنید عمل کنید. واقعا به چبزی که می گویید عمل کنید. اگر می خواهید شریک زندگی خود را تشویق کنید و دیدگاه آن را مثبت تر کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید خودتان و افکارتان مثبت هستید. افکار و رفتار مثبت خود را به او منتقل کنید. روابط نیاز به کار دارند، اما اگر عشق واقعی باشد، باید راهی برای باهم بودن پیدا کنید. و هرگز تسلیم نشوید.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست