مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

راهکارهایی مفید برای جلوگیری از ریزش بازدیدکنندگان سایت

اشتراک گذاری این مطالب در:

بر اساس اصول سئو، بازدید در حال افزایش مداوم و قابل اعتماد یک نتیجه ایده آل می باشد. به عبارت دیگر این مسئله که تعداد بازدید کننده های سایتتان بعد از جستجوی یک موضوع در گوگل بالا برود، امری ایده آل محسوب می شود.

اما به چند دلیل ممکن است گاهی بازدید سایتتان افزایش پیدا نکند، البته اگر این کاهش بازدید اندک و در برهه زمانی کوتاهی باشد جای نگرانی نیست؛ اما اتفاق نگران کننده ای که ممکن است با آن رو به رو شوید کاهش بیشتر از چند هفته میزان بازدید سایت شما است. در این حالت شما باید به دنبال مشکل بگردید و آن را رفع کنید. با مجله موفقیت سلف مید همراه باشید.

بررسی کنید که آیا از گوگل امتیاز منفی دریافت کردید؟

به دنبال رنک منفی از گوکل باشید، البته احتمال دریافت امتیاز منفی از گوگل ضعیف است؛ با این حال این اقدام ریشه ی اصلی مشکل شناسی است. اگر با امتیاز منفی از گوگل مواجه شوید، بازدید شما کم تر و کم تر خواهد شد و از گوگل یک پیام مبنی بر این که سایت شما جریمه شده دریافت خواهید کرد.

اگر با هیچ کدام از این 2 نشانه مواجه نشدید، پس جریمه نشده اید. اما اگر با جریمه مواجه شده بودید باید مشکلی که باعث جریمه شده را از بین ببرید. مشکلاتی مثل محتوای بد، اسپم، محتوای کپی شده از منابع دیگر یا حقه هایی که برای افزایش بازدید کننده در کوتاه مدت استفاده کردید(بهینه سازی کلاه سیاه-black-hat optimization).

کم شدن بازدید قسمت های مشخص سایت

اگر با جریمه ی دستی توسط مدیران گوکل مواجه نشده اید، قدم بعدی این است که قسمت های اصلی که در آن ها با کاهش ترافیک مواجه شده اید را مشخص کنید، اگر چه ممکن است کل سایت شما با کاهش بازدید کننده مواجه شده باشد، اما احتمال این که صفحه ها یا کلمه های کلیدی مشخصی بازدیدشان را از دست داده باشند بیشتر خواهد بود.

می توانید از این اطلاعات استفاده کنید تا سایر آزمایش و بررسی ها را انجام دهید. مثلا اگر یکی از صفحه های وبسایتتان دارای کاهش بازدید شده، می توانید روی رقیب ها، لینک و محتوای آن صفحه تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید: برای رسیدن به موفقیت کافی است «شروع» کنید مارک زاکربرگ

رقیب هایتان را بررسی کنید

مرحله بعد  این است که به رقیب هایتان نگاه کنید و ببینید در چند ماه اخیر چه تغییراتی ایجاد کردند. این کار برای استارتاپ های نو پا مهم خواهد بود؛ چرا که کمپانی های تکنولوژی و سایر کسب و کارها می توانند خیلی سریع راه و روششان را عوض کنند.

برای انجام این کار تمام کلمه های کلیدی را بررسی نمایید و ببیند در چه جاهایی رتبه سایتتان پایین آمده؟ آیا رقبای جدید در صحنه حضور پیدا کردند تا شما را از میدان خارج کنند؟ آیا رقبای قدیمی تان بازی هایشان را با محتوای جدید و لینک های ورودی جدید  افزایش دادند؟

دقت کنید که دو اثر بلقوه وجود دارد. اول این که ممکن است رقبایتان روی سئوی سایت بیشتر سرمایه گذاری کرده باشند و در این فرایند شما را از میدان خارج کرده باشند. اگر این اتفاق افتاده باشد، وظیفه اصلی شما این خواهد بود که بیشتر از رقیبتان سرمایه گذاری کنید. اگر می خواهید از رقابت خودداری کنید، می توانید چیزهای متفاوت و خاصی را هدف قرار دهید.

مورد بعدی این است که ممکن است  به دلایل دیگری سایتتان با کاهش بازدید کننده مواجه شده باشد و به رقیب هایتان این فرصت را بدهد تا جایگاه بهتری پیدا کنند. اگر مشکلتان این باشد، می تونید با بررسی عملکرد، لینک ها و محتوا مشکل را پیدا کنید.

لینک پروفایلتان را بررسی کنید

کیفیت و کمیت لینک های سایتتان ارتباط مستقیمی با رتبه ی سایت در موتور جستجوگر دارد؛ پس تغییر ناگهانی لینک ها می تواند باعث کاهش رتبه سایت شود که منجر به کاهش بازدید سایت خواهد شد. از Moz’s Open Site Explorer برای آنالیز لینک های سایت استفاده کنید تا بتوانید مشکل را پیدا کنید.

اول: به دنبال لینک های جدیدی که اسپم هستند بگردید

آیا در سایتتان لینک مشکوک یا ناشناخته ای وجود دارد؟

دوم: آیا لینک هایی که می بینید اسپم هستند؟

هرکدام از این موارد می تواند باعث شود که سایت شما در نزد موتورهای جستجوگ بی ارزش به شمار بیاید. اگر با این مشکل روبرو شده اید باید با ارتباط برقرار کردن با یک وب مستر لینک های اسپم را از بین ببرید و یک درخواست بنویسید، اگر درخواست با شکست مواجه شد، از گوگل درخواست کنید تا لینک ها را از بین ببرد.

در قدم بعدی دنبال یک فرصت مناسب باشید تا لینک های جدید و قوی ایجاد کنید تا باعث قوی تر شدن لینک ها و اعتبار سایتتون بشید.

بیشتر بخوانید: 4 کلید وفادار کردن مشتری

محتوای سایت را بررسی کنید

 اگر جریمه گوگل، رقیب ها و لینک ها دلیل اصلی کاهش رتبه سایت شما نیستند؛ پس مشکل، کیفیت محتوای سایت شما است. برای مثال، اگر اخیرا تعدادی از بهترین و پر بازدید ترین پست های سایتتان را پاک کرده اید، این کار می تواند به طور کلی ارزش سایت شما را پایین بیاورد.

اگر میزان تولید محتوا را کم کردید یا مطالب زیادی منتشر می کنید که بازدید کننده چندانی ندارد، می تواند عاملی در جهت کاهش رتبه سایت و بازدید تلقی گردد. راه حل  این مشکل نیز زمان بر خواهد بود. شما باید تمام محتوای بی کفیت را پاک کنید و شروع به گذاشتن پست های با کیفیت کنید.

شروع به اصلاحات و بهینه سازی کنید

متاسفانه راه های سریعی برای برگرداندن رتبه ی سایت نیست. با این حال، گاهی وقت ها پاک کردن لینک های منفی و ایجاد لینک های جدید و قوی برای از بین بردن مشکل کافی است. اما این کار نیز هفته ها و ماه ها زمان خواهد برد تا موتور جستجو گر گوگل به این تغییرات واکنش نشان دهد و بهینه سازی رتبه سایت شما را اعمال کند. نسبت به بهترین تمرین ها متعهد باشید و از اشتباهاتتان عبرت بگیرید. در نهایت به رشد طبیعی ترافیک سایتتان باز خواهید گشت.

(ترجمه، ویرایش و گردآوری توسط تیم خودساخته)

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست