فیلموبلاگویدئوهای آموزشی

زبان بدن قدرتمند تر از گفتار شماست ویدیو آموزشی

اشتراک گذاری این مطالب در:


زبان بدن چه تاثیری بر روی مخاطب دارد؟

در مورد زبان بدن (Body Language) و تاثیر آن بر روی مخاطب چه می دانید؟ ایا می دانید زبان بدن بیشتر از گفتارهای ما بر روی شنونده و مخاطب اثرگذار است؟ زبان بدن به مجموعه ای از رفتارهای فیزیکی و حرکات غیرکلامی گفته می شود که برای انتقال پیام صورت می گیرند. زمانی که مادر به دلیل کار اشتباه کودک به او اخم می کند، یک نوع زبان بدن است. همین رفتار مادر باعث تغییر واکنش فرزند می شود. در حالی که مادر با او صحبتی نکرده و فقط با حرکات صورت پیامش را به او منتقل کرده است.

در ارتباطات روزمره به وفور از زبان بدن استفاده می کنیم. از ارتباطات ساده با اطرافیان و نزدیکان گرفته تا مذاکرات کاری و شغلی همه زبان بدن نیاز دارند. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که زبان بدن را بدرستی یاد بگیریم. در عین حال زبان بدن مکمل و تاییدی بر زبان و گفتار ماست.

وقتی در حال گفتگو هستیم، رفتار و حالات طرف مقابل را نگاه می کنیم. گفتار ما برای انتقال اطلاعات کاربرد دارد. در حالی که زبان بدن عمدتا برای ابراز احساسات و عواطف استفاده می شود. در واقع نگرش های شخصی ما را نسبت به یک قضیه به دیگران منتقل می کند. به همین دلیل در بسیاری از مواقع از آن برای انتقال پیام های شفاهی استفاده می کنیم. سرعت بالا و سهولت استفاده از زبان بدن، باعث کاربرد زیاد آن می شود.

آیا زبان بدن انتسابی است یا می توان آن را آموخت؟

در بسیاری از موارد زبان بدن از ویژگی های ژنتیکی های ما حاصل می شود. مثلا وقتی در مقابل چیزی متعجب هستیم، چشمان ما بازتر و دهانمان از تعجب باز می شود. در برخی از موارد هم زبان بدن از ویژگی های فرهنگی جامعه نشات می گیرد. مثلا تسبیح در دست مردان ایرانی دیده می شود که نشانه خداپرستی است و می تواند اعتماد مخاطب را به سمت گوینده جلب کند. در حالی که در ژاپن این نوع حرکات غیرقابل تصور است و تسبیح در فرهنگ آنها چیز ناشناخته ای است.

چرا باید زبان بدن را یاد بگیریم؟

چرا باید زبان بدن را یاد بگیریم؟

وقتی قرار است با افراد جدیدی روبرو شویم، اولین چیزی که بین ما رد و بد می شود، نگاه است. ممکن است ما از ورانداز کردن طرف مقابل منظور و سوء نیتی نداشته باشیم. اما او این کار را نشانه فضولی تعبیر کند. پس دانستن زبان بدن برای برقراری ارتباط در اینجا اهمیت زیادی پیدا می کند.

یا حتی زمانی که قرار است برای اولین بار با یک شرکت جدید همکاری داشته باشید. در اینجا باید با نماینده شرکت گفتگو و مذاکره کنید. باید با حرکات و رفتارهای شایسته حسن نیت و ادب خود را به اثبات برسانید. ممکن است شما از زبان بدن هیچ اطلاعی نداشته باشید و بدون قصد و نیت بد حرکاتی را از خود نشان دهید. برای مثال بازی کردن با خودکار در زمان گفتگو می تواند نشانه بی توجهی شما به حرف های طرف مقابل و کم اهمیت دانستن او باشد. در حالی که شما عادت کرده اید زمان گوش دادن به صحبت های دیگران با خودکار روی کار خطوط بکشید.

اگر می خواید زبان بدن رو پیشرفته تر یاد بگیرید این دوره فوق العاده رو از دست ندین (کلیک کنید) برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره جادوی زبان بدن

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست