انگیزشیمقالهوبلاگ

چگونه از هر روزتان نهایت لذت را ببرید؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

از اینکه هر روزتان را با خستگی و بی حوصلگی شروع می کنید خسته شدید؟ اجازه می دهید که افکار منفی و حس و حال بد، روزتان را خراب کنند؟ وقت آن رسیده است که وضعیت ذهنی تان را تغییر بدهید.

هر روز به محض اینکه از خواب بیدار می شوید و چشمانتان را باز می کنید، از همان لحظه شروع به ساختن روزتان می کنید و تنها سازنده ی آن روز شما هستید. می توانید انتخاب کنید که روزتان را بسازید و یا زنگ ساعت را خاموش کنید، بروید زیر پتو و به خوابیدن ادامه بدهید. اگر دلتان می خواهد از این پس روزهایتان را پر انرژی شروع کنید و کچگونه از هر روزتان نهایت لذت را ببرید، با این مقاله از خودساخته همراه شوید.

هر روز صبح به محض اینکه بیدار شدید، وضعیت ذهنی و جسمی تان را روی داشتن احساسات خوب و مثبت تنظیم کنید. زمانی که تازه از خواب بیدار می شوید و ذهنتان از رویا به هوشیاری می رسد، توانایی و خلاقیت شما در ساختن روزتان در بیشترین حالت قرار دارد. به همین دلیل مهم است که اولین کار بعد از بیدار شدن، تنظیم حالت ذهنی تان باشد. اول صبح، بهترین فرصت برای تنظیم ذهن واحساساتتان در جهت ساختن یک روز فوق العاده و پر انرژی است. بدون توجه به این که روز قبل در چه شرایطی بودید.

احتمالا شما هم موافقید که افراد زیادی صبح شان را با حس و حال بد شروع می کنند. حتی برای خودتان هم پیش آمده است که بیشتر روزها حس خوبی نداشته باشید. اما اگر بدانید با این ذهنیت چه بلایی سر روزتان می آورید، احتمالا از همین امروز تغییر را شروع می کنید. ممکن است خیلی وقت ها به محض بیدار شدن، فکرتان مستقیما به سمت اتفاقات بد و آدم های ناخوشایندی برود که روز قبل در سر راهتان قرار گرفتند. ممکن است اولین حسی که بعد از بیدار شدن تجربه می کنید، حس خشم ناشی از اتفاقات روز قبل باشد.

خیلی از ما اولین کاری که بعد از بیدار شدن انجام می دهیم، چک کردن تماس ها و مسیج های پاسخ داده نشده، ایمیل و شبکه های اجتماعی است. اما این بدترین کاری است که می توانید در ابتدای روزتان انجام بدهید! چرا که اولین چیزی که به ذهنتان می آید، حجم زیادی از کارهایی است که باید در طول روز انجام بدهید. تعجبی ندارد که با این وضعیت، انرژی تان در طول روز کاهش پیدا می کند. حتی با وجود چندین لیوان چای و قهوه ای که در طول روز می خورید، موفق نمی شوید تمام برنامه هایتان را با هشیاری و دقت به پایان برسانید. شما مسئول کوک کردن انرژی روزانه تان هستید. پس این کار را جدی بگیرید.

از این به بعد هر روز صبح به محض بیدار شدن، به جای اینکه روی اتفاقات بد روز گذشته و کارهای ناتمامی که دارید فکر کنید، به کارهایی فکر کنید که از پس انجام آن ها بر می آیید. به چیزهایی فکر کنید که به شما انرژی و انگیزه می دهند و برای بلند شدن از تخت تشویقتان می کنند. به این فکر کنید که برای رودرو شدن با چالش های روزتان باید چگونه آدمی باشید.

تنها هدف شما به عنوان خالق روز خودتان، این است که سطح انرژی تان را بالا ببرید و حس خوبی داشته باشید. این انرژی را از هر چیزی می توانید به دست بیاورید. می توانید اولین چیزی که بعد از بیدار شدن به آن فکر می کنید همسرتان باشد، می تواند دیدن یک دوست عزیز و خوردن صبحانه با او باشد، می تواند عکس های خانوادگی روی دیوار و یا حتی تختخواب راحتتان باشد. توجه تان را به جای افکار مشوش ذهنتان، روی این چیزها بگذارید. پنجره اتاق را باز کنید و به صدای پرندگان گوش بدهید. بگذارید حس خوب طبیعت در شما هم جریان پیدا کند. از نور آفتاب لذت ببرید و به تمام خاطرات خوبتان فکر کنید.

تنها چیزی که اهمیت دارد این است که به چیزی فکر کنید که روی حس و حالتان تاثیر گذار است و به شما انرژی می دهد. یکی از بهترین کارهایی که می توانید بکنید این است که هر روز صبح به محض بیدار شدن به تمام نعمت هایی که بابتشان سپاسگزار هستید فکر کنید. از خدا بابت داشتن سلامتی، خانواده، شغل و یا هر چیز دیگری تشکر کنید. مطمئن باشید تاثیر این رفتار کوچک را به مرور در تمام روزتان می بینید.

مساله ی مهمی که وجود دارد این است که نباید این حس و حال را به خودتان تلقین کنید و یا به زور در خودتان حس سپاس را ایجاد کنید. اگر فقط برای اینکه انرژی بلند شدن از تخت و خوردن یک فنجان چای و قهوه را پیدا کنید خودتان را مجبور می کنید که بابت دارایی هایتان شکر کنید، این روش هرگز برای شما جواب نخواهد داد. به معنای واقعی کلمه شکر گزار باشید و این کار را موثر بدانید. همانطور که برای رسیدن ویتامین ها به بدنتان ممکن است از مکمل ها استفاده کنید، به شکر گزاری هم به چشم عاملی کمک کننده، تاثیر گذار و ضروری نگاه کنید.

شکرگزاری باعث می شود حس بهتری پیدا کنید و حس بهتر به انرژی و کارایی بیشتر منجر می شود. هر چه انگیزه و انرژی بیشتری داشته باشید، خلاق تر و تولید کننده تر خواهید بود. زمانی که واقعا بابت داشته هایتان شکرگزار هستید، اتفاقات بهتری برایتان رخ می دهد. چرا که شکرگزاری با داشتن احساسات خوب و خوشبختی در ارتباط است و حس خوشبختی، به انگیزه داشتن منجر می شود. این چرخه ی جالب، مثل آهنربایی عمل می کند که تمام اتفاقات خوب را به سمت شما جذب می کند.

چالش من برای شما این است که حداقل 7 روز پشت سر هم این کار را انجام بدهید و به توصیه های این مقاله عمل کنید. قبل از اینکه از روی تختتان بلند شوید، به این فکر کنید که چقدر بابت همه چیزهایی که دارید سپاسگزارید. زمانی که این کار را به بخشی از فرآیند بیدار شدنتان تبدیل بکنید، به طور ناخودآگاه آن را انجام می دهید. من به شما قول می دهم که تنها در عرض 7 روز شروع می کنید به داشتن حس و حال بهتر و انرژی بیشتر. اگر زندگی متفاوتی می خواهید، نیاز دارید قدم های درست و متعهدانه ای در راه رسیدن به آن بردارید. جادویی در کار نیست، کافی است هر روز خودتان را متعهد به بهتر زندگی کردن کنید.

برچسب‌ها: ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست