فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

چرا انقدر منفی گرایی؟ ویدیو انگیزشی

اشتراک گذاری این مطالب در:

منفی گرایی به چه معناست؟

منفی گرایی به این معناست که برخی از تفکرات ناکارامد و آزاردهنده ذهن ما را درگیر خود می کنند. این تفکر مانع موفقیت هستند و از سوی دیگر قبل از تصمیم گیری برای شروع کار هم باعث ناکارامد جلوه دادن امور می شوند. برای مثال قصد داریم برای ورود به یک شغل جدید در دوره های آموزشی آن شرکت کنیم. اما منفی گرایی مانع از این می شود که تصمیم خود را عملی کنیم.

چکار کنیم تا منفی گرایی را از ما دور شود؟

برای دور کردن منفی بافی از خود باید اعتماد به نفستان را افزایش دهید. تا زمانی که به کمبود اعتماد به نفس مبتلایید هیچ راه درمانی برای شما ندارید. زیرا در درون خودتان حس می کنید که شایسته هیچ کاری نیستید. خود را حقیر و بی ارزش می دانید که نمی توانید کاری را درست انجام دهید. تا زمانی که این تفکر در مورد خودتان وجود دارد، منفی بافی هم هست. در واقع خیلی از مواقع در نبود اعتماد به نفس است که منفی بافی بوجود می آید. اگر می خواهید منفی بافی را از خود دور کنید، اول به ارزش وجودی خودتان پی ببرید.

خصلت عیب جویی را کنار بگذارید

بسیاری از افراد مدام در حال ارزیابی رفتار، روش زندگی یا دستاوردی های دیگران هستند. آنها به جای اینکه دلایل موفقیت دیگران را بررسی کنند، از آنها عیب جویی می کنند. البته این خصلت در نتیجه حسادت بوجود می آید. به جای اینکه نسبت به دیگران حس نفرت و حسادت داشته باشید، به دنبال دلیل موفقیت آنها بگردید. چرا برخی از افراد در طی زندگی موفق تر هستند؟

اگر شما در درون خودتان به دنبال دلیل موفقیت آنها بگردید، چیزی به داشته های آنها اضافه نمی شود. بلکه به شما اطلاعات وسیعی تری برای تصمیم گیری درست می دهد. در حالی که با حسادت کردن هم چیزی از آنها کم نمی شود. بلکه این فکر و ذهن شماست که هر روز کوچکتر و محدودتر از گذشته می شود.

چرا انقدر منفی گرایی؟ ویدیو انگیزشی

تفکر مثبت در مورد خودتان را افزایش دهید

هر روز صبح که از خواب برمیخیزید در مقابل آینه قرار بگیرید. به خودتان نگاه کنید و زیبایی های ظاهری خود را برجسته تر ببینید. شما اول باید توسط خودتان دیده شوید تا دیگران هم شما را ببینید. درست مثل زمانی که وقتی به خودتان احترام می گذارید دیگران هم به تبع این موضوع به شما احترام بیشتری می گذارند. پس داشتن تفکر مثبت نسبت به خودتان را افزایش دهید.

با شرایط سازگار باشید

پیاژه در تعریف هوش می گوید: «افراد باهوش کسانی هستند که خود را با شرایط سازگار می کنند». البته منظور پیاژه از این تعریف این نیست که هر کسی که سازگار است، فرد باهوشی است و کسی که هوش کمتری دارد قادر به سازگاری نیست. بلکه هوش در اینجا می تواند مفهومی نسبی و با توجه به شرایط هم داشته باشد. سعی کنید شرایطی که قابل تغییر نیست را بپذیرید و در عوض در فکر تغییر اموری باشید که تغییر آن از عهده شما ساخته است.

یکی از عوامل بازدارنده در مسیر پیشرفت، منفی گرایی است. چقدر آسون و متقاعد کننده س که برای ناکامی هامون هر چیزی و هر کسی رو سرزنش کنیم. بعضی از افراد از صبح که بیدار می شن دنبال بدبختی و ورشکستی و سختی هستن. انواع بهانه هارو درباره دوران کودکی، مشکلات و کمبودهایی که باهاش بزرگ شدن میارن؛ که اونها باعث عدم موفقیتشون شده.
باید گفت کافیه! دیگه این آدم تنبل نباش که پر از بهانه هست و و هزارتا دلیل میاره که چرا موفق نشده؛ خود تو دلیل ناکامی هات هستی…
این فیلم انگیزشی درباره تاثیر منفی گرایی در عدم موفقیت هست. با خودساخته همراه بشید و اون را تا انتها ببینید. هیچ وقت برای تغییر و ایجاد تفکر مثبت دیر نیست.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست