فیلموبلاگویدئوهای آموزشیویدیو انگیزشی موفقیت

مصاحبه با جک ما – چگونه ثروتمند شویم- قسمت سوم

اشتراک گذاری این مطالب در:


در این ویدئوی انگیزشی با جک ما در مورد اینکه چگونه ثروتمند شویم، مصاحبه شده است. جک ما، کارآفرین، صنعت‌گر و مدیر ارشد اجرایی چینی است، که در سال ۱۹۹۹ گروه علی‌بابا را تأسیس نمود. وی در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره گروه علی‌بابا فعالیت می‌نماید. از نظر جک ما، نباید برای تجارت به دولت متکی بود بلکه باید از حمایت دولت استفاده کرد. برای کسب و کار، باید خودمان محیط کاری خود را بسازیم.با خود ساخته همراه باشید و این فیلم انگیزشی که مصاحبه با جک ما درباره ثروتمند شدن است را از دست ندهید.

چرا افرادی مثل جک ما موفقند؟

جک ما مدیرعامل شرکت علی بابا در کشور چین معتقد است برای ثروتمند شدن باید به استقبال چالش های جدید رفت. او کسی است که به مدرک گرفتن اعتقادی ندارند و می گوید بیشتر از هول زدن برای گرفتن مدرک، برای یادگیری مهارت های جدید مشتاق باشیم. برای بدست آوردن پول باید عرق بریزیم و تلاش کنیم. درست مثل پروسه کاهش وزن که به عرق ریختن نیاز دارد.

 چرا افرادی مثل جک ما موفقند؟

برای ثروتمند شدن زمان را هدر ندهید

یکی از دلایل موفقیت افرادی مثل جک ما این است که از زمان بهترین استفاده را می کنند. این در حالی است که اغلب ما وقت خود را صرف کارهایی میکنیم که هیچ سود و منفعتی به دنبال ندارند. مثلا وقتی زمان زیادی از روز را صرف شبکه های اجتماعی می کنیم در حالی که فقط به دنبال سرگرمی هستیم، کاری جز وقت تلف کردن نکرده ایم. برای سرگرمی و تفریح در طی روز می توان به یک ساعت هم اکتفا کرد. اما بیشتر از این مقدار مفهومی جز وقت تلف کردن و از دست دادن زمان ندارد.

زمان درست مثل اسکناس هایی است که برای زمان خود صرف می کنیم. اما مشکل ما این است که نگاه ساده انگارانه ای به زمان داریم. آن را بی ارزش ترین چیزی می دانیم که در اختیار داریم. حتی گاهی آن را نمی بینیم. درست مثل زمانی که منتظر یک اتفاق خوب یا آمدن یک دوست هستیم. در لحظات انتظار فقط دنبال سپری شدن زمان هستیم. در حالی که همین وقت می تواند برای کار مفید استفاده شود. در عین حال گذشت زمان و انتظار کشیدن هم برایمان با سرعت بیشتری سپری می شود.

استعدادهای واقعی را در خود ببینیم

یکی دیگر از دلایل موفقیت افرادی مثل جک ما کشف استعدادهایشان است. آنها به جای رفتن به سراغ کارهایی که نتیجه ای ندارد، به سراغ اموری می روند، که نتیجه مثبتی به دنبال دارد. برای اینکه کار باید استعداد و علاقه واقعی خود را پیدا کنند. بسیاری از ما مسیر را اشتباه می رویم و به همین دلیل بعد از مدتی با شکست روبرو می شویم. پیدا کردن مسیر درست باید در همان ابتدای تصمیم گیری صورت بگیرد.

وقتی قرار است وارد یک راه جدید شویم و یا به کار جدیدی دست بزنیم، باید مهارت و استعداد خود را در آن بررسی کنیم. گاهی آنقدر هیجان زده عمل می کنیم که نتیجه ای جز شکست به دنبال ندارد. وقتی با دیدن موفقیت یکی از دوستان می خواهیم مثل او شویم، ناگهان تصمیم غیرمنطقی می گیریم.

مثلا کسی که با دیدن یک فیلم می خواهد مثل شخصیت اول فیلم پلیس موفقی باشد. در حالی که او در این کار استعداد ندارد و علاقه ذاتی او در کار دیگری است. اما با دیدن فیلم تحت تاثیر شخصیت داستان، فداکاری ها و اقتدار او قرار می گیرد. بیشتر ما به دلیل اینکه قادر به کنترل هیجانات نیستیم و به جای اینکه تصمیمات را با قوه عقل و منطق بسنجیم، تصمیم گیری می کنیم. در نتیجه هیچگاه ثروتمند نمی شویم.

برچسب‌ها: , , , , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست