پادکست موفقیتوبلاگ

پاسخ به سوالات شما

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

 

دلیل از دست رفتن انگیزه

انگیزه مثل یک موتور عمل می کند که شما را به سمت هدفتان هدایت می کند. گویی که یک دست غیبی است که در پشت سر شما قرار دارد و شما را برای رسیدن به آنچه که در سر دارید، سوق می دهد. اما دلیل اینکه بسیاری انگیزه خود را در میانه راه از دست می دهند چیست؟

دلایل زیادی برای پاسخ به این سوال وجود دارد. اما به نظر می رسد خستگی، موانع زیاد، ناتوانی در مقابله با مشکلات پیش رو و نتیجه نگرفتن سریع از دلایل عمده از دست رفتن انگیزه است. اگر به صورت یک تیم کار می کنید، ممکن است بین اعضای تیم هم مشکلات و مجادله هایی رخ دهد که انگیزه اعضا را برای ادامه مسیر از بین ببرد. پس توصیه می کنیم ابتدای کار حواستان به پیدا کردن اعضا و هم تیم هایی باشد که علاوه برداشتن تخصص، از نظر اخلاقی هم با شما سازگار باشند.

نتیجه نگرفتن هم یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود انگیزه شما در میانه مسیر از بین برود. اگر هدف بزرگی دارید، رسیدن به آن سخت تر است. به عبارت دیگر هر قدر هدف بزرگتر می شود، دست یافتن به آن هم طولانی تر می شود و بنابراین باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشید. افرادی که صبر و تحمل بیشتری دارند، در حفظ انگیزه هم موفق تر هستند. چرا که می دانند بالاخره روی تلاششان به نتیجه می رسد.

چطور استعداد و هدف درست خود را پیدا کنیم؟

پاسخ به سوالات شما

اگر قادر باشید هدف واقعی خود را پیدا کنید و مقداری پشتکار و تلاش هم داشته باشید، بدون تردید در آینده فرد موفقی خواهید شد. اما مشکل بسیاری از افراد خطا در پیدا کردن شغل متناسب با استعدادها و علایق خودشان است. برخی از افراد یک راه یا مسیر را تا وسط میروند. اما بعد متوجه می شوند این راه را اشتباه آمده اند و مجبور می شوند به یک رشته یا شغل دیگر روی بیاورند.

این مشکل برای اغلب ما رخ می دهد. حتی برخی از افراد موفق جهان هم چندین راه را انتخاب کرده اند تا نهایتا در مسیر یک هدف درست قرار گرفته اند. البته نباید در این مورد زیاده روی کنید. زمانی که جوان هستید، فرصت زیادی برای امتحان راه های مختلف را دارید. اما وقتی سن به میانسالی برسد، وقت برای امتحان کردن مسیرهای جدید کم است.

یک توصیه مهم و ضروری

یک توصیه مهم برای پیدا کردن هدف درست این است که اطلاعات درستی در مورد شروع کار، میانه راه و مشکلات و موانع آن بدست آورید. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود ما راه و مسیری را برویم که در آن استعدادی نداریم، نداشتن اطلاعات درست در مورد آن شغل است.

اگر برای یک مسیر جدید مثلا سه ماه زمان را صرف پیدا کردن اطلاعات دقیق کنید و با تهیه طرح توجیحی می توانید انتخاب عاقلانه تری داشته باشید. این در حالی است که بسیاری از افرادی که مدام مسیر خود را تغییر می دهند، اطلاعات دقیق و درستی در مورد مسیر جدید ندارند. باید با کسانی که در آن مسیر قرار دارند، مشورت کنید.

این پادکست موفقیت اطلاعات مفیدی را در پاسخ به این سوالات می دهد که پیشنهاد می دهیم گوش دهید.

 

در اين پادكست به اين سوالات پاسخ داده شده

چرا بعد از گذشت مدتى انگيزمون كم ميشه يا از بين ميره ؟
چطور استعداد و راه اصلى زندگيمون رو پيدا كنيم ؟
چطور از روياپردازى زياد و تنبلى دست بكشيم؟
(يه روزى يكى مياد و پول زيادى به من ميده!)

 

 

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

  • با عرض سلام و خسته نباشید.
    مطالبی که در پادکست ها بهشون توجه می کنید خیلی مفید و کامل هستش فقط یک ایرادی که بنظرم وجود داره این هستش که صدای شما خیلی ضعیف به گوش مخاطب می رسه .
    اگه با انرژی بیش تری پادکست های بعدی رو ظبط کنید ممنونتون میشم❤

    پاسخ

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست