فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

راه حلی برای پیدا کردن اهداف زندگی تان

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360          دانلود با کیفیت 240

راه حلی برای پیدا کردن اهداف زندگی تان

هر کسی در زندگی هدف یا هدف هایی را برای خودش مشخص می کند. برخی از افراد قادرند به هر چیزی که می خواهند دست پیدا کندد. برخی دیگر به برخی از هدف های مهم خود می رسند و به برخی از هدف ها هرگز نمی رسند. برخی از افراد هم هیچ گاه به هدف هایی که می خواهند نمی رسند.

اگر ما می توانستیم در کودکی هدف های خود را بر روی کاغذ بنویسیم اکنون باید بررسی می کردیم که به کدامیک از هدف های خود رسیده ایم. اکنون می توانستیم خود را در یکی از این سه گروه قرار دهیم. البته به طور تقریبی هر کس بر روی خودش شناخت دارد و می داند که به کدام گروه تعلق دارد. آیا ما جزء کسانی هستیم که به هر چیزی که بخواهیم میرسیم؟ یا اینکه فقط برخی از مهم ترین هدف هایمان برآورده می شود و یا اصلا به اهداف خود نمی رسیم؟

راه حلی برای پیدا کردن اهداف زندگی تان

اشتباهات رایج در رسیدن به اهداف

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود به برخی یا هیچ کدام از هدف های خود نرسیم، اشتباهاتی است که در طی مسیر حرکت خود داریم. از جمله مهم ترین اشتباهاتی که در رسیدن به اهداف مرتکب می شویم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افراط و تفریط در رسیدن به اهداف

افراط و تفریط یعنی حرکت های بیش از تند و یا کند در رسیدن به اهداف است. زمانی که بیش از حد حرکت کنید، تلاش شما بیش از حد توانتان باشد، مطمئنا بعد از مدتی خسته و دلزده می شوید. هیجانات باعث ایجاد انگیزه و هل دادن شما به سمت موفقیت و اهداف می شود. اما اگر میزان هیجانات بیش از حد باشد باعث می شود تا در ابتدای مسیر با قدم های تند پیش بروید.

اگر قصد پیاده روی دارید و میخواهید در طی یک ساعت پیاده روی کنید، در صورتی که قدم هایی که بر میدارید تند و پرسرعت باشد، زود خسته می شوید و پیاده روی شما بیشتر از 10 دقیقه طول نمی کشد. در واقع خستگی دیگر اجازه ادامه دادن را نمی دهد. برای همین پیاده روی را رها می کنید. از سوی دیگر خستگی آن آنقدر به شما فشار می آورد که دیگر آن را تکرار نمی کنید.

پس اگر می خواهید یک مسیر را همیشه ادامه دهید، باید با قدم های آهسته اما پیوسته راه بروید. تندروی باعث دلزدگی و تنبلی باعث عقب ماندن از کار می شود.

توجه به موارد فرعی در رسیدن به اهداف

یکی دیگر از اشتباهات رایج در رسیدن به اهداف ، توجه به عوامل و موارد فرعی و غیرضروری است. وقتی هدفی را مشخص می کنید باید تمام فکر و ذکر شما روی همان هدف باشد و از پرداختن به امور فرعی و غیرضروری بپرهیزید. برای مثال یکی از اهداف شما ثروتمند شده است. برای این کار باید سرمایه گذارید کنید و تمام دارایی خود را در این جهت صرف کنید. خرید لوازم غیرضروری باعث از دست دادن بخش زیادی از سرمایه و عقب افتادن هدف می شود.

ادامه این مطلب را ویدیو انگیزشی مشاهده کنید.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست