زندگی نامه افراد موفقمقالهوبلاگ

زندگی نامه جک دورسی، مدیرعامل میلیاردر توئیتر

اشتراک گذاری این مطالب در:

جک دورسی مدیرعامل میلیاردر توئیتر

جک دورسی تا همین چند وقت پیش به عنوان مدیرعامل موقت توئیتر به ایفای نقش می پرداخت اما اخیرا این شبکه اجتماعی اعلام کرد که وی را به صورت تمام وقت برای تصدی این پست انتخاب می کند.
دورسی بعد از کناره گیری دیک کاستلو از سمتش در ماه جولای به صورت موقت بر صندلی مدیرعاملی توئیتر تکیه زد و کمی بعد هیئت مدیره این شرکت تصمیم گرفت که او را به صورت تمام وقت در پستش ابقا نماید.
البته این نخستین باری نیست که دورسی سمت مدیرعاملی این شبکه اجتماعی را دریافت می کند. او به همراه بیز استون و ایوان ویلیامز در سال 2006 میلادی، شرکت مورد بحث را تاسیس کرد اما بعد از آنکه در سال 2008 میلادی از سمت مدیر عاملی کنار گذاشته شد، توئیتر را ترک کرد و در سال 2010 میلادی مجددا به عنوان رئیس توسعه محصول این شرکت کارش را در آن از سر گرفت و موفق شد مسئولیت هایش قبلی اش را باز پس بگیرد.

او ضمن مسئولیت تازه اش در این شبکه اجتماعی همچنان به عنوان مدیرعامل Square (شرکت پرداخت موبایلی) که در سال 2010 میلادی تاسیسش کرد نیز کار می کند. دورسی نخستین بار در سال 2012 میلادی به یک میلیاردر بدل شد و حالا ثروت او برابر با 2.2 میلیارد دلار برآورد گردیده است.

دورسی در دبیرستان بیشاپ دوبرگِ سینت لوئیز درس می خواند که شروع به فراگرفتن برنامه نویسی کرد. او که در آن زمان تنها 15 سال داشت، موفق شد یک نرم افزار ارسال ماشین را طراحی کند که همچنان توسط برخی شرکت های تاکسیرانی آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.
او در اوقات فراغت خود یا مشغول گشت زنی در فروشگاه های لوازم الکترونیکی بود یا اینکه با دوستانش فوتبال بازی می کرد.
دورسی همچون بسیاری از همکاران میلیاردر خود در حوزه تکنولوژی هیچگاه از دانشگاه فارغ التحصیل نشد هرچند که پیش از ترک تحصیل در دانشگاه علوم و تکنولوژی میسوری حضور یافت و بعدها به دانشگاه نیویورک انتقالی گرفت.

در سال 2000، دورسی ایده اولیه خود برای توئیتر را اجرا کرد که به او امکان می داد از طریق تلفن هوشمند بلک بری و سرویس پیام رسان آن دوستانش را در جریان اوضاع و احوالش قرار دهد. ظاهرا هیچ کسی غیر از او به این ایده علاقه نداشت و هین مساله باعث شد که ایده اش را کنار بگذارد.
در ادامه او در یک شرکت ارائه کننده پادکست به نام Odeo شروع به کار کرد و در آنجا با بنیانگذاران آتی توئیتر ملاقات نمود. Odeo در سال 2006 میلادی از بازار کار خارج شد و همین مساله دورسی را مجاب کرد که مجددا ایده سرویس پیام رسانش را از سر بگیرد و اینطور شد که توئیتر متولد گردید.
دورسی در 21 مارس 2006، یکی از اولین توئیت هایش را ارسال کرد.
دورسی به همراه بیز استون و ایوان ویلیامز، دیگر بنیانگذاران توئیتر نام دامنه این سایت را در ازای مبلغ 7000 دلار خریداری کرد و در حالی که تنها 30 سال داشت به سمت مدیرعاملی این شرکت منصوب شد.

سال 2008 بود و دورسی تصمیم گرفته بود توئیتر را ترک کند تا اینکه ویلیامز صندلی مدیریتی اش را اشغال کرد و او نیز بر کرسی ریاست هیئت مدیره این شرکت تکیه زد. طولی نکشید که دورسی دست به کار انجام پروژه های جدید شد و برای نمونه در Foursquare سرمایه گذاری کرد و یک استارتاپ پرداخت به نام اسکوئر را راه اندازی کرد که به کسب و کارهای کوچک امکان می داد از طریق یک ابزار جانبی موبایل، اعتبار و وجوه انتقالی را دریافت نمایند.

در سال 2011، دورسی این شانس را پیدا کرد تا با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نخستین گردهمایی مجازی توئیتر مصاحبه نماید.
سهام این شبکه اجتماعی در نوامبر سال 2013 میلادی به صورت عمومی عرضه شد و ظرف تنها چند ساعت دورسی به یک میلیاردر بدل شد.
شاید اگر او 10 درصد سهام خود از شرکت اسکوئر را پس نمی داد ثروتمندتر از حالا بود. البته با این کار، کارکنان اسکوئر درآمد و سود بیشتری را از منبع سهام این شرکت به دست آوردند و در ادامه این شرکت حتی استارتاپ تحویل غذای آنلاین به نام خاویار را خریداری نماید.

جالب است بدانید که دورسی به هیچ وجه قصد فخرفروشی با سرمایه هنگفتش را ندارد و بعضا گزارش شده که با اتوبوس به سر کار می رود. او در مصاحبه با نشریه نیویورکر اعلام داشت که از این روش برای انجام تحقیقاتش در حوزه بازار استفاده می کند. او در این رابطه اظهار داشت: من در همین سفرها بود که شاهد اوج گیری اینستاگرام، واین و اسنپچت بودم و می دیدم که به تدریج تا چه اندازه بر تعداد کاربران فیسبوک در مقایسه با توئیتر اضافه می شود و این فوق العاده بود. این کار من درست مثل کسی بود که دائما روزنامه، مجله و کتاب می خواند.
او یک خودروی بی ام دابلیو سری 3 دارد اما کمتر پیش می آید که پشت فرمان آن بنشیند. بیز استون یکی از بنیانگذاران توئیتر در سال 2013 میلادی به نیویورکر گفت: حالا می توان جملاتی نظیر این را از زبان او شنید که بی ام دابلیو تنها خودرویی است که سوار می شوم چراکه بهترین مهندسی را در میان خودروهای تولیدی کل دنیا دارد.

جک دورسی میزی در ساختمان توئیتر ندارد و در عوض همه کارهایش را از طریق آیپد خود انجام می دهد. او همچنین یک ماساژور حرفه ایست و گواهی این کار را دریافت کرده است.

دورسی در نخستین روزهای آغاز به کارش در توئیتر طوری لباس می پوشید که بسیاری تصور می کردند یک طراح مد است و همچنان نیز بسیاری او را به عنوان شیک پوش ترین مرد صنعت فناوری می دانند. او از طرفداران ژاکت های چرمی و لباس های تولیدی برندهای مطرحی نظیر پرادا و هرمس و عاشق پیرهن های یقه برگردان دیور است.

او به نیویورکر گفته بود که برنامه ای منظم برای غذا خوردنش دارد. خودش می گوید: روزهای دوشنبه به رستوران Aziza می روم، روزهای سه شنبه به Zuni و چهار شنبه ها به Mint و پنجشنبه ها هم غذای Tiburon را امتحان می کنم و همیشه دنبال بهترین غذایی هستم که با طبعم سازگاری داشته باشد و صرفا قصد امتحان کردن غذاهای مختلف را ندارم.
دورسی مرتبا به اقصی نقاط دنیا سفر می کند و عکس های مربوط به این سفرها را با بیش از سه میلیون دنبال کننده اش در توئیتر به اشتراک می گذارد.
گفته می شود که دورسی مبلغی در حدود 9.9 میلیون دلار را برای خرید خانه ساحلی اش در ال کامینوی دل مار واقع در ساحل اختصاصی Seacliff سانفرانسیسکو صرف کرده است.

منبع : دیجیاتو

زندگی نامه خود ساخته ها را از اینجا بخوانید

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست